Opgelicht of opgelucht?

ik heb het ook een keer voorgehad met het kopen van een diesel loco
de verkoper stond als betrouwbaar op ebay dus ik vroeg eerst of hij een filmpje kon maken zodat ik de loco kon zien rijden
als hij dat doet is er nooit veel verkeerd
dus inderdaad youtube filmpje werd gepost en de loco reeds mooi een rondje
dus betaald en na een week de loco in de bus
de normale kostprijs van die loco lag bij de 100 euro en ik had 75 euro betaald dus redelijk en niet echt spot goed koop
de loco op de baan en stroom er op en knetter knetter ????? alle pic's in de veiligheid en veel zooi ???
bleek dat er wel de motor in zat die in kortsluiting lag maar de cardan's en de tandwielen ontbraken
en het was een piko inplaats van een roco en die piko was maar 25 euro waard
mail naar ebay gedaan maar ??? de vogel was gaan vliegen want het email adres bestond niet meer
dus nu verkopers met een Gmail of ander niet aan de provider gebonden mail adres daar koop ik dus nooit nog iets van

en de loco herstellen gaat niet want het is een DDR model en daar hebben ze geen onderdelen meer van
dit is de enige keer dat ik zo een probleem heb gehad

gr raf
 
Geen garantie op merkproduct gekocht bij duitse webshop ????
Ik heb 8 weken geleden bij een grote duitse webshop een electrozwever van een zeer gerenomeerd duits merk gekocht . ( a 300 € )
Dit betrof een model inclusief servo's , regelaar & motor.
na 6 weken is door een kapotte hoogte roer servo de zwever de grond ingegaan en na onderzoek is de storing voledig te wijten aan
de defecte servo ( zit in de staart ingebouwd ) , de storing is ook te reproduceren .
Nu heb ik contact gehad met de leverende winkel en deze heeft weer contact gezocht met de fabrikant , en nu krijg ik te horen dat ze niets voor me kunnen
betekenen en wijzen alle aanspraak op garantie af !!
Je koopt een verhoudingsgewijs een duurder product bij een gerenomeerd adres om een betrouwbaar produkt te hebben en dan verwacht je dit niet .
Wie o wie heeft hier ervaring mee , wil graag weten of ik in mijn recht sta als ik eventueel juridische hulp inschakel .

Groet,
Arno
 
wil graag weten of ik in mijn recht sta als ik eventueel juridische hulp inschakel .
Juridische hulp voor een in de prak gevlogen kistje van 300 euri?
Als je niet in het gelijk wordt gesteld, de 300 euri is er aan juridische kosten zo doorheen gedraaid.
Dan heb je 2 x nix.

Er zijn Duitse fabrikanten van modelbouw spulletjes die een ingang hebben voor klanten reclamaties, heb je daar al naar gekeken?
Dit is er voor als de winkelier moeilijk doet.
 
Dit alles is uiteindelijk toch nog goed afgelopen , ik had contact gehad met de fabrikant ( Multiplex) en zei vroegen mij het vliegtuig met een begeleidend schrijven op te sturen .
Een clublid van ons heeft voor mij de klachtenbrief perfect vertaald naar het duits en het hele spul opgestuurd .
Na 2 weken werd er keurig netjes een compleet vliegtuig nieuw in doos geleverd , ik helemaal blij natuurlijk :thumbsup:
Grote klasse van Multiplex :koud:

Groet,
Arno
 
Prima dat je dit hier meldt. We kunnen vreselijk mekkeren als er iets fout dreigt te gaan, maar we zijn wat trager in het melden dat het uiteindelijk goed kwam.
 
Inderdaad, Blij dat er ook positieve verhalen genoemd kunnen worden. Dat hebben ze in ieder geval netjes opgelost.
 
Best een interessant punt eigenlijk. Doorgaans wordt er geen gevolgschade vergoed, dus een nieuwe servo in mijn dure helikopter die spontaan ermee stopt geeft een boel gevolgschade.
Bij RTF modellen is dat blijkbaar anders.
 
tuurlijk.. zij hebben hem immers zelf gebouwd, dus zijn zij er ook voor verantwoordelijk
brekende vleugels zijn doorgaans wat lastig te verklaren, het wijzende vingertje kan dan overal heen schieten..

maar haperende electronica kun je veel aan zien..
en als zij hem zelf in hebben gebouwd, zijn ze verantwoordelijk voor enige problemen ermee.

dit is anders als jij zelf een servo inbouwt. dan zijn ze verantwoordelijk voor de servo zelf, gevolgschade is een stuk kritischer.
 
Binnen europa, en dus ook in Duitsland, gelden europese richtlijnen tav. garantie. Nederland volgt de geest van deze wet.

