Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

De Trenchers zijn meer all terain, dus ook voor op straat.
De Badlands zijn goed voor los terrein, gras etc, maar op asfalt/stenen zullen ze wel redelijk slijten denk ik.
 
Ik heb de smalle variant van de trenchers op mijn rustler, in het begin uiterst goede grip maar na een paar keer asfalt (nog wel veel profiel erop) is de grip gewoon weg. Het lijkt wel alsof de noppen van de trenchers naar het midden toe harder worden, waardoor ik nu bijna even goed mijn oude stock rustler banden kan monteren, want rijd nu even goed precies op slicks. In gras bijten ze zich nog wel vast omdat er dus nog voldoende profiel op staat, maar ergens anders moet ik er dus niet meer mee rijden of ik ben aan het ijsschaatsen.
 
Badlands bevallen mij erg goed. Al gebruik ik de banden niet voor het asfalt. Maar in gras, modder, vast zand, los zand en op het strand doen deze het zeer goed onder mijn Rustler :)
Zijn wel een stukkie groter die 2.8, dus vertanding wellicht aanpassen!
 
Ligt aan de ondergrond en accu. Op het strand met 2s gebruik ik 19/86. Op harder zand 21/86. Het is een beetje spelen met de vertanding. Wel goed blijven letten op temperaturen. Ik heb zelf nergens last van, maar bij warm weer zou dat zo anders kunnen zijn.
 
Ik zie dat er een TSM-versie uit is van de Rustler (vast al een tijdje, maar de tweede kleine erbij heeft me een poos uit de running gehouden).
Wat zijn nu precies de verschillen en kun je 'm makkelijk ombouwen naar de TSM-versie of is dat ondoenlijk?
 
Die tsm is volgens mij enkel iets elektronisch dus op zich zal de wagen hetzelfde zijn,alleen mordernere ontvanger ofzo.

Heb deze echter nog niet in het echt gezien dus 100 procent zekerheid kan ik je niet geven.

Maar waarom zou je die tsm willen hebben?Je leert toch het beste zelf gewoon goed sturen ipv dat de auto zelf gaat corrigeren.Dit is natuurlijk wel een persoonlijke mening dus alle respect voor de voorstanders ervan.
 
Ja dat wel, maar ik heb een zoontje van 4 en die rijdt zelf al een jaartje rond met een E-Revo mini :)
Als ie straks wat ouder is, dan kan ie af en toe met mijn auto rijden. Dat lukt nu totaal niet, want dan vliegt ie alle kanten op, zeker in de bochten.
 
Dan had je even goed een aparte gyro kunnen bestellen :D Die wordt tussen ontvanger en servo geplaatst,wordt al eens gedaan voor speedruns met onderandere rustlers.Stukje goedkoper dan zender/ontvanger denk ik.
 
Dus ik ben van plan een Rustler te kopen(XL-5, meest basale rustler zo'n beetje) en ik ben benieuwd welke upgrades jullie aanraden?

Ik heb gehoord dat de standaard banden vrij snel slijten dus die ga ik waarschijnlijk zo snel mogelijk vervangen. Trenchers, badlands, dirt hawgs, etc hoor ik veel voorbij komen, welke slijten het minst snel?

Ik wil voornamelijk rijden op gras, asfalt en in een bos(opgedroogd zand? hoe heet zo'n oppervlak?) en ik denk dat Dirt hawgs of Trenchers daar het beste voor zouden zijn. Badlands slijten als een gek op asfalt toch? Als 14-jarige heb ik ook maar een beperkt budget ;)

Wat moet ik met de motor aan? Ik heb nou 2 verschillende brushed motoren gebruikt, eentje was vreselijk(Dynamite 15T) en de ander gaat nu al meer dan een jaar mee(Tamiya mabuchi) Hoe lang houdt een Titan 12T het (gemiddeld) ongeveer vol, en wat zou een goede vervanging zijn? Ik weet dat brushless in het algemeen beter is, maar de laatste(en enige) ervaring die ik met Brushless heb gehad was niet fantastisch.. Of dat nou aan de motor of aan de auto lag is een ander verhaal ;)

Nog iets anders wat ik moet weten? alvast bedankt!:thumbsup:
 
Waarom een nieuwe autodirect upgraden ???

Ik upgrade pas als ik iets stuk rij. Dan kijk ik waar het breekpunt zit en als ik het upgrade waar dan het breekpunt komt en wat dat kost. En het onderdeel wat ik nodig ben wat dat kost. Naar aanleiding van dit onderzoek beslis ik wat ik doe.

Verder kun je de rijeigenschappen nog verbeteren door de schokbrekers te verzetten e.d. Daar haal je meer uit dan upgrade's.

Banden is per persoon verschillend. Ligt ook aan je rijstijl. Maar ga je op asfalt dan slijten ze hard.
 
Titan motortjes staan er ook om bekend niet super lang mee te gaan.Dit kan je iets verlengen door ze te laten inlopen alvorens je eerste gebruik.Maar als je ook direct zware banden onder je rustler gaat steken zal het ook snel uit zijn met de pret.Gewoon doorsparen en ineens een vxl kopen,sterke setjes naar mijn mening en je zal toch ooit willen upgraden naar brushless.Spaar je kosten en moeite mee uit.Ivm met onderdelen upgraden,dit zou ik ook niet direct doen tenzij er iets kapot gaat,op uitzondering van een rpm bumper en eventueel al aluminium shock caps.Verder gewoon zo rijden tot er wat breekt,zijn over het algemeen redelijk sterke wagens.
 
Waarom een nieuwe autodirect upgraden ???

Ik upgrade pas als ik iets stuk rij. Dan kijk ik waar het breekpunt zit en als ik het upgrade waar dan het breekpunt komt en wat dat kost. En het onderdeel wat ik nodig ben wat dat kost. Naar aanleiding van dit onderzoek beslis ik wat ik doe.

Verder kun je de rijeigenschappen nog verbeteren door de schokbrekers te verzetten e.d. Daar haal je meer uit dan upgrade's.

Banden is per persoon verschillend. Ligt ook aan je rijstijl. Maar ga je op asfalt dan slijten ze hard.

Ik ga ook pas upgraden zodra ik iets stuk rijd, maar banden waarvan ik weet dat ze enorm snel op asfalt slijten kan ik beter maar helemaal niet gebruiken. De rest upgrade ik later pas.


Titan motortjes staan er ook om bekend niet super lang mee te gaan.Dit kan je iets verlengen door ze te laten inlopen alvorens je eerste gebruik.Maar als je ook direct zware banden onder je rustler gaat steken zal het ook snel uit zijn met de pret.Gewoon doorsparen en ineens een vxl kopen,sterke setjes naar mijn mening en je zal toch ooit willen upgraden naar brushless.Spaar je kosten en moeite mee uit.Ivm met onderdelen upgraden,dit zou ik ook niet direct doen tenzij er iets kapot gaat,op uitzondering van een rpm bumper en eventueel al aluminium shock caps.Verder gewoon zo rijden tot er wat breekt,zijn over het algemeen redelijk sterke wagens.

Ik heb al wel een brushless setje liggen, maar gezien mijn laatste ervaring met Brushless houd ik het toch maar liever bij brushed(zo'n beetje alles gaat kapot met brushless) dus als ik brushless wil kan het altijd nog(daarom koop ik ook geen VXL, anders betaal ik alleen maar meer voor iets wat ook gratis kan.
 
Back
Top