Pike Perfection ombouw F3J naar F5J

Hierbij de foto's
 

Bijlagen

  • IMG_2472 (Medium).JPG
    IMG_2472 (Medium).JPG
    260,6 KB · Weergaven: 783
  • IMG_2469 (Medium).JPG
    IMG_2469 (Medium).JPG
    153,1 KB · Weergaven: 765
  • IMG_2470 (Medium).JPG
    IMG_2470 (Medium).JPG
    165,6 KB · Weergaven: 294
  • IMG_2471 (Medium).JPG
    IMG_2471 (Medium).JPG
    215,3 KB · Weergaven: 298
  • IMG_2473 (Medium).JPG
    IMG_2473 (Medium).JPG
    218,8 KB · Weergaven: 283
Gefeliciteerd @jowa !!! Je moet idd op zoek naar je eigen stijl, maar denk dat het belangrijk is dat je de kist het werk laat doen. Dus niet te veel (over)sturen.

Succes @Japie.G !!! Benieuwd naar het resultaat.
 
@Japie.G
Hierbij wat foto's van mijn reserve romp. Deze is nog leeg en dus wat makkelijker voor de foto's

Zelf zou ik ze niet verder achter de verbinder plaatsen. Naar mijn idee is het rond het verbinder gat steviger en is er extra carbon in gelamineerd.

Het gat is 18 bij 35mm en begint op 8 mm vanaf de voorkant van het gat voor de verbinder.

9655396c9378f265c7f064c1f1e711dd.jpg


a62e8b408774f9dabfa9cba2d57255e9.jpg


6409ad27575bff41390f28f15d0978b1.jpg


1940952b015b4f0fc41cc352ef627761.jpg


9efa5d9c4762466399e31d3179b0a85c.jpg


c2c0ff7cec75b1238fb1ba6f0959ec16.jpg
 
Off topic vraagje:

In het kader van reverse-engineering heb ik net m'n f3j romp binnen......wat voor stroomverzorgingen komen er uit jullie kisten?

Ik denk 'gewoon' 4x2000mah eneloops te gebruiken maar ik zou ook wat meer met de tijd mee kunnen gaan en lipo-bec-weet ik veel wat kunnen overwegen
 
Aparte ontvanger-accu in een F5J?!
Ik denk dat je de enige op deze planeet zult zijn.
BEC, BEC en nog eens BEC is wat de F5J-klok slaat! ;)
 
Helaas nog niet, nog geen tijd gehad. Druk op de zaak, thuis nieuwe verwarmingen plaatsen. Maar ik hoop dit weekend er even tussen uit te piepen [emoji51]
 
Hierbij de foto's
Hallo Japie G,
Ik ga dat ook zo doen, dank je voor de foto's,

Kan je even verduidelijken hoe je de drijfstangetjes met geleiding hebt kunnen bereiken in dit kleine gat a.u.b.? Op de foto's zie je het messing draadstukje naar binnen gaan, maar dat is vrij lang. Tot daar heb je ook de stanggeleiding moeten kunnen wegknippen.

Patrick
 
@airplanesandme
Als je de kunststof 'kwiklink' van het richtingsroer loskoppelt kun je zowel het hoogteroer- als het richtingsroerstangetje door aan het kunststof kwiklinkje te trekken een stuk naar buiten trekken.
Dan de buitenkabel op lengte af snijden / knippen. Overtollige deel uit de romp trekken. Carbonstangetjes weer terug drukken en door het gat naar buiten geleiden.
Aftekenen op de juiste lengte
Daarna door aan het uitstekende stuk te trekken de carbonstangetjes nog verder door schuiven waardoor je de kunststof kwiklinks achter in de romp naar binnen trekken.
Op lengte knippen, iets ruw schuren en lijmen. Als alles uitgehard is, de stangen weer terug op hun plaats schuiven.

Hallo Japie G,
Ik ga dat ook zo doen, dank je voor de foto's,

Kan je even verduidelijken hoe je de drijfstangetjes met geleiding hebt kunnen bereiken in dit kleine gat a.u.b.? Op de foto's zie je het messing draadstukje naar binnen gaan, maar dat is vrij lang. Tot daar heb je ook de stanggeleiding moeten kunnen wegknippen.

Patrick
 
Ik heb/had de volgende redenen om de servo's achter in de romp te plaatsen:
* om uit te komen met ZwP (zwaardere motor, zwaardere servo's, mogelijkheid tot gebruik van 1000, 1300 en 2200mah accu's)
https://www.reisenauer.de/artikeldetails.php5?aid=1955
https://www.jrpropo.co.jp/english/products/propo/details.php?hen=02160
Accu's varieren van 115 tot 195 gram
* omdat de servo's die ik gebruikt vrij hoog zijn kwam ik voor in de romp niet uit. Dan zouden stang en kwiklink en vleugelverbinder elkaar in de weg zitten. Achterin heb je daarom iets meer hoogte.
* Voorin komt het gaat heel dicht bij de vleugelverbinder te zitten. Ondanks dat het daar steviger is, had ik een beter gevoel met een gat achter in. Daar is carbon al heel dun. De zijkanten van de romp zijn dik en vangen de krachten op.
 
Back
Top