Waar het op neerkomt, is dat bij consumentenkoop en een defect binnen 6 maanden, de bewijslast bij de verkoper ligt.

Dus ook bij een gebroken vleugel kan de verkoper dan wijzen wat hij wil, maar tenzij hij kan aantonen dat het een gebruikersfout was (dus aantonen, dat is iets anders dan zeggen 'je hebt het zelf gedaan', maar echt bewijs leveren) zijn ze wettelijk verplicht e.e.a. onder garantie af te handelen.

Gevolgschade weet ik dan niet hoe dat zit. Stel een servo gaat kapot en daardoor crashed je kist.. ik denk dat als je ermee voor een rechter zou komen, het een 50/50 iets zal worden.

Maar ja, eerlijk is eerlijk, daar heb je weinig aan als een winkelier gewoon zegt 'ga maar naar de rechter'. Dat zal in de meeste gevallen een hogere kostenpost opleveren, dan gewoon een nieuwe kopen. Een slechte winkelier weet dat, en maakt daar gebruik van.

Een goede partij, als multiplex, weet dat je dan een klant voorgoed kwijt bent, en het ook bad publicity is. Dus die lossen het - gelukkig - netter op!
 
Binnen europa, en dus ook in Duitsland, gelden europese richtlijnen tav. garantie. Nederland volgt de geest van deze wet.
Kun of wil je eens uitleggen hoe en of welk geest Nederland hierin volgt?

Waar het op neerkomt, is dat bij consumentenkoop en een defect binnen 6 maanden, de bewijslast bij de verkoper ligt.
Als tijdens de verkoop bedongen is dat er een garantie termijn van 24 maanden is overeengekomen, wat in Nederland al vaak verworven wordt zonder een onderhandeling. Dan zijn de 6 maanden opgerekt naar 24 maanden.

Gevolgschade weet ik dan niet hoe dat zit. Stel een servo gaat kapot en daardoor crashed je kist.. ik denk dat als je ermee voor een rechter zou komen, het een 50/50 iets zal worden.
Dat vroeg iemand anders in deze thread ook al, zij het met een iets andere bewoording.
Als je het zelf al niet weet, waarom komt je dan toch met een 50/50 antwoord?

Maar ja, eerlijk is eerlijk, daar heb je weinig aan als een winkelier gewoon zegt 'ga maar naar de rechter'. Dat zal in de meeste gevallen een hogere kostenpost opleveren, dan gewoon een nieuwe kopen. Een slechte winkelier weet dat, en maakt daar gebruik van.
Dat had een eerdere schrijver in deze thread ook al geschreven, zij het met een iets andere bewoording.
 
Volgens mij dient het forum daar niet voor , hier proberen mensen anderen te helpen.
Een forum is een discussie platform.
Het elkaar helpen en of informatie uitwisselen, ook dat kan prima op een forum.

Het zijn al die dingen samen die een forum doet leven.

De discussie is de basis van een forum. Het is niet verplicht om aan een discussie mee te doen.
Een discussie gaat altijd over een onderwerp, niet over een persoon.

Ik was graag met Doedelzak de discussie aangegaan over schade en gevolg schade.
Maar tja dat gaat het hem niet meer worden.
Gisteravond heeft tie een verzoek ingediend om zijn (zoveelste) account te verwijderen.
 
Weer iemand vertrokken ten gevolge van !!!!

Ten gevolge van wat?

Als je Doedelzak bedoelt, en ALS hij al vertrokken is, dan is dat omdat hij om geen enkele andere reden dan "per sé zijn gelijk willen hebben" danwel "per sé geen ongelijk toe willen geven", zonder goede reden liep door te zeiken over een probleem wat allang opgelost was, behoorlijk agressief begon te doen, en gelijk op de persoonlijke toer ging.

En daar hevig tegengas over kreeg, extra beledigd ging doen toen iemand hem er op wees dat hij met zijn vorige account op precies dezelfde manier "in de problemen kwam".
 
Ik weet niet waarom "Doedelzak" in dat draadje zo reageerde, maar kennelijk was er iets of iemand wat voor hem fungeerde, als een rode lap op een stier.
 
maar kennelijk was er iets of iemand wat voor hem fungeerde, als een rode lap op een stier.

Ik denk dat dat "iets" lag in het feit dat anderen niet met hem eens waren dat hijzelf vond dat hij een betere oplossing had, en ook niet met dat Cor maar wat uit zijn nek zou lullen....

Iedereen had blijkbaar gewoon "oooohhhh" en "aaaahhhh" moeten roepen, en "dat wij daar zélf niet opgekomen zijn, zeg"....

En dat viel blijkbaar tegen. Iets anders kan ik er niet uit filteren.
 
Back
Top