VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door VOLVO FH 16 750, 6 apr 2009.

  1. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Willum,

    Het probleem is, mijn werkplaats is al zo vol, eigenlijk geen ruimte meer voor een bandzaag machine of een cirkelzaag machine.

    Ik moet nu al materialen opslaan in Haren (Ems) D., omdat ik in mijn werkplaats geen ruimte meer heb.
    Ook mijn straalcabine staat in Haren (Ems) D.

    Te veel rotzooi, nodig een keer opruimen, maar ja, ik ben geen echte opruimer !
    Smiley Blozen Klein.jpg
     
    Mark300 vindt dit leuk.
  2. willum

    willum

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    4.628
    Locatie:
    noord-limburg
    Pieter,

    Omdat ik in mijn werkplaats geen ruimte meer heb.
    Ook mijn straalcabine staat in Haren (Ems) D.
    Te veel rotzooi, nodig een keer opruimen, maar ja, ik ben geen echte opruimer !


    Ik heb nu nog maar een werkadres.
    Maar net als bij jou zit het hier tot in de nok vol met metalen, materialen,
    machines, en veel gereedschappen. En het probleem is dat het niet over een vakgebied gaat maar meerdere.
    Probeer nog steeds (en ik probeer vol te houden) met regelmaat dingen af te voeren.
    Maar er komt ook met regelmaat iets mooi's bij.
    De erven laten een vuilcontainer aanrukken of een boedelruimer.

    Alles wat nodig is om mijn ding te doen is er. Dus wat wil ik verder.

    Veel modelbouwplezier,
    Willum

    Ga verder met mooi werk maken,
    en beleef er veel plezier aan.
    Heb plezier in je leven.
    Laat anderen er van genieten.
     
    ozy, Tug.NL, VOLVO FH 16 750 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo allemaal,

    Even diep in de buidel getast en een aantal nieuwe gereedschappen aangeschaft.
    Een voorschot genomen op mijn zakgeld, de komende vijf jaar

    2 nieuwe kniptangetjes gekocht, de bestaande kniptangetjes zijn inmiddels versleten na 30 jaar.
    IMG_9029.jpg

    Acht nieuwe snel griptangen gekocht, als uitbreiding van de bestaande set snel griptangen.
    Straks nodig voor het in elkaar MIG lassen van het achterdek, het diepbed en het zwanenhals met de nek.
    De dieplader wordt namelijk voor het grootste gedeelte van staal, i.p.v. messing.
    Tevens nog een aantal andere gereedschappen aangeschaft om weer Up To Date te zijn.
    IMG_9001.jpg
    Nieuwe vijlen set aangeschaft.
    IMG_9005.jpg

    Een set M3 linkse draadtappen en een M3 linkse snijplaat aangeschaft, zodat ik spelingsvrije spoorstangen en stuurstangen zelf op maat kan maken voor de Goldhofer dieplader.
    IMG_9002.jpg

    IMG_9017.jpg

    Ik wilde al lange tijd een digitale diepte schuifmaat aanschaffen, ik vind het altijd een geklooi met een standaard digitale schuifmaat om de juiste diepte te meten.
    Ik heb nu een diepte schuifmaat aangeschaft met verschillende opzetstukken, waardoor ik nu kan meten van 0 mm tot 250 mm diep.
    IMG_9021.jpg

    IMG_9009.jpg

    Ik heb al meer dan 10 jaar digitale meetlatten in huis voor mijn draaibank, maar ik gun mezelf geen tijd om de digitale meetlatten te monteren op de draaibank, dit geldt overigens ook voor mijn freesbank, die liggen ook al meer dan 10 jaar in de kast
    Ik weet, het is dom, maar ik heb het draaien en frezen nog geleerd met het meten met analoge schuifmaten en kan me best redden op de ouderwetse manier.

    Nog een nieuw setje diamant mini vijltjes aangeschaft, ter vervanging van de oude set diamant vijltjes, die inmiddels bot zijn.
    IMG_9014.jpg

    Een nieuwe vijlen staalborstel gekocht, om de vijlen te reinigen van het vijl slijpsel, ter vervanging van de versleten staalborstel.
    IMG_9011.jpg

    Binnenkort kan ik weer verder met de hobby, nu moet ik regelmatig op onze kleindochter passen, 1 dag per week, 6 weken lang en ben ik de laatste tijd s'nachts weer regelmatig On Road in Duitsland.
    Het is nu een drukke tijd, tijdens die Straßenbau und Baugewerbe Urlaub in Deutschland.
    Veel machines vervoeren, die van de werkplek naar de werkplaats moeten voor groot onderhoud en daarna weer terug moeten naar de werkplek.
    Het is op dit moment hectisch en veel nachtritten, omdat je overdag in Duitsland niet mag rijden, met grote brede zware machines, alleen vanaf 22.00 uur tot s'morgens 6.00 uur.
    Voor dit vervoer zijn ten alle tijde speciale vervoersvergunningen nodig en moeten er altijd twee begeleidingsvoertuigen aanwezig zijn.
    Vaak is er in de bebouwde kom ook nog Politie begeleiding noodzakelijk.
    Eind augustus 2019 is de grote drukte weer voorbij en ben ik voorlopig weer vrij, alleen nog invallen bij drukte, ziekte en vakanties, eind van dit jaar ga ik stoppen, dan is het mooi geweest.
    Vandaag, donderdag 15 augustus 2019, een dagrit gehad met een kleine machine, morgen weer een nachtrit.
    Ik rij liever s'nachts, geen files, meestal alleen vrachtwagens op de weg en kan je lekker doorrijden.
     
