Heli doet het niet.

Hartstikke gaaf!

Ik zou haast zeggen: He he.... eindelijk!

Een korte opmerking: op asfalt werkt dat hulpstuk goed. Op gras hebben de punten erg de neiging achter het gras te haken en draaiingen om de top-as te veroorzaken. Op gras werkt een ringvormige beugel beter.

Maar dat is slechts een detail. Als je hier (of in elk geval op asfalt of gelijkwaardige ondergrond) kunt blijven oefenen, dan werkt dit prima.

En zodra je het enigszins beheerst, dat ding er onderweg uiteraard!

Nu eerst maar flink oefenen!

Groet, Bert
 
Merci alvast voor alle nuttige tips tot zover !

Ik stond wel versteld van hoe snel het brandstofbakje leeg is !! :D
Ik ga nieuwe brandstof moeten aankopen, maar welke koop ik het best voor deze heli ?
Ik heb een lege bidon met merk Rapicon maar er staat niet op hoeveel %nitro dit bevat.
 
De OS 55 en de thunder tiger redline motor worden geleverd met een setup tot 15%.
ga je naar 30% nitro, heb je nog een shim nodig tussen de kop.
ga je naar 5% kan het zijn dat er 1 weg moet. als hij er zit, bij de OS in ieder geval wel.

Het is net wat je wilt.
5% nitro werkt. misschien een tik hoger toerental nodig, maar er vliegen zat mensen mee rond.

Ikzelf heb jaren op 15% nitro gevlogen. ik vlieg "sport", dus lekker rondvliegen, loops, volgas etc etc. op 15% liep het motortje erg mooi, en ik had genoeg power voor wat ik er mee doe.
15% wordt ook door een zeer grote groep vliegers gebruikt.

er zijn ook volkstammen die alles op 30% nitro vliegen.
ff naar de kop shims kijken als je dit doet.


Meer nitro = meer vermogen.
alleen vervangt nitro de methanol, en methanol vlieg je op.
dus meer nitro = meer brandstof nodig, kortere vluchttijden.
Meer nitro is duurder per liter.

ga je op 5% vliegen, kan het zijn dat de afstelling een beetje prutsen wordt.
Maar dat lukt je vast ;-)

Bij de weg, wat noem je "snel"?
mijn heli vloog normaal altijd met veel gemak 8 minuten op een tank, 15% nitro.
12 kon ik ook redden, als ik alles leeg vloog. ik hou mn header tank altijd vol..
tegenwoordig vlieg ik op vonken, nu kan ik 14 minuten ook redden op 5% nitro. waarschijnlijk langer, heb alleen nooit het geduld gehad de tank nog een keer compleet leeg te vliegen na de laatste afstelbeurt.
 
Daarnaast zal de motor ook nog wel lekker aan de vette kant staan, en het trainingskruis er onder verhoogt het verbruik ook nog een beetje....

Goed ingelopen, en goed afgesteld moet je met een Raptor toch gauw een kwartiertje veilig kunnen hooveren....

Groet, Bert
 
Zo blijkt het ookal een hele opdracht te zijn de juiste brandstof te vinden in Belgie.
Is de brandstof 16% voor rc auto'tjes ook goed voor de heli ?

thanks
 
NEE!!!!!

Auto's hebben een veel lager aandeel olie.
"onze" motoren hebben 10 tot 15% olie nodig, als ik mij niet vergis. weet het getal nooit..
Auto's hebben maar 3/4 of minder olie aandeel.
Hogere toerentallen, maar wel kortdurend. Auto's draaien zelden 5 sec voluit, heli's draaien continu een hoog toerental

meestal is vliegtuig en heli brandstof wel hetzelfde trouwens.
 
IN belgie zullen ze toch ook wel ergens brandstof hebben?
je bent echt de enigste niet die daar vliegt...
 
Ga uit voor die heli, van 10% Nitro en 18% olie, voor gewoon sportvliegen....

Groet, Bert
 
Bij een gebruikelijke 2.4gHz zender en ontvanger en een goede installatie wellicht (veel) verder dan je je model kan zien.

dat is idd zo !!

sta je achter een auto, container of een gebouw,
zo kan het invloed hebben op de afstand,
maar dan is ook de zicht belemmert :celebrate:
 
:offtopic:

daar ben je beter bij de multi's en bij fpv,
de meesten heli piloten vliegen met hun kisten geen fpv,
of hebben ernaast een multi
 
Camera op een heli gaat, alleen heb je dan regelmatig veel problemen met trilling in het beeld.
Voor fpv of met camera vliegen is met een heli dus niet handig.

Zeker met een brandstof heli.

Qua afstand.
Mijn futaba 10 cg is zeker tot 1000meter.
Iemand met een vliegtuig en dezelfde zender heeft al eens 2000 meter gehaald.
Dit is de futaba fasst techniek, 2,4 ghz

Spectrum 2,4 ghz gaat ook zowieso tot 1000 meter.
Verder is een gok.

Op zicht zie je dat ding dan niet eens meer.

Wil je met fpv verder, kun je beter een vliegtuig of multicopter pakken.
Veel geschikter platform
 
Het vliegen lukt al aardig jongens ! ik ben zonder brandstof gevallen tijdens vlucht. Gelukkig was dit bij laag hoveren. Dus enkel een kap in de achterste bladen.

Nu heb ik een vraag, ik wist dat echte heli's bij motorpech tijdens vlucht veilig kunnen landen door autorotatie uit te voeren, kan dit echter ook voor mini's en hoe doe je dit indien de motor uitvalt.

Thanks!
 
Back
Top