Hallo Luitjes,
...weer wat verder...
...ophanging/vering van de assen aangepakt,deze zaten op 3d geprint kunststof, waar bij de meesten wat materiaal weggenomen was om het passend op de assen te krijgen,en daardoor gescheurd of gebroken was....
...het eigenlijke veren komt van deze strips, die ik van een oud bandzaagblad heb gemaakt ( gehard en terugverend materiaal ),en er een bus op gesoldeerd heb voor de bevestiging....
...hier zie je de bevestiging van de as op de nieuwe veer,het messing stukje eronder maakt het wat massiver om te zien, en zorgt voor opvulling bij de as-bevestigingsplaat ( plaatje met de 4 schroefjes )....
....rechts zie je de nieuwe ophanging, links de oude,bijkomend voordeel is dat de ophanging nu meer naar binnen staat, en de stuuruitslag groter kan worden......
....nog 3 assen te gaan, dus meer veerbladen maken.....
...na alle assen aangepast te hebben, komt het uitlijnen volgens het Akerman principe..
...omdat alle assen hun eigen "draaicirkel " maken moeten ze op elkaar afgetemd worden,anders gaat het wringen....
...hierbij plaats je een lijn loodrecht op de kingpin naar buiten toe,en met een verlenging van de as met een buis,bepaal je eerst met de achterste as in de maximale stuurstand het eerste punt op de lijn vanaf de kingpin, en plaats een merkteken....
...vervolgens ga je naar de tweede as van achterenuit gezien, en met de buis op de as, en de achterste as nog steeds op de maximale stuuruitslag, stel je deze tweede as zo af dat de buis op het eerder afgetekende punt uitkomt...
...vervolgens die je dit ook met de overgbleven assen....
...vanuit de kingpin gezien naar onderen toe, is de linkse kant van het hout de lijn waar alle assen op uit moeten komen....
...de buis op de achterste as....
...het meetpunt aangetekend op het hout...
...tweede as afstellen....
....zo afstellen tot die komt op hetzelfde punt ....
...alles afgesteld....
...steuntjes voor de servo....
...servo geplaatst...
...door de servo tussen de assen te plaatsen,is er aan de achterzijde nog ruimte voor andere zaken in te bouwen.....
Groetjes, Charlotte.
