Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja... raar he? Al weet ik niet of die zuiger gegoten is, of uit rondstaf gemaakt is.Poreuze zuiger? Gietfouten? Dat is wel heel bijzonder. Zou niet mogen.
Tsja... die Saphir heeft overduidelijk een behoorlijke side thrust (plm 3 graden) min of meer "ingeprogrammeerd" (de hoek ligt vast met de voorkant van de motorkap), en ik denk dat die dient om de zijdelingse druk op het kielvlak ten gevolge van de draaibeweging van de propwash op te vangen. Domp zit er zo te zien niet in, en dat zou logisch zijn want wat er "omhoogwaait" tegen de linker stabilo helft, waait er naar beneden tegen de rechterhelft.Overigens... de list heeft nul domping, en ook nul side trust en vliegt keurig neutraal...
Ik ook... die Cap 231 van anderhalf jaar terug of zo, daar kon ik totaal niet mee overweg, en dit zal ook ongetwijfeld hééél erg wennen zijn.Ik ben benieuwd wat jij van zo`n kist vindt na een paar vluchtjes.
Dat denk ik ook wel, want ik verwacht snelheden tot plm 140 km/u, en hoewel ik héééél vroeger best wel veel snel spul gevlogen heb, de laatste 25 jaar niet meer.Je zal alleen aan de snelheid moeten wennen......
Daar kan je je best eens in vergissen. De meeste modellen vliegen sneller dan je zou denken. De Calmato sport kan op z'n sloffen de 100km/u halen. Tijdens de landing vlieg je nog ongeveer 50 km/u, ook dat is sneller dan je zou denken.Ik heb geen moeite met de Calmato sport, maar die loopt bij lange na niet zo hard, die zal mischien eens 80 km/u doen...
Betwijfel ik toch echt, die prop heeft maar een spoedsnelheid van plm 90 km/u op de grond, en daar komt nog wel iets bij vanwege optoeren in de lucht, maar dat is op een hééél goede dag maar in de orde van grootte van 15 km/u (uitgaande van 2000 toeren extra, wat veel is...).Daar kan je je best eens in vergissen. De meeste modellen vliegen sneller dan je zou denken. De Calmato sport kan op z'n sloffen de 100km/u halen.
Als ik het goed begrijp dan is de leiding van de uitlaat naar de brandstof tank er voor dat de tank ontlucht raakt omdat die anders vaccuum zou trekken. Ook zou ik me voor kunnen stellen dat de tank onder druk wordt gezet door de uitlaat gassen.
Zou het voor een benzine motor niet voldoende zijn om de tank te ontluchten en de retourleiding vanaf de uitlaat achterwege te laten?
Calmato