Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hier een link dat mijn motor in de vlucht stuk ging .
Was rustig aan het vliegen , was niet volgas '
Toerental is rond de 6500
Dat is een naar kraak-geluidje....
Upgrade van de carburator
Verificatie verificatie van de carburateur carburateur wereldjongerendagen van-- 84 r3 van johnny b. = de manometer is in koppig tot 2,5 bar!! de optimale druk voor deze motor zal worden ingesteld op 0,9 bar!
Een andere keer is de pop van deze oem-thomson wyd carburateur gemonteerd op de saito fg-84 r3 tot 2,5 bar (36 psi)! De optimale pop wordt ingesteld op 0,9 bar (13 psi) voor deze motor.
Van 2,5 bar naar 0,9 bar
Ik weet niet beter dan dat de pop-off druk een "ontwerp-gegeven" is, wat als het goed is vanaf de fabriek ingesteld is, maar van wat ik op RCGroups lees, heel vaak niet klopt en nagesteld dient te worden.
Een "vast gegeven" is iets wat niet afgesteld kan worden, en de pop-off druk is afstelbaar.
Als die druk niet klopt, is er te veel kracht nodig om de naald te openen, en klopt de branstofdruk vóór de naalden niet. Daarmee verandert de brandstoflineariteit en krijg je problemen met het afstellen van de transitie (je krijgt dan OF een goed stationair en een slechte transitie, OF een goede transitie met een onbetrouwbaar stationair).
Als dat niet het antwoord is wat je zoekt ligt dat aan mij: dan begrijp ik je vraag blijkbaar niet....
Van het eerste deel van je "automatiek geveranderdtaal" verhaal is niet veel te maken. Maar dit begrijp ik echt niet en dat wil ik nou juist wel. En dan vooral waarom en hoe de "optimale pop" wordt ingesteld op 0,9 bar. Het pop-off punt van zo'n Walbro/Tillotson carburateurtje is een vast gegeven evenals de minstens zo belangrijke restdruk. Is het punt te hoog voor de gekozen toepassing dan neem je een ander carbje of je vergroot de hoofdsproeier. Geeft hetzelfde resultaat (hogere brandstof-toevoer) zonder dat het pop-off punt te dicht bij de restdruk komt te liggen, kans op lekkage wordt dan niet onnodig vergroot. Nou ken ik geen oem-thomson wyd carburateur maar heel veel verschil kan het niet maken. Heb je meer informatie daarover en vooral wat het voordeel is van het veranderen van het pop-off punt?
Nederlands is niet mijn eerste taal, als mijn gebruik van het Nederlands verwarring heeft gegeven vraag ik daarvoor excuus.
Groet,
Sam
Ik wil niet vervelend overkomen Sam, maar als jij je ergert aan het taalgebruik van Jonnyb door dat het niet goed te lezen is wat er staat bij de tekst en uitleg,
jammer maar ik heb genoeg aan 1 beeld dat zegt meer als 1000 woorden, hij brengt ook zijn verontschuldiging over omdat ik het vermoeden heb dat zijn Nederlands niet zo goed is
Hoever staat het er bij mij voor, wel nog een nieuwe drijfstang met naaldlager in eigen beheer gemaakt en het gasmengsel via het carter bijna het zelfde als wat Jonnyb liet zien
eerst de smering dan de verbranding.
Tja, dat dus... dank, geeft de burger moed.Kweenie... ik kan me voorstellen dat een google-vertaling niet erg makkelijk leest als Nederlands niet je moedertaal is...
Ik vatte het tenminste niet op als "ergeren", eerder als verzoek om verduidelijking...