OK, ik wil niet de boeman uithangen maar...
Wij doen ook verplichte testen voor bedrijven.
Het moet ten eerste met ge-ijkte apparatuur volgens de (daar gaan we weer) de specs van de batterij)
Dan moet je dat ook nog eens vastleggen dmv een ontlaadcurve (spanning en stroom).
Dat doen we met een scoop.
Als je die gegevens niet hebt is een meting wettelijk niets waard.
Dit doen we 1x per jaar.
Nadeel van meerdere keren per jaar ontladen is dat de batterijen stuk gaan of sneller slijten.
Om dat te voorkomen doen we een impedantiemeting, dat belast de batterijen niet.
Dit alles is om aan de regeltjes te voldoen, dus om wat adviesbureautjes en mensen aan het werk te houden, de bekende papiieren tijger,
In de praktijk is het zo dat dit niet voorkomt dat een batterij niet werkt als je hem nodig hebt.
Je kan hem vandaag getest hebben en morgen kan hij stuk zijn.
Daarom staan bij belangrijke processen redundant systemen, dus ipv 1 string van 32 accu's staan er 2 parallel en dan ook nog eens met overcapaciteit,
Voorbeeld., bij Brabant Water staan er systemen die maximaal 25A trekken maar er staan we 2 sets accu's van 110Ah batterijen per set.
De bruikbare capaciteit van een accu is ongeveer 70%, onder goede omstandigheden.
Dus een 100Ah haal je maar 70Ah uit.
Als jullie echt goede accu's willen hebben dan zou ik geen semitractie nemen maar pak een paar Red Tops.
Leveren enorme stromen, kunnen tegen temperatuurswisselingen, gaan zeker 7 jaar mee en je hoeft er helemaal niets aan te doen.
Koop er een BMS (batterij management systeem) bij en klaar ben je.
Het BMS kan ook nog automatisch loggen en alarmen geven dus dan ben je ook voor de overheid ingedekt.
GJ
Wij doen ook verplichte testen voor bedrijven.
Het moet ten eerste met ge-ijkte apparatuur volgens de (daar gaan we weer) de specs van de batterij)
Dan moet je dat ook nog eens vastleggen dmv een ontlaadcurve (spanning en stroom).
Dat doen we met een scoop.
Als je die gegevens niet hebt is een meting wettelijk niets waard.
Dit doen we 1x per jaar.
Nadeel van meerdere keren per jaar ontladen is dat de batterijen stuk gaan of sneller slijten.
Om dat te voorkomen doen we een impedantiemeting, dat belast de batterijen niet.
Dit alles is om aan de regeltjes te voldoen, dus om wat adviesbureautjes en mensen aan het werk te houden, de bekende papiieren tijger,
In de praktijk is het zo dat dit niet voorkomt dat een batterij niet werkt als je hem nodig hebt.
Je kan hem vandaag getest hebben en morgen kan hij stuk zijn.
Daarom staan bij belangrijke processen redundant systemen, dus ipv 1 string van 32 accu's staan er 2 parallel en dan ook nog eens met overcapaciteit,
Voorbeeld., bij Brabant Water staan er systemen die maximaal 25A trekken maar er staan we 2 sets accu's van 110Ah batterijen per set.
De bruikbare capaciteit van een accu is ongeveer 70%, onder goede omstandigheden.
Dus een 100Ah haal je maar 70Ah uit.
Als jullie echt goede accu's willen hebben dan zou ik geen semitractie nemen maar pak een paar Red Tops.
Leveren enorme stromen, kunnen tegen temperatuurswisselingen, gaan zeker 7 jaar mee en je hoeft er helemaal niets aan te doen.
Koop er een BMS (batterij management systeem) bij en klaar ben je.
Het BMS kan ook nog automatisch loggen en alarmen geven dus dan ben je ook voor de overheid ingedekt.
GJ