    ozy, Marker, Tug.NL en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. willum

    willum

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    4.628
    Locatie:
    noord-limburg
    Hallo Pieter,
    Even diep in de buidel getast en een aantal nieuwe gereedschappen aangeschaft.
    Een voorschot genomen op mijn zakgeld, de komende vijf jaar.

    Heb je Herman weer blij gemaakt met zo'n uitgebreide aanschaf.
    Heb je linkse snijplaten en tappen aangeschaft "LH", bijzonder?
    Kun je weer zeker 30 jaar verder met de aanschaf en met mooie dingen maken.

    Vijlborstel,
    meestal spoel ik mijn vijlen schoon met een ontvetter en een kwast. Heeft mijn vijl minder te leiden.
    Ook ik heb meer dan 5 jaar een nieuwe lineaal voor op mijn draaibank liggen die nog gemonteerd moet worden.
    De originele was door z'n eindaanslag gegaan. Maar deze is toch weer gerepareerd.

    Pieter,
    Veel plezier.
    Willum

    Als portemonne echt een knau gekregen heeft ga ik voor jou met de pet rond.
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  5. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Willum,

    Als dat zou kunnen graag ! Smiley Duim omhoog Klein.jpg
     
  6. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Alle "Leuk Aanklikkers" bedankt !
    SMILEY  DUIM OMHOOG BEDANKT.jpg
     
  7. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Update : 350

    Hallo allemaal,

    Weer verder gegaan met de bouw van de Goldhofer Dieplader.
    Begonnen met het maken/bouwen van de draaitafels voor de bovenarmen
    .

    De tien onderkanten van de draaitafels worden gedraaid uit 45 mm rond messing (buitenmaat)

    Begonnen met het draaien van de tien onderkanten van de 10 draaitafels, waarin de buitenring van de kegellagers met een klempassing/perspassing worden geperst.
    Eerst een gat van 3 mm in de onderkant van de draaitafel geboord, zodat ik kan beginnen met het uitdraaien van de binnenkant.
    IMG_4566.jpg

    Daarna een gat van 5 mm geboord en begonnen met het uitdraaien.
    Eerst ruw voorgedraaid.
    IMG_5469.190126.jpg


    Daarna netjes uitgedraaid op de buitenmaat van de buitenring van 35 mm met een klempassing/perspassing van 0.05 mm (H6) voor de buitenring van het kegellager.
    0.1 mm klempassing/perspassing kan ook maar dat vind ik zelf te strak in messing.
    In staal kan dit wel, door de buitenkant iets te verwarmen (niet roodheet stoken !!!) met een brander, dan glijdt de buitenring van het lager vanzelf naar binnen, maar dan zit de buitenring van het lager wel heel erg strak. Het verwarmen met een brander is een gevoelskwestie.
    Daarna het geheel koelen in olie, (krimpen) niet in water. (dit is mijn methode/werkwijze, dit hoeft niet voor iedereen de methode/werkwijze te zijn, laat dit duidelijk zijn !)
    Zo heeft ieder zijn eigen methode/werkwijze.
    Er zijn tabellen voor een klempassing/perspassing van lagers in staal, brons of messing, ik zal jullie hier niet mee lastig vallen.
    In dit geval is het een klempassing/perspassing (H6) voor de buitenring van 35 mm
    Kenners onder ons weten waar ik het over heb. (Opa Wil)
    IMG_5472.190126.jpg
    De buitenkant op maat gedraaid. 44,5 mm buitenwerks. IMG_5476.190129.jpg

    IMG_5477.190129.jpg

    IMG_5478.190129.jpg

    De achterkant op de juiste hoogte afgedraaid. IMG_5480.190129.jpg

    IMG_5483.190129.jpg

    Drie gaten met behulp van de verdeeltafel de freesbank in de onderkant van de draaitafel geboord, indien nodig de buitenring kegellager weer uit de onderkant van de draaitafel te persen met zelfgemaakt tooltje.

    IMG_5489.190129.jpg

    De binnenkant moet nog gereinigd worden van het draaistof, alvorens de buitenring van het kegellager in de onderkant van de draaitafel wordt geperst.
    IMG_5487.190129.jpg

    Tot zover deze update.
    Wordt vervolgd.
     
