Opgelicht of opgelucht?

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Student, 15 nov 2013.

  1. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    We hebben hier een fantastisch forum.
    Met heel veel kennis.
    En heel veel mensen; die heel graag helpen, meedenken of ervaringen willen delen.

    Echter, hoe vervelend dat ook is; niet iedereen zal hier zijn draai kunnen vinden.
    Waar we kunnen, helpen we allemaal graag.
    Maar sommige mensen kunnen hun draai hier nu eenmaal niet vinden.
    Dat is heel vervelend.
    Voor iedereen.
     
    Micropuller vindt dit leuk.
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Erwin, als iemand hier "zijn draai niet kan vinden" is dat ten eerste jammer voor de persoon in kwestie. Op een of andere wijze "past" hij hier blijkbaar niet.
    Ja, da's jammer, want iemand kan een fantastisch modelbouwer zijn, maar helaas niet over sommige sociale vaardigheden beschikken om goed te communiceren, al dan niet binnen een forum. Heeft hij zelf het meeste last van.
     
  3. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Helemaal met je eens Roel.
    Alleen is het zo jammer dat ze vaak een andere reden opgeven, alsof het komt door de antwoorden die ze krijgen.

    Ze willen alles uitgekauwd op een presenteerblaadje zien en als dat niet het geval is voelen ze zich als een zak behandeld of alsof alles hier vriendjespolitiek is..
     
  4. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    gesprek via de live verbinding met Hobbyking, wat een slechte service hebben deze
    zit al sind 12-12-2017 op een pakje te wachten uit nederland en men wuift het maar weg
    ik voel me dus echt opgelicht door Hobbyking, superslechte service
    hieronder de chat met Hobbyking

    Operator Janine has joined the chat.
    Janine
    Welcome to HobbyKing! This is Janine, assisting you. How may I help you?
    07:42 PM
    jan bakker
    hello i have i problem and a complain my order nr
    07:43 PM
    what i order is not delivert
    07:43 PM
    Janine
    Hello Jan! How are you doing?
    07:44 PM
    jan bakker
    i send you mails but nothing happens
    07:44 PM
    bad
    07:44 PM
    Janine
    Oh I see. Let me check your order. One moment please.
    07:44 PM
    jan bakker
    your bad service
    07:44 PM

    I have been a customer with you for years, but I am treated so badly by you that I think strongly of not ordering anything from you anymore
    07:45 PM
    Janine
    As I have checked the last update from the tracking site was it was Delivered last 21/December/2017.
    07:46 PM
    I understand your frustration on this matter Jan.
    07:46 PM
    I would like to personally apologize for the inconvenience this has caused you.
    07:46 PM
    jan bakker
    I have not received anything, I have mailed several times but they always say that I have to wait, Saturday I have matches and now I can not participate because you do not deliver
    07:47 PM
    Janine
    Did you already check your local post and customs office? Your parcel might be there waiting to be claimed.
    07:49 PM
    jan bakker

    there is signed with jongeneelen ?? who is this
    07:49 PM

    You have already asked me 10x, again the answer is YES !!!!
    07:50 PM
    Janine
    I see. One moment please.
    07:51 PM
    jan bakker

    you also have as Peat Dam residence I live in Veendam no Peat dam (never heard of)
    07:52 PM
    Janine
    I understand, let me coordinate your order with our team. Please wait.
    07:52 PM
    jan bakker
    okay
    07:53 PM
    Also weird package goes from sliedrecht to rotterdam then to groningen and then back to sliedrecht
    07:55 PM
    Janine
    I see. Please wait.
    07:55 PM
    jan bakker

    and that on the same day
    07:56 PM
    Janine
    Thank you for waiting.

