dieselracer
PH-SAM
Heel leuke verslag Jan!! Ik heb er spijt van..dat ik er niet was..Zo veel moois te zien die dag..De Invader is echt gaaf!!
Wat de hulpkreet over de FOX 35 "warme start" betrefd..lastig..maar lijkt op en brandstof problem..(Ik ga er wel van uit,dat warm de compressie ook goed is)
Vaak is de krukass lager wat ruim..en met koude olie dicht ie nog goed af..maar warm lekt er wel vacuum /en carterdruk erlangs.Maar kan ook op en andere plek lekken,zoals cylinder voet of de deksel vam het carter..Daar zou ik het eerst naar kijken. Als je de motor van hand doordraaid,moet je duidlijk horen,dat er carterdruk vrijkomt bij het openen v.d. transfer port.
Ik spoor eventuele ondichte pleken op met hulp van wat motore olie.Door dat in het carter te spuiten,en dan de motor kantelen,draaien..zo dat de olie op diverse pleken komt..om te kijken,of dan de "transfer puf" beter hoorbar word.Zo kan je de lekage opsporen.
Ik heb zelf ook eindelijk weer wat werk gemaakt van mijn Ambird Sportsman met de "AMCO 3,5 Fingerbiter".Zie foto.Laten we hopen,dat hij nog dit jaar de lucht in kan..De masive gefreesde 2 delige vleugel vervangen door en opbouw type met losse ribben...is veel lichter.
Winfried heeft ook super vakwerk geleverd.De leilijke "CROW 1" in en niew jasje gestopt...en hoe kan het anders...dan in en zwart jasje...op mijn verzoek..Groot dank je wel Winfried!! Vliegen deed ie al perfect met de goede oude Enja 09
Laten we hopen,dat Almere in september doorgaat...
Wat de hulpkreet over de FOX 35 "warme start" betrefd..lastig..maar lijkt op en brandstof problem..(Ik ga er wel van uit,dat warm de compressie ook goed is)
Vaak is de krukass lager wat ruim..en met koude olie dicht ie nog goed af..maar warm lekt er wel vacuum /en carterdruk erlangs.Maar kan ook op en andere plek lekken,zoals cylinder voet of de deksel vam het carter..Daar zou ik het eerst naar kijken. Als je de motor van hand doordraaid,moet je duidlijk horen,dat er carterdruk vrijkomt bij het openen v.d. transfer port.
Ik spoor eventuele ondichte pleken op met hulp van wat motore olie.Door dat in het carter te spuiten,en dan de motor kantelen,draaien..zo dat de olie op diverse pleken komt..om te kijken,of dan de "transfer puf" beter hoorbar word.Zo kan je de lekage opsporen.
Ik heb zelf ook eindelijk weer wat werk gemaakt van mijn Ambird Sportsman met de "AMCO 3,5 Fingerbiter".Zie foto.Laten we hopen,dat hij nog dit jaar de lucht in kan..De masive gefreesde 2 delige vleugel vervangen door en opbouw type met losse ribben...is veel lichter.
Winfried heeft ook super vakwerk geleverd.De leilijke "CROW 1" in en niew jasje gestopt...en hoe kan het anders...dan in en zwart jasje...op mijn verzoek..Groot dank je wel Winfried!! Vliegen deed ie al perfect met de goede oude Enja 09
Laten we hopen,dat Almere in september doorgaat...