VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Hallo Piet,

Ik ben trots op je.

Komp goe :)

27540978_1657607184285265_4068627574864661673_n.jpg



mvrgrob
 
Hoi Piet,

wat gaaf dat de Volvo zijn eerste meters heeft gereden na al die tijd.
Zeker als je de electronica voor de eerste keer zelf inbouwd en het werkt ook nog meteen!
Ik ben heel benieuwd wanneer we de Volvo op de baan gaan zien? Misschien Tilligte?

gr
Marco
 
Hallo Marco,

Bedankt voor je compliment. :thumbsup: :worship:

De Volvo F16 Zwaar Transporttrekker is al eerder live te zien, namelijk op 1 september 2018 in Coevorden bij de Kasteeltruckers.
Ik ga als Gastrijder rijden op verzoek van Schots en Scheef. (Marcel)
 
Update : 243

Hallo allemaal,

Zaterdag en zondag diverse testritten gemaakt met de Volvo F 16 Zwaar Transportrekker.
Ruim 3 uur gereden, de accu was nog steeds niet leeg.
He sturen was nog wel een dingetje, i.pv. rechterstick naar links en rechts sturen, moest ik de rechterstick naar voren en naar achter bewegen, dit was behoorlijk lastig.
Helaas kan ik dit nog niet zelf bijstellen, hier heb ik de hulp van Hobby van Robby nodig.
Maandagavond (28-05-2018) hebben we telefonisch dit stuurprobleem opgelost, het sturen gaat nu goed. (links/rechts)

Vandaag verdergegaan met de elektronica inbouwen, zodat ik de Zwaar Transportmodule kan monteren.
Bij de montage van de Zwaar Transport Module kwam ik tot de conclusie dat de bedrading (nog) te lang was en de bedrading niet kwijt kon in de Zwaar Transportmodule.
Dus vandaag de bedrading ingekort, nu past de Zwaar Transportmodule wel goed op het chassis.

Weer heel veel (te veel) foto's gemaakt, deze kan ik niet in 1 sessie plaatsen, dus vandaag plaats ik een aantal foto's en morgen overmorgen plaats ik meer foto's, zodat jullie kunnen zien hoe de Volvo F16 Zwaar Transportrekker er nu bij staat.

Het Globetrotterdak gemonteerd, even gekeken hoe dit nu staat.
Tevens even het linker portier gemonteerd.
Het wordt best en stoere Zwaar Transporttrekker.
IMG_7127.jpg


IMG_7128.jpg


IMG_7129.jpg


Linker portier gemonteerd.
IMG_7134.jpg


IMG_7135.jpg


IMG_7136.jpg


IMG_7137.jpg


IMG_7138.jpg


IMG_7139.jpg


Tot zover deze update.
 
Hoi Piet, zoals jij het nu verteld zit jouw stuur servo niet op kanaal 1 maar op kanaal 2 van jouw ontvanger aangesloten.
Als je het servo stekkertje op kanaal 1 zet dan moet dit overeenkomen met de rechterstick (links en rechts ipv boven en beneden).

Als de servo op jouw ontvanger al op kanaal 1 zit dan zit het probleem in jouw zender.

In jouw zender zit een print met daarop ook servostekkers die van de sticks afkomen. dan zou je van de rechter stick de 2 stekkertjes moeten omwisselen.

gr
Marco

:hammer:Lees nu pas dat je het al opgelost hebt :thumbsup:
 
Hoi Piet, zoals jij het nu verteld zit jouw stuur servo niet op kanaal 1 maar op kanaal 2 van jouw ontvanger aangesloten.
Als je het servo stekkertje op kanaal 1 zet dan moet dit overeenkomen met de rechterstick (links en rechts ipv boven en beneden).

Als de servo op jouw ontvanger al op kanaal 1 zit dan zit het probleem in jouw zender.

In jouw zender zit een print met daarop ook servostekkers die van de sticks afkomen. dan zou je van de rechter stick de 2 stekkertjes moeten omwisselen.

gr
Marco

:hammer:Lees nu pas dat je het al opgelost hebt :thumbsup:


Hallo Marco,

Bedankt voor het meedenken. :thumbsup:
:hammer:Lees nu pas dat je het al opgelost hebt :thumbsup:
(geeft niet, geen probleem)

Ik gebruik nu voor al mijn modellen nu Jeti ontvangers met een Jeti Box/zender, nu ik ben overgegaan van 40 MHz. naar 2.4 GHz.
De (servo) stekkers zitten goed aangesloten op de Jeti ontvanger.

De aanpassing heb ik samen met Hobby van Robby telefonisch opgelost.
De instellingen zijn nu aangepast in de Jetibox.
Het sturen gaat nu goed.