    As I have checked regarding on this matter we already requested the investigation for this matter dated 04/January/2018 and as of now we are still waiting for the update from our investigation team.
    07:59 PM
    Investigations can take up to 2- 4 weeks to complete. If no update is provided after 4 weeks, we can issue a full refund for your parcel. Please feel free to contact us for updates.
    07:59 PM
    I would like to personally apologize for the inconvenience this has caused you.
    07:59 PM
    jan bakker

    I would have liked to have received the package tomorrow or no later than the day after tomorrow
    07:59 PM
    Janine
    Rest assure that once the investigation period is done we will process a resolution for your order.
    08:00 PM
    jan bakker
    send me than a new parcel
    08:00 PM
    Janine
    I'm seeking for more of your usual kind and patience on this matter.
    08:00 PM
    For this matter we will have to wait for the update and result from our investigation department for this matter before we can process a resolution for your order.
    08:01 PM
    I hope you understand Jan.
    08:01 PM
    jan bakker
    do not agree and because of this bad treatment I do not know whether I want to continue with hobbyking, we will put this on the model building forum and see how others think about your bad service
    08:02 PM
    Janine
    frustration on this matter Jan and I would like to personally apologize for the inconvenience this has caused you.
    08:03 PM
    Rest assure that once the investigation period is done we will process a resolution for your order.
    08:03 PM
    I'm seeking for more of your usual kind and patience on this matter.
    08:03 PM
    We do still hope that you shop and buy to us.
    08:03 PM
    If there would be anything else I may help you with. Please let me know and I will be more than willing to assist you.
    08:03 PM
    jan bakker

    and if I have not heard anything with 4 weeks, should I contact you again?
    08:04 PM
    Janine
    Yes Jan, also we do suggest that you check your order from time to time for the possible updates.
     
  5. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Drechterland
    Zelf heb ik juist goede ervaring met de klachten afhandeling van HK , al een paar gevalletjes keurig netjes onder garantie vergoed ( esc en gimbal controller)
    Wel is er verschil uit welk "warehouse" je spullen vandaan komen , uit China warehouse kan het in enkele gevallen weken of maanden duren voordat je je bestelling krijgt , ook dit kan aan de
    douane liggen ( heeft bij mij een keer 2 maanden geduurd) , zeker als je de goedkoopste verzend methode kiest .Ook raakt daar wel eens wat kwijt . . . .
    Dus meer informatie over het bestelde product en manier van bestellen zou meer duidelijkheid geven .
    Dus hopelijk komt het nog binnen, en anders naar een "echte" modelbouw winkel
    Gr, Arie
     
  6. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    nooit problemen met hobby king gehad en als het wel zo was mooi opgelost
    een batch corona ontvangers gekocht en daar waren er twee die niet winde binden met eender welke zender
    filmpke van gemaakt en op gestuurd en binnen de 2 à 3 dagen antwoord dat ik die twee mocht weg gooien en ik kraag direct 2 andere toegestuurd
    dus nee van hobby king mag ik niet klagen

    wel van de douanen al hier in de belziek want die zijn er echt een potje van aan het maken
    sommige pakketjes liggen ergens in de walen op een depot en die komen maar niet door
    ik moet een 20 tal pakketten nog ontvangen zowal van ali als hobby king maar als die op de douanen blijven liggen
    is hobby king of den ali een slechte site om te kopen
    dacht het niet
    op de trein club heb ik ook zo een paar mensen die waren aan het klagen en toen eens een babbeltje gedaan en nu is er nog maar 1 die grommelt maar das aan de mens zelf
    een reden zoeken om NIET te komen rijden die vind je altijd maar het is gemakeklijker als je toch daar naar de club komt om een trein mee te pakken en te komen rijden

    gr raf
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  7. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Jan, ik zie dat je HK de schuld geeft hoe een pakket in Nederland onderweg is? Daar kunnen zij weinig aan doen natuurlijk. En helaas is het zo dat als je zaken doet met een bedrijf ver weg dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Ik heb overigens nog nooit problemen gehad met ze maar als ik iets perse nodig heb voor bv een wedstrijd zorg ik dat ik het of tijdig bestel of haal ik het lokaal.
     
  8. pentip

    pentip

    Lid geworden:
    17 apr 2006
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Gennep
    Nog wel een tip misschien: zorg dat je een lijstje bijhoudt met de ordernummers en welke product dat was. Bijvoorbeeld door een screenshot te maken van elk item dat je besteld met alle nummers. De service daar is totaal afhankelijk van het systeem en dus van die nummers.

