jeroen1987's heli beslommeringen

het kost wel moeite, bij de kkkoud met een grote heli alles klaar zetten, checken, inpakken en vliegen;
met een kleine heli pak je die zo maar en vliegt 2 - 3 lipos .. en klaar;
maar lende komt zeker, en dan gaan we weer !! :banana:
 
idd uwe als het zo koud is is elektro zeker een voordeel, het gaat allemaal net wat sneller. (helaas wel sneller landen ook met de lipo's ipv brandstof )
 
gaat mooi weer zijn maar wel kkkkoud
;)

ai dit jaar nog geen enkel vluchtje..

tijd voor een nano cpx dan ofzo om in de woonkamer mee rond te crossen :p

Dan ga ik mooi de packs vol laden voor woensdag, die kou kunnen we ons tegen kleden nietwaar?

Die nano cpx zal momenteel niet veel vaker gevlogen worden ben ik bang van, mijn avonden/weekenden zit ik met m'n neus in de boeken.. En als ik dit tempo aanhoud ben ik begin maart klaar en heb ik weer alle tijd om te vliegen!! Dan ben ik iig voor de lente klaar[emoji41]


gisteren nog de kans gehad om met een 3blad 700 goblin te vliegen.. maar heb er vriendelijk voor bedankt.. is een demo model voor rotor live binnenkort in Duitsland, leek me toch vrij veel risico dan.

om over de prijs nog maar te zwijgen.. ;)

Vaak ben je te bang he easy... [emoji6]
Maar ik zou waarschijnlijk het aanbod ook hebben afgeslagen, stel je voor dat de machine goed bevalt... Haha!
 
het kost wel moeite, bij de kkkoud met een grote heli alles klaar zetten, checken, inpakken en vliegen;
met een kleine heli pak je die zo maar en vliegt 2 - 3 lipos .. en klaar;
maar lende komt zeker, en dan gaan we weer !! :banana:

Bij mij werkt dat net even wat anders, ik pak veel liever mijn 700er dan mijn 450er[emoji4]
Ik vind het heerlijk al dat geweld!!!
Maar ik snap uiteraard je punt, een kleine heli is handzamer en dus makkelijker en sneller meegenomen...

Deze lente gaan we weer helemaal los!!
Dan gaan we mooi een kleine vliegmeeting organiseren [emoji3][emoji3][emoji3]
Kijk er nu al naar uit!!
 
Bij mij werkt dat net even wat anders, ik pak veel liever mijn 700er dan mijn 450er[emoji4]
Ik vind het heerlijk al dat geweld!!!
Maar ik snap uiteraard je punt, een kleine heli is handzamer en dus makkelijker en sneller meegenomen...

Deze lente gaan we weer helemaal los!!
Dan gaan we mooi een kleine vliegmeeting organiseren [emoji3][emoji3][emoji3]
Kijk er nu al naar uit!!

laat maar weten hé, lijkt me ook wel is tof :)
 
Vaak ben je te bang he easy...
emoji6.png

Maar ik zou waarschijnlijk het aanbod ook hebben afgeslagen, stel je voor dat de machine goed bevalt... Haha!

tja dan ben je ongeveer een 2 en een 5 en nog een paar nullen armer ;)

maar eigenlijk was deze goblin vrij uniek ook Jeroen, staat een nieuw hoofd op dat ze aan het testen zijn en nog wat speciale zaken.

als hij "gewoon een standaard" 700 goblin had meegenomen had ik niet nee gezegd zene ;)

heb met zen 270cfx gevlogen, ook leuk. :) tot de lipo leeg was, vond de heli iets minder leuk. Maar hij vliegt zijn zender zonder timer, "om het spannend te houden" ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik had vandaag op mijn vrije dag een vliegmiddag op de planning staan.... Maar helaas!!!
Het lijkt erop dat mijn lader daar anders over denkt, zodra ik mijn lader wil inschakelen vallen de voedingen uit.
Aangezien ik de lader/voedingen in een koffer verwerkt had, heb ik deze gedemonteerd om zo meer overzicht te krijgen en hopelijk het probleem te kunnen achterhalen.

Mijn laadkoffer bestaad uit:
*Fusion EMPEROR L702B Pro
*2 stuks seriegeschakelde HP DPS-600PB voedingen 12V 47A

Ik heb de lader losgekoppeld van de voedingen, waarna ik de voedingen probleemloos kan opstarten.
Zodra ik de lader op de voedingen aansluit vallen beide voedingen uit...
Enkel wanneer ik de lader weer loskoppel kan ik de voedingen weer opstarten.
Ik kan dus wel concluderen dat de lader in dit geval het probleem is..