Toch bedankt voor het meedenken ! :thumbsup:
 
Update : 244

Hallo allemaal,


Vandaag nog diverse testritten gemaakt, tenminste 2 uur gereden.
De accu is nog steeds niet leeg, de accu doorgemeten. Spanning : 12.8 Volt.

Woensdag en donderdag weer even afwezig, On Road in Duitsland.

Vrijdag weer verder met het afbouwen van de Volvo F16 Zwaar Transporttrekker.


Foto's van testrit van zaterdag 26 mei 2018 :
De Zwaar Transportmodule ligt los op de koppelschotel met 2 latjes, zodat deze stabiel ligt.
Nog niet gemonteerd, omdat ik zeker wil weten of er geen storingen zijn, alvorens ik de Zwaar Transportmodule ga monteren.
Tevens de verlichting getest.
IMG_7157.jpg


IMG_7159.jpg


IMG_7165.jpg


IMG_7167.jpg


IMG_7168.jpg

IMG_7170.jpg

IMG_7163.jpg


IMG_7177.jpg


IMG_7179.jpg


IMG_7180.jpg


Tot zover deze update.
 
Update : 245

Hallo allemaal,

Verder gegaan met de afbouw van de Volvo F16 Zwaar Transportrekker.
De bedrading tussen het chassis en de Zwaar Transportmodule nog iets ingekort, anders kan ik de bedrading niet mooi wegwerken in de Zwaar Transportmodule.
Weer veel (te) veel foto's gemaakt.
IMG_7182.jpg


Daarna de bedrading aangesloten op de Zwaar Transportmodule en de Zwaar Transportmodule op het chassis gemonteerd.
IMG_7183.jpg


IMG_7184.jpg


IMG_7185.jpg


IMG_7186.jpg


De beschermkap met het ventilatierooster om de oliekoeler moet nog gemonteerd worden, dit doe ik als laatste, i.v.m. beschadigen.
IMG_7188.jpg


IMG_7190.jpg


IMG_7191.jpg


IMG_7203.jpg


IMG_7200.jpg


Tot zover deze update.
 
Update : 246

Hallo allemaal,

Helaas vandaag niets kunnen doen, onverwachts toch weer On Road in Duitsland.

Toch nog even een update van een testrit in de huiskamer van afgelopen zondag.
IMG_7207.jpg


IMG_7218.jpg


IMG_7219.jpg


IMG_7220.jpg


IMG_7222.jpg


IMG_7225.jpg


Na een lange testrit van één uur tot anderhalf uur, tot de conclusie gekomen, dat de snelheidsregelaar veel te warm wordt.
De snelheidsregelaar zit in de brandstoftank gebouwd.
De brandstoftank is aan onderkant open, maar dit geeft schijnbaar niet voldoende koeling, de warmte stijgt omhoog en niet naar beneden.
Dit is een tegenvaller, :( maar ja, dat is modelbouw hé ! :koud:

Ik ben bang, als de Volvo F16 Zwaar Transporttrekker straks echt zwaar moet gaan trekken, tot maximaal 100 kg aan lading op de dieplader, dat de snelheidsregelaar zo heet wordt, dat deze doorbrandt. :(

Dit wil ik voorkomen, dus ga de Zwaar Transportmodule weer demonteren en aan de boven en zijkant van de brandstoftank grote gaten boren, die overigens straks niet zichtbaar zijn.
Tevens ga ik een ventilator aan de rechterkant op de brandstoftank monteren, om zo de snelheidsregelaar extra te koelen.
Volgens mij moet dan het probleem zijn opgelost.

Tot zover deze update.
 
Piet,


Prima verwoord.
:thumbsup:
En leuke testrit geweest.


En nogmaals sorry, dat ik het onderwerp koeling nooit ter sprake heb gebracht bij je.
En zo zie je , er valt altijd wat te verbeteren :-)

mvrgrob
 
Laatst bewerkt:
Hoi Piet,
Worden de koelribben van de regelaar warm, of de plasticbehuizing zelf?
Omdat je een relatief klein motortje gebruikt voor de aandrijving, zullen de Fets nauwelijks belast worden en de koelribben dus koud blijven. De regelaar kan immers continu 40A hebben.
In de plastic behuizing van de regelaar zit een ongekoelde lineaire 5V regelaar die behoorlijk heet kan worden als je die belast. Ik weet niet wat je op de 5V van de regalaar hebt aangesloten?
Bij dezelfde regelaar die ik ook heb, hebt ik een extra koelplaatje op de 5V regelaar gezet, omdat ik geen losse bec wil gebruiken voor 2 microservo's. De 5V regelaar wordt zelfs dan nog behoorlijk warm.
Dus je kunt het beste een losse Bec gebruiken en dan de rode draad tussen de regelaar en de ontvanger onderbreken.
 
Back
Top