De OS 55 en de thunder tiger redline motor worden geleverd met een setup tot 15%.
ga je naar 30% nitro, heb je nog een shim nodig tussen de kop.
ga je naar 5% kan het zijn dat er 1 weg moet. als hij er zit, bij de OS in ieder geval wel.
Het is net wat je wilt.
5% nitro werkt. misschien een tik hoger toerental nodig, maar er vliegen zat mensen mee rond.
Ikzelf heb jaren op 15% nitro gevlogen. ik vlieg "sport", dus lekker rondvliegen, loops, volgas etc etc. op 15% liep het motortje erg mooi, en ik had genoeg power voor wat ik er mee doe.
15% wordt ook door een zeer grote groep vliegers gebruikt.
er zijn ook volkstammen die alles op 30% nitro vliegen.
ff naar de kop shims kijken als je dit doet.
Meer nitro = meer vermogen.
alleen vervangt nitro de methanol, en methanol vlieg je op.
dus meer nitro = meer brandstof nodig, kortere vluchttijden.
Meer nitro is duurder per liter.
ga je op 5% vliegen, kan het zijn dat de afstelling een beetje prutsen wordt.
Maar dat lukt je vast ;-)
Bij de weg, wat noem je "snel"?
mijn heli vloog normaal altijd met veel gemak 8 minuten op een tank, 15% nitro.
12 kon ik ook redden, als ik alles leeg vloog. ik hou mn header tank altijd vol..
tegenwoordig vlieg ik op vonken, nu kan ik 14 minuten ook redden op 5% nitro. waarschijnlijk langer, heb alleen nooit het geduld gehad de tank nog een keer compleet leeg te vliegen na de laatste afstelbeurt.