Heeft iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken? Ik heb de lader al opengeschroeft, maar geen zichtbare problemen kunnen ontdekken (verbrande componeten/ defecte zekeringen)

Gr. Jeroen

551f1e96e46fc75c18d75312c593881b.jpg
 
meestal zit het toch in de voedingen.. is er mogelijkheid om de lader effe aan een (auto)accu te hangen?

en kan je de voedingen effe uit serie halen en zo is wat testen.?
 
meestal zit het toch in de voedingen.. is er mogelijkheid om de lader effe aan een (auto)accu te hangen?

en kan je de voedingen effe uit serie halen en zo is wat testen.?

Bedankt easy!!! Ik heb de lader aan mijn veldaccu aangesloten, en de lader start nu wel op! :koud:
Stom dat ik dat zelf niet geprobeerd heb, maar ik was er aardig van overtuigd dat de lader het probleem was:frustie:

gr. Jeroen
 
als de lader stuk ga gaat er meestal een reukje aan hangen ook ;)

Misschien werken de voedingen of 1 ervan nog wel individueel?
 
geen sluiting in de voeding? ..

bij mij raakte de kabels uit de voedingen wel eens los omdat je die op een print soldeert en dat wil nog wel eens los breken bij trillingen
 
Ik heb een vrij stevige verbinding kunnen maken op de voedingen door er 4mm bullets op te solderen.
caf549dba4b20dc3d3f36a9208df02a3.jpg


Wat ik zo vreemd vind, de voedingen starten zonder problemen op en blijven draaien tot ik de lader erop aansluit.
Want dan vallen de voedingen uit.

Inmiddels de lader aangesloten aan mijn veldaccu, gek genoeg kreeg ik wel een behoorlijke vonk (alsof je de lipo van een 700er aan de esc verbind) waarna de lader gewoon opstartte.


Nadat de lader op de veldaccu aangesloten is geweest heb ik het nogmaals op de voedingen geprobeerd, en gek genoeg lijkt het nu wel te werken!

Nu heb ik werkelijk geen idee meer waar de (tijdelijke) storing vandaan kwam, en eigenlijk wil ik dit natuurlijk wel kunnen vast stellen.
Ik ga straks alle bekabeling/verbindingen vanaf de voeding tot de lader controleren en hopelijk zo een oorzaak te kunnen vinden!

Gr. Jeroen
 
Die vonk ontstond toen ik de lader aansloot op de veldaccu, wel moet ik erbij zeggen dat die vonk maar eenmalig was.

Nu werkt de lader zowel op de veldaccu als op de voeding.. Blijft vreemd he!
Ik heb inmiddels de bekabeling/verbindingen gecontroleerd maar niks vreemds opgemerkt.
De laadkoffer is weer opgebouwd en ook heb ik deze getest door wat lipo's te laden.
Ik hou het gewoon in de gaten, meer kan ik voorlopig niet doen helaas.

Mja voorlopig heb ik mijn vliegmiddag weer gemist[emoji36]
Wat ben ik blij als de lente weer begonnen is, dan heb je meer mogelijkheden om te vliegen.
 
denk niet dat je veel gaat vinden Jeroen, lijkt me idd dat je elektronica wat van slag was van je voedingen door je lader.

je lader werkt dus, de vonk zal idd van een ontlade condensator komen.. als je ergens een reserve autolamp (hoe meer watt hoe beter) ergens hebt liggen kan je die is aan je voeding hangen, dan heb je een zuivere 12 volt verbruiker waar geen elektronica in zit.. kan je altijd als je nog is problemen hebt proberen.

ze staan effectief in serie want ik zag 24 volt, heb je een 24 volt lader ook dan?

ben niet zo'n fan van serie of parallel schakelen van voedingen maar als het in de manual staat dat het kan moet het kunnen natuurlijk..
 
Laatst bewerkt:
Klopt ik heb 2 voedingen in serie gezet, deze zijn samen goed voor 24V 47A.
Er staan hele fora's vol met informatie over het in serie zetten van deze server-voedingen, en tot nu toe heb ik zelf ook geen klachten. Het zijn zeer krachtige voedingen en erg betaalbaar.
Mijn Lader is inderdaad geschikt voor 24V

Ik heb de uitgangen van de voedingen doorgemeten met een multimeter (ook tijdens het laden), en beide voedingen lijken het prima te houden.

Nu is mijn technische kennis op het gebied van accu laders enigsinds wat beperkt, zou het kunnen dat er een condensator slecht word in de accu-lader zodat deze verder ontlaad dan normaal? Als dat zo is dan lijkt het me een kwestie van oude componenten vervangen voor nieuwe..
 
Laatst bewerkt:
Back
Top