Nee.... dat kan niet... Het is maar een magneetklepje, geen Piëzo-injector. Het klepje kan maar ongeveer 30 Hz aan en dat zou het motortoerental beperken tot 1800 toeren (wellicht 3600 toeren voor een viertakt)....
Beetje langzaam. Voor Pokkebootje zou het kunnen wellicht...
Het werkt ook niet als een injector, meer als een "electronische naaldklep". Je moet er niks méér achter zoeken dan verbeterde precisie in het onder alle omstandigheden gelijk houden van de verhouding lucht/brandstof....
Het idee is al heel oud, want Graupner verkocht 30 jaar geleden al een carb die door 2 servo's bediend moest worden, maar die verder eigenlijk precies hetzelfde deed als wat ik nu probeer te doen.
Maar dat maakt niet uit... want het werkt wel, wat ik in gedachten heb, Stihl doet het ook zo. De Stihl M-tronic waar het idee vandaan komt, heeft ook gewoon een carburateur (inlc membraanpomp en drukregelaar) maar er zitten geen sproeiernaalden meer in, en bij mijn weten maar één brandstofcircuit, in plaats van twee (hoog en laag) zoals bij de conventionele carbs.
En ik heb er op de testbank al een Veco 19 mee aan het lopen gehad tenslotte.
Ik zal die video even her-posten, want het begin van dit draadje stamt van vóór de forum-verhuizing dus daar zullen wat dingen ontbreken uit de eerste posts.
Voor de oplettende kijker is zichtbaar dat de originele brandstoftoevoer aan het motortje afgedopt is, en de sproeiernaald geheel verwijderd, de brandstofslang rechtsstreeks op de sproeierbuis geschoven is. Er loopt dus gewoon een "regenpijp" rechtsstreeks de luchtinlaat in.