Fw 190 a3 groot schaalmodel.

  • Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Ondertussen motor gestart met de volle compressie op de cilinders.
Gemeten stroomverbruik 45 A bij 12 volt, hij draait hem er goed door.
Maar ik ga toch een stalen ring rondom het voordeksel maken,
er komen toch behoorlijk wat krachten te staan op de bouten,
de plaat is ondertussen gedraaid, dan komt die vast te zitten met 5 schroeven + een bevestiging
aan de onderkant van het blok.

IMG_2519.JPG
 
Heeft Ramoser vergeten om een van de zes bouten dieper uit te boren?
Nee dus het heeft een functie.

IMG_2522.JPG


De prop op zijn plaats houden zodat hij niet door draait, anderen passen een paspen toe.
Slim toch.

IMG_2523.JPG
 
De laatste film.
Wel vast gezet met houtschroeven, er kwam behoorlijk wat koppel los, maar alles werkt mooi, nu nog inbouwen in de FW190.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Ger zoals je ziet is het meeste uit het zicht verdwenen.
nu nog een foto voordat ook ik verhuis naar Facebook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He Leon draait super rond met de propeller er op( vliegwiel effect) ik ga nog eenmaal de stroom meten, ben wel benieuwd.
belooft in ieder geval veel goeds.
 
Ter afsluiting.
Na wegen is het gewicht toegenomen met 158 gram daar kan ik mee leven
de oude NiMH 10x 60gr accus vervangen voor LIFE, dit scheelde ook weer enkele honderden grammen.
Alleen in de kist verschuiven van de accu,s.
Spullen inbouwen na de feestdagen, eerst wintersport.


PRETTIGE FEESTDAGEN.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De MOKI is opgehaald en wordt gemonteerd in de FW190.

Onder het stof vandaan gehaald, wie kent hem nog de V8 motor ben begonnen met nog wat weg te frezen uit het blok
Verder moet ik nog maken, een nokkenas slijpmachine op het bedrijf is de slijpmachine een beetje te groot. alles groter
dus dan maar zelf aan de slag.
aluminium bestellen en staal voor de nokkenas 4130 voor de kenners.

IMG_2527.JPG


 
Laatst bewerkt door een moderator:
He Dick, Kan gewoon super genieten van deze filmpjes. Als hij klaar is misschien een keer meenemen naar de club. Kunnen we genieten en jaloers worden op je vakwerk. Super job.
 
He Dick, Kan gewoon super genieten van deze filmpjes. Als hij klaar is misschien een keer meenemen naar de club. Kunnen we genieten en jaloers worden op je vakwerk. Super job.

Hee Ray dat gaat ook gebeuren regelmatig laten zien hoe de vorderingen zijn, maar dan als clubmaten onder elkaar.
 
? heb ik iets gemist . . . .

Mvg,

Bart

Genoeg Bart, zucht, maar dat dat komt niet door Dick, komt omdat er een hoop onzin omheen verkondigd werd door zeg maar 'wal kapiteins'
Jammer maar helaas voor de MBF lezers die Dick niet persoonlijk kennen.

Mooi Dick dat je dit project weer oppakt.

De FW190 staat gereed voor de formatie vluchten samen met Leon W.

Ben zelf weer bezig om de zelfbouw Wren 44, de turbine die Martin grotendeels gebouwd heeft, volledig te veranderen naar eigen inzichten met zoals het er nu naar uitziet uitstekend resultaat, maar dat zal je wel gaan zien van dichtbij.
Ook nog bezig geweest met mijn oude RT Hammer die nu nog meer stuw heeft, andere compressor geplaatst.

Tussendoor nog een Belgische turbine vlieger blij kunnen maken met een gerepareerde P120er.

Beetje met de hete luchtballon spelen.

ger lb.jpeg


Hmmmm,,,,,,,, had ik thuis nu ook nog klusjes liggen??? zal de vrouw eens gaan vragen wat ook al weer.

Ger. Fijne kerstdagen en een goed 2017. (kom wel handjes schudden hoor)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ger heeft er wel lol in zo te zien.
De Curtiss Wright OX 5 Opbouw wordt veranderd in Hispano-Suisa 8.
Beide motoren vertonen heel veel overeenkomsten.
De nokkenas construktie is te complex (OX 5), word omgebouwd naar Hispano idee, deze werkt met tandwielen, en bovenliggende nokken assen
hetzelfde systeem werd ook toegepast door BMW 6 cilinder lijn in de Fokker VII en andere kisten uit die tijd.
de stalen tandwielen zijn voor mij makkelijker aan te komen

http://www.aviation-history.com/engines/hisso-2a.jpg
 
Ben zelf weer bezig om de zelfbouw Wren 44, de turbine die Martin grotendeels gebouwd heeft, volledig te veranderen naar eigen inzichten met zoals het er nu naar uitziet uitstekend resultaat, maar dat zal je wel gaan zien van dichtbij.
Ook nog bezig geweest met mijn oude RT Hammer die nu nog meer stuw heeft, andere compressor geplaatst.

Wel Ger ik hoorde Leon zeggen dat die ook zijn eerste turbine wil bouwen, dus wordt je misschien nog leraar ook.
Een mooi vlieg jaar 2017 toegewenst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top