    Daarnaast zijn ze heel aardig door westerse namen te gebruiken maar de taal zijn ze niet machtig dus gebruiken ze vertaalcomputers. Daarom dus hele korte zinnen gebruiken. Liefst een paar synoniemen gebruiken als het niet begrepen wordt zodat de vertaalcomputer wat anders pakt.
    Met nette volzinnen waarin meerdere onderwerpen zitten gaat het al gauw mis. Ook met herhalen van hetzelfde woord dat niet begrepen werd.

    Duurde bij mij erg lang en vele mails voordat ze doorhadden dat een bestelling bestaande uit meerdere items (dus 1 nummer, meerdere artikelnummers) niet in z'n geheel was aangekomen. Nu bestel ik dus elk artikel apart (maakt in kosten niks uit) en heb ik zelf een kladblokje met de artikelen en nummers (anders weet ik zelf ook niet meer wat er wel of niet bezorgd is inmiddels). Bij Ali zijn de meeste bestellingen toch al individueel maar soms niet. Dan bestel ik er een, dan iets anders van een ander en dan het andere artikel van die eerste leverancier.
    Je komt zo ook wel weer eens grappige (en tegelijk kinderlijk aandoende) bedrijfsnamen tegen. Net zoals hun bevestigingsmails: gloriously happy, extremely quality, Shining happiness Ltd, dat soort dingen.

    En uiteraard houdt dat de bedragen ook laag waardoor er geen vertraging ontstaat door de douane of erger: de bezorgende partij die extra 'diensten' gaat leveren met bijbehorende kosten.
     
  9. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Ik heb ooit een artikel besteld bij HK , kostprijs €48,00 .
    Iedere keer kreeg ik de vermelding dat het pakket teruggestuurd was wegens onbestaand adres
    Telkens bleek het adres niet te kloppen , ook niet na zes keer chatten en tientallen keren mailen slaagden ze er niet in om het naar het juiste adres te versturen .
    Het pakket is nooit aangekomen en ik heb mijn geld ook nooit teruggezien .
    Neen , voor mij enkel nog zoveel mogelijk uit de winkel en als het niet anders kan bestellen in de omringende landen bij gekende leveranciers .
    Groetjes
    Ronny
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.770
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dit begrijp ik niet zo goed????

    Ik kan bij Hobbyking nog steeds precies terugvinden wat mijn allereerste bestelling was, nummer, artikelnummers, opgegeven verzendadres (ik laat soms, als ik op zee zit, ergens anders bezorgen dus het adres wisselt) en eigenlijk alles.... Ook de geannulleerde bestellingen (wegens "waiting for backorder"), alles kan ik terugvinden....
     
  11. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    zowel bij aliexpress als bij hobby king kan ik alles terug vinden zonder problemen

    bij hobby king al eens een bestelling die terug gegaan was (zoals ronny)en geen probleem geld terug gehad
    maar ja ik bestel dan ook heeeeeeeeeel veel
    platinium member en dan krijg je ook nog extra korting

    gr raf
     
  12. pentip

    pentip

    Lid geworden:
    17 apr 2006
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Gennep
    Moet ik inderdaad wat aan toevoegen: Ik heb regelmatig dat ik in de loop der tijd diverse kleine pakjes ontvang in willekeurige volgorde, dus niet zoals besteld. En dan vind ik het handiger om een lijstje te hebben om af te strepen. Is er iets mis, dan heb ik sneller en duidelijker overzicht dan wanneer ik moet inloggen en die lijst moet raadplegen. Het kan wel, maar ik vind het niet lekker werken.

    Betreft voornamelijk Ali trouwens, daar krijg je ook nog eens bevestigingen van elke stap waar dan een lang ordernr genoemd wordt maar niet het betreffende product.
    Werkt ook anders dan bij HK: HK is zelf de leverancier en bij Ali niet, dat is maar een tussen platform.
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.770
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ah, OK....
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Ehm jongens, bij dit soort winkeliers kunnen we niet over opgelicht praten maar eerder over misverstanden en vaak vreemde handelingen door de postbeambte.

    Om het niet uit te laten draaien tot winkelbesprekingen weer ontopic?
     
