Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ook al hebben zowel motoren als transformatoren wikkelingen en een (gelamineerd) blikpakket, een motor springt anders om met stroom en spanning. Bij een transformator gaat uitgaande stroom omlaag bij hogere spanning.Een 12s systeem kan afhankelijk van esc en motor met minder warmteverlies een hoger vermogen leveren.
Dat gaat me boven mn pet(-; Er zullen aan beide systemen voor en nadelen zijn. Ik denk er nog over na, voorlopig hou ik het maar even zo.10 of 12 s kost me ook weer een motor en als dat niet nodig is dan is het jammer geld.Ook al hebben zowel motoren als transformatoren wikkelingen en een (gelamineerd) blikpakket, een motor springt anders om met stroom en spanning. Bij een transformator gaat uitgaande stroom omlaag bij hogere spanning.
Maarw anneer je zonder aanpassingen/veranderingen de motorspanning zou verdubbelen, zal de stroom willen verviervoudigen.
Motorstroom is evenredig met spanning² en Kv³, met pitch¹ en diameter⁴. Kleine verschillen kunnen daardoor disproportionele effecten hebben.
Op de Vario set kun je precies zien wat de inhoud van de doos is, en wat je er allemaal nog bij nodig hebt....Tip voor de mensen in Bosschenhoofd.. zet er wat duidelijker bij wat er allemaal bij zit..(-; heb de ramenset dubbel/-: want wist niet dat dat inclusief was..
@brutus... ja dus ook de wielenset, nu ga ik dat maar deels gebruiken zoals het meegeleverd is maar toch.
Correct... Vario gebruikt bij mijn weten in geen enkele romp de staartbuis van het mechaniek. Waarom zouden ze? De staart van de romp is sterk genoeg om de hekrotorkrachten op te vangen.ws is dat bij de originele Vario mechaniek zonder buis. Hmm ff kijken hoe ik dat kan fixen.
Welicht is mn engels te slecht (-; maar heb zojuist nog even gekeken maar ik had meer begrepen dat het allemaal leverbaar was. Ze staan ook apart op de website evenals onderstelel etc. Maar ik vraag wel of ze de ramen retour willen nemen. Ik verwacht daar geen probleem mee.Op de Vario set kun je precies zien wat de inhoud van de doos is, en wat je er allemaal nog bij nodig hebt....
zei ik toch?
Correct... Vario gebruikt bij mijn weten in geen enkele romp de staartbuis van het mechaniek. Waarom zouden ze? De staart van de romp is sterk genoeg om de hekrotorkrachten op te vangen.
Je zult een klein beetje moeten improviseren, maar je kunt gerust de staartboom van je heli weglaten, als je een Vario koppeling (cardan, danwel klauw) aan de uitgaande as van je T-rex gemeubeld krijgt. En dan kun je gewoon de assen die bij de romp zitten gebruiken.
Werkt uitstekend. Ben je verder ook in een klap van problemen met "stretchen" (yech, hekel aan dat modewoord) af, en geloof me, je mechaniek bouwt stukken makkelijker in of uit als er geen staartbuis aan zit.
ik had meer begrepen dat het allemaal leverbaar was. Ze staan ook apart op de website evenals onderstelel etc
ik had meer begrepen dat het allemaal leverbaar was. Ze staan ook apart op de website evenals onderstelel etc
Ik was in de veronderstelling dat je het nodige van elektro wist, alleen (nog) niet over 'onze' BLDC elektromotoren. Blijft moeilijk, achtergrond inschatten via een forum, daar gaat tijd over heen.Dat gaat me boven mn pet(-;
Wat ik weet is wat ik met ervaring heb opgedaan en wat ik op de mts heb geleerd. Voldoende om me ermee te redden. En wat ik altijd heb geleerd is dat als je grote hoeveelheden energie wilt verplaatsen je het voltage moet verhogen om de stroom zo laag mogelijk te houden. Als dat niet klopt dan zit diegene die de hv leidingen heeft bedacht er ws ook naast(-;Ik was in de veronderstelling dat je het nodige van elektro wist, alleen (nog) niet over 'onze' BLDC elektromotoren. Blijft moeilijk, achtergrond inschatten via een forum, daar gaat tijd over heen.
Moraal van het hele verhaal: stroom verandert meer dan je zou verwachten.
Extra current with one or two cells added, simple table - RCG
En wat ik altijd heb geleerd is dat als je grote hoeveelheden energie wilt verplaatsen je het voltage moet verhogen om de stroom zo laag mogelijk te houden
Is wel absoluut mooier....Dit is wat ik bedoel, nu nog ff kijke hoe ik dat ga maken.
Is wel absoluut mooier....
Maar je kunt dat ook tot later bewaren...
De meest voorkomende fout die ik zie bij beginnende schaalbouwers, is dat ze het "absoluut perfect" willen maken voor het uberhaupt gevlogen heeft, met als gevolg een half afgebouwd project waar men niet verder mee komt, of een compleet afgemaakt project waar zoveel aan veranderd is dat het niet meer vliegen wil, of (zoals in dit voorbeeld) schaaldetails die er bij de maidenvlucht mogelijk afbreken (met in dit geval ZEER VEEL nevenschade tot gevolg).
.
Ja, maar dat heeft nu net niks met de uitvoering van die pootjes te maken....Ik wil eigenlijk het onderstel monteren aan het subframe en het mechaniek zodat dat een stevig geheel vormt. Als ik dat niet voorbereid dan past het wellicht straks niet goed.
Dat heeft het wel degelijk, omdat de veerweg veel groter word is de wijze van montage zoals bij de standaard struts niet of ws niet mogelijk.Ja, maar dat heeft nu net niks met de uitvoering van die pootjes te maken....
No worries over jouw of mijn opleiding, die hoeven niet op de schop, er is geen tegenspraak: jij hebt het over leidingen/transport, ik over motoren....als je grote hoeveelheden energie wilt verplaatsen je het voltage moet verhogen om de stroom zo laag mogelijk te houden. Als dat niet klopt dan zit diegene die de hv leidingen heeft bedacht er ws ook naast(-;