Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 8 mei 2011.

  1. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Simpel: ik zou voor de Rustler gaan.
    Zelf heb ik nu al 4 jaar 2 rustlers en ben er zelf mee begonnen. Er zijn veel onderdelen en upgrades voor op de markt en zijn ook echt niet duur. Lrp daarentegen...
    Ik heb zelf ook een Rustler geupgrade met een zelfde soort Hobbyking brushless-set. Wel toen ik de xl5 kocht, gelijk kogellagers erin gedaan. Dan heb je een hele leuke auto die ook nog best wel hard kan :0
     
  2. sander21

    sander21

    Lid geworden:
    12 mei 2015
    Berichten:
    19
    Ik ben van plan om gewoon op wat modder te rijden en laag gras niet veel bijzonders dus. Ik heb er ook aan zitten te denken om gelijk een tustler vxl te nemen, maar die is een beetje uit mijn prijs klasse. En ik heb ook al brushless motoren gezien die €60 euro waren. Dus dan ben je veel goedkoper uit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2016
  3. sander21

    sander21

    Lid geworden:
    12 mei 2015
    Berichten:
    19
    Hie duur zijn zulke kogellagers dan? En zijn ze lastig te installeren?
     
  4. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    De vxl versie is inderdaad een stuk duurder, en ja, een ezrun setje bijvoorbeeld heb je voor 60 euro wel. Maar dit is lang niet hetzelfde als een vxl set. Dus als je xl5 doet, wees dan zeker dat je een soort gelijke brushless set hebt qua motor en regelaar, anders zou je wel eens telleurgesteld kunnen zijn. En gras en modder :) hier heb je toch liever een 4x4 hoor ;) spaar gewoon iets bij en koop een slash of stampede 4x4. Dan heb je de traxxas support en toch 4x4.
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Als je gaat upgraden naar een brushless set zou ik voor een VXL roller gaan.
    Ik weet niet zeker of het nu nog zo is, maar eerder had de XL5 glijlagers, vaste camber en toe links, en de VXL kogellagers, en stalen instelbare turnbuckles.
    Met Proline Badlands zou je een heel eind moeten komen dan.
     
  6. sander21

    sander21

    Lid geworden:
    12 mei 2015
    Berichten:
    19
    Ik was al van plan om de pro line badlands te kopen. Maar als ik een slash 4x4 zal halen (zoals anthem2 zei) kunnen die er lijkt mij niet onder.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2016
  7. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Badlands kunnen zeker wel onder een slash,
    Alleen dan een 17mm hex conversieset erop zetten en voor de buggy wielen gaan.
     
  8. sander21

    sander21

    Lid geworden:
    12 mei 2015
    Berichten:
    19
    Maar ik heb ook gehoord dat 2wd makkelijker is om te besturen dan 4wd. Is dit waar?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2016
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Volgens mij heeft Proline ook badlands in shortcourse versie.

    Wat ik gehoord heb, is dat 4 juist makkelijker en directer rijd.
     
  10. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ja en nee. Op de weg met speedruns is een 4wd erg zenuwachtig vergeleken met een 2wd. Maar rij je onverhard is 4wd juist weer makkelijker.

    Zoals Ruud aangeeft, is het misschien handig om die roller aan te schaffen.
     
  11. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Inderdaad, er zijn ook short course versies.
     
  12. sander21

    sander21

    Lid geworden:
    12 mei 2015
    Berichten:
    19
    Zou ik dan misschien een Rustler kopen. En dan een chassis van een stampede 4wd kopen. Of gaat dat niet lukken ofzo?
    En als ik een stampede chassis koop (zonder kap en wielen) hoef ik dan alleen de motor, regelaar en wielen er op te zetten?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2016
  13. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ofwel koop je een 2wd ofwel een 4x4 maar die 2 mixen gaat niet. (Totaal andere chassis opbouw, meer onderdelen enz)
    Je kan wel bijvoorbeeld een stampede 4x4 zoeken en deze ombouwen naar truggy. Dit is door meerdere mensen gedaan al en ook door "the jang" op youtube. Effe zoeken naar "ultimate rc shapeshifter" ofzo, hier maakt hij verschillende wagens met telkens als basis een stampede 4x4.
    Als je een rollend chassis koopt heb je nodig:

    Motor
    Regelaar
    Servo
    Zender
    Ontvanger
    Eventueel body

    Een stampede 4x4 chassis met een rustler body misschien, heb je je rustler en toch 4x4. Al zou ik dan wel gelijk een mooiere truggy body zoeken dan die stock rustler.
     
  14. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    En hopla ;)



    Al vind ik deze nog net iets interessanter...

     
  15. sander21

    sander21

    Lid geworden:
    12 mei 2015
    Berichten:
    19
    Dat ziet er echt super vet uit!. Alleen, Hoe krijg je het voor elkaar om het chassis zo laag te doen. Want als ik een foto van een Stampede opzoek staat deze veel hoger.
     
  16. sander21

    sander21

    Lid geworden:
    12 mei 2015
    Berichten:
    19
    Maar jullie, of één van jullie had(den) het over kogellagers. Maar maakt dat zoveel verschil uit? En hoeveel verschil is er tussen Traxxas kogellagers en merkloze kogellagers?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2016
  17. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Kogellagers maken zeker verschil,auto loopt soepeler dus sneller en langere batterijduur.Glijbussen slijten ook snel waardoor je speling krijgt enz.
    De auto krijg je lager door kortere veren over de dempers te doen.
     
  18. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Er is natuurlijk wel verschil tussen merklagers en merkloze troep. Maar meeste zullen wel ongeveer gelijk aan elkaar zijn.
     
  19. jan_de_man

    jan_de_man

    Lid geworden:
    21 feb 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Fryslan
    ik heb nu al een tijdje traxxas rustler xl5. Alleen de bandjes zijn nu redelijk versleten. Al het profiel is er zo goed als af. Hoog tijd voor nieuwe bandjes. Nou heb ik 2 soorten verschillende bandjes gezien die mij wel aanspreken: de pro-line trencher en de pro-badlands. Voor welke zou ik gaan en waarom? alvast bedankt
    trenchers: http://www.trxxs-winkel.nl/line-pr1170-trencher-wielen-rustler-stampede-p-4664.html
    badlands: http://www.trxxs-winkel.nl/line-pr1173-badlands-terrain-tires-mounted-p-6102.html
     
  20. sander21

    sander21

    Lid geworden:
    12 mei 2015
    Berichten:
    19
    Ik heb er geen rijervaring mee. Maar ik zou gaan voor de badlands die hebben meer grip lijkt mij.
     

Deel Deze Pagina