Pike Perfection ombouw F3J naar F5J

Vandaag toch even kunnen vliegen met de SSL. In een woord "Perfection" [emoji106]
Vloog gelijk heerlijk, klein beetje downtrim was nodig.
Had iets te weinig down in de butterfly mix maar dat was ook zo opgelost.
Enig nadeel waren de lipo's.... Oude SLS Xtrons die helaas niet meer het vermogen kunnen leveren. Het bleef bij 3 starts.
De Viper levert power genoeg heb ik het idee.
Domme van mij was alleen om de Altis niet mee te nemen. Die zit nog in de LS....Toch maar een 2e Altis bestellen.

Wel heb ik gelijk verse lipo's besteld. Maar ik ga pas weer vliegen als het 10 graden of meer is.... die kou is maar niks ;)

743052102b63e03b7bd81b1a2be1e16c.jpg

2353111a5d462d039b4b9bd04e297b30.jpg

Ik had ze natuurlijk netjes voor verwarmd maar 1 lipo zit zoveel onbalans in dat hij gelijk in kakt.
Met de ander heb ik 3 starts gedaan, 1 vrij hoog +_ 150m en de andere 2 laag.
Je merkt gewoon dat ze na 2 seizoenen gaar zijn.

@airplanesandme
Als je de kunststof 'kwiklink' van het richtingsroer loskoppelt kun je zowel het hoogteroer- als het richtingsroerstangetje door aan het kunststof kwiklinkje te trekken een stuk naar buiten trekken.
Dan de buitenkabel op lengte af snijden / knippen. Overtollige deel uit de romp trekken. Carbonstangetjes weer terug drukken en door het gat naar buiten geleiden.
Aftekenen op de juiste lengte
Daarna door aan het uitstekende stuk te trekken de carbonstangetjes nog verder door schuiven waardoor je de kunststof kwiklinks achter in de romp naar binnen trekken.
Op lengte knippen, iets ruw schuren en lijmen. Als alles uitgehard is, de stangen weer terug op hun plaats schuiven.
Dank u Japie. G
Ik denk het te begrijpen, in ieder geval makkelijker dan ik had gedacht ;-)
Patrick

In een woord "Perfection"
emoji106.png
Haaa, fijn dat het allemaal werkt.
Ook ik heb de Perfection vanmiddag uitgelaten en specifiek gelet op de domping van de motor; want daar is bij de bouwbeschrijving op gefocust.
Tot ongeveer 80% vermogen blijft er geen up of down nodig. Hij (zij) blijft gewoon de koers volgen. Bij volgas moet ik met down iets corrigeren. Domping is dus ruim voldoende en ben achteraf blij dat ik het spant opnieuw heb geplaatst. Brrr, wat een fijn toestel.

Leuk al die succes verhalen.

Her en der liggen nog een aantal Perfection's op de plak te wachten op een nieuwe eigenaar. Mocht je interesse hebben graag een PB.

Overigens moet ik zeggen dat contact met Samba ook uiterst soepel en meewerkend verloopt. Ook belangrijk voor keuzes in de toekomst! Heb een tikkie speling op de pin in het hoogteroer. Ze sturen me een nieuwe op voor de zekerheid!

Tja....,

nu zit ik met een luxeprobleem/ cosmetisch dilemma. De LS van Pascal heeft een in mijn ogen net iets mooier kleurenschema dan de mijne. Zwart wit, ipv Blauw Wit. En een tikkie nieuwere bouwwijze.

Bij mij is de neus er nog niet af, gaat eerste week van januari gebeuren. Dus alles kan nog.. MOCHT er iemand meelezen die interesse heeft in mijn Perfection (prijsgunstig) dan stuur me een PB. Dan ga ik voor die van Pascal [emoji12][emoji12][emoji12][emoji12][emoji12][emoji12][emoji12][emoji6][emoji6][emoji6][emoji6][emoji6][emoji12][emoji12][emoji12][emoji12]

(Ik weer...)

De mijne nu
566f6698227ab17708ee7c91f0819c27.jpg

Back