  15. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Ik denk ook dat de bezorgers hier meer de oorzaak zijn. De verkoper kan hier niet zo veel aan doen. Ik heb onlangs nog wat bestelt wat op dinsdag bezorgt werd, helaas maar ik ben overdag niet thuis. De bezorger had dus een kaartje door de bus gedaan met een nummer waarmee ik via het internet een "afspraak" kon maken voor bezorging. Dat heb ik direct gedaan en opgegeven dat ze op een vrijdag na 16.00u konden komen.
    Je snapt het al, ze stonden op woensdag om 11.30u voor de deur! Weer niet thuis en weer een briefje met onderstreept het webadres waarop ik een nieuwe afspraak kon maken. Weer de dag en het tijdstip ingevuld met een extra opmerking dat dit de enige mogelijkheid was. Op zaterdag bezorgen kon volgens die website niet!
    Wat denk je? Vrijdag morgen om 9.45u stonden ze weer voor de deur. Weer een kaartje met nu de opmerking dat ik het pakketje zelf moest komen ophalen bij hun depot in Utrecht. Ik had daar 13 dagen de tijd voor, daarna zou het pakketje teruggestuurd worden naar de afzender.
    Vrijdagmiddag ben ik dat pakketje wezen ophalen en direct geklaagd dat ze de opgegeven tijden niet aanhouden.
    "Sorry meneer maar daar kunnen wij niets aan doen. De bezorger deelt zijn route zelf in en de tijd dat hij bij u langs komt wordt dus door hem bepaald. Als u opgeeft dat het op een bepaalde dag en pas na 16.00u kan geven wij dat wel door maar het is de bezorger die bepaald of hij daar rekening mee kan houden."
    Daar kon ik het mee doen, ik heb de verkoper aangeraden om niets meer met die vervoerder te versturen of dat helpt weet ik niet.
     
  16. pentip

    pentip

    Lid geworden:
    17 apr 2006
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Gennep
    toch kan dat vaak wel! Ook voor particulieren waarmee je soms opgelicht/opgelucht issues kunt hebben door verzending (om het even richting on topic te duwen). Denk aan DHLforyou, DPD, en helaas niet meer Kiala (sinds het is overgenomen door UPS)

    Reichelt verzond via UPS maar na mijn klacht krijg ik m'n spullen nu via DHL. MP aankopen verzoek ik vaak via DHLfor you te versturen. Dat is goedkoper en heb ik de keus om het te laten bezorgen bij een afhaalpunt, dus zonder dat ze eerst aan vergeefs aan de deur komen.
     
    AHoogendijk vindt dit leuk.
  17. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Den Haag
    Kan je geen ophaaladres opgeven? ... supermarkt, avondwinkel, e.d.

    ... ik zie nu dat pentip dat ook al zei. :hammer:
     
  18. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    het pakket komt NIET uit verwegistan maar uit NEDERLAND
     
  19. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Mijn pakket kwam uit Duitsland, dat is ook niet verwegistan?
     
  20. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    klopt maar men kan bij HK zien dat het pakje van Sliedrecht naar Rotterdam is gegaan en dan van Rotterdam naar Groningen en dan weer terug naar Sliedrecht, en dan nog maar zeggen dat het pakje op het postkantoor o.i.d. ligt, nou dan heb je je spullen niet voor elkaar, Ik mag met 4 week even weer mailen als ik het dan nog niet heb, dan zijn we dus bijna 3 maand verder, als ik het lopend had opgehaald was ik waarschijnlijk sneller geweest.
    Het geeft ook niks dat er eens iets fout gaat, dat kan altijd gebeuren maar los het op en laat het gewoon niet op z,n beloop, ik heb niet direct voor een kapitaal besteld ik dacht rond de 50 euro maar dat heeft er niks mee te maken. Ik erger me aan dat men dit niet goed oppakt, Ik ben al jaren een goede klant van HK maar ik weet niet of ik daar als men zo met een klant omgaat wel weer bij ga bestellen, misschien hebben ze het te goed en moeten ze even weer met beide benen op de grond worden gezet, niet dat als ik niet meer bestel men daar ook maar iets van zal merken natuurlijk maar als meer mensen dit ondervinden moet er toch eens een belletje gaan rinkelen bij HK
     

Deel Deze Pagina