    Mark300, ozy, Ro-tje en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Drenthe
    Als je een machine deel verwarmt om een lager-ring makkelijk te laten passen, dan hoef je het helemaal niet in olie af te koelen, dat kan gewoon in lucht.
    Het afkoelen van staalsoorten in olie of water heeft te maken met het harden van het materiaal, en of je dit snel of wat langzamer wilt doen, is afhankelijk welk koelmedium je gaat gebruiken, en of het harden dan wel ontlaten betreft.
    Dacht ik....
    Cor
     
    Tug.NL, VOLVO FH 16 750 en arm1948 vinden dit leuk.
  9. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Cor,

    Dit is mij bekend.

    Ik weet dat je als je staal wilt harden dat je dit in olie of water moet koelen, vooral sloopbeitels,die weer scherp waren uitgesmeed,die men vroeger gebruikte op koppen van betonpalen af te hakken, het zogenaamde koppensnellen, werden gehard in olie.

    Waarom ik het koel in olie heeft een reden, ik wil niet dat het lager te warm wordt, vandaar koelen in olie en niet in water, de geeft weer roestvorming.
    Als je het na het warmstoken uit zich zelf laat afkoelen,wordt een lager toch behoorlijk warm.
    Dit is zoals ik al schreef,een methode van mij, die ik toepas, dit is een gevoel van mij, dat ik hier goed aan doe.
    Tja, wat ik do, hoeven anderen natuurlijk, zoals jij, niet te doen, het is echt een dingetje van mij en volgens mij niet verkeerd en het heeft niets te maken met het harden van staal, laat dit duidelijk zijn !
     
  10. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Drenthe
    Je zei zelf al eerder, dat de temperatuur niet te hoog moet worden; het omgekeerde werkt ook, als je een binnenring op een as wilt zetten met een lichte pers passing: dan verhit je het lager in (bijna) kokende olie, en kan je het er moeiteloos opschuiven. "Bijna", omdat het anders zo gaat stinken :koud:
    En kokende olie komt zo ongeveer overeen met 180*C, dus dat kan je maar het beste aanhouden voor het verhitten van een huis waarin een buitenring wordt opgesloten. dan weet je zeker dat het lager niet oververhit kan worden, en kan je het rustig laten liggen om af te koelen.
    Maar als jij het in olie wilt dompelen, prima. Alleen wat lastiger.

    En harden doe ik toch nog wel eens : als ik een speciaal (profiel) beiteltje nodig heb, maak ik dat van zilverstaal en hard dat, dan even oppoetsen en ontlaten.
    Dus het komt ook dezer dagen nog voor.
    Maar misschien ben ik ouderwets....
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  11. MeMyself

    MeMyself

    Lid geworden:
    24 jul 2019
    Berichten:
    11
    Locatie:
    De Zoo
    Interessante oplossing! Slim om maar 3 punten te gebruiken. kun je het tooltje zelf ook eens delen? Zit er ergens draad om mee af te kunnen drukken?
    Dit alles lijkt uit ervaring te zijn gemaakt en gebruikt :D Ik ben gewend dat ze er makkelijk weer uitkomen met wat warmte, zeker in deze toepassingen met weinig corrosie. Heb je het tooltje echt nodig om ze er weer uit te krijgen?

    mvg Sjors
     
  12. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Sjors,

    Ik ben maar een amateurtje hoor !

    Het zelfgemaakte tooltje is vrij eenvoudig gemaakt.
    Een afvalstuk van staal van 55 mm rond,daar 3 gaten in geboord in de verdeeltafel op de freesbank.
    3 stalen pennen gebruikt en vast geslagen in het afvalstuk 55 mm rond.
    Nu kan ik de buitenring van het kegellager er makkelijk uitpersen of met een hamer er uit tikken.
    Geen binnen poelietrekker nodig, die meestal loslaat/losschiet, omdat je achter de schuine kant van de buitenring moeten haken.
    Nu geen gepreuts, persen of met een hamer tikken en de buitenring komt makkelijk los.

    Soms gewoon even nadenken over een oplossing. zelf een tooltje maken en klaar.
    (kost niets, alleen wat tijd van het maken).
    Zo heb ik al vele hulpstukken gemaakt voor mijn freesbank en draaibank.

    Messing warm maken om een lager ring los te maken, lijkt mij niet verstandig, kans op vervorming van het messing, bij 180 a 200 graden.
    Met staal kan dit wel heel goed, staal vervormt minder snel dan messing.
     
  13. MeMyself

    MeMyself

    Lid geworden:
    24 jul 2019
    Berichten:
    11
    Locatie:
    De Zoo
    Ja zo'n binnen pully trekker is wat lastig een meestal is de pocket ook zonder voldoende ruimte gedraaid om het tooltje te plaatsen. Ik moet toegeven dat ik geen ervaring met messing heb, niet bij de temperaturen stil gestaand. Ik blijf het volgen :)
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  14. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Cor,

    Heeeeeeeeeeeel ouderwets !
    Grapje !

    Smiley Scheuren van het lachen.jpg

    Ik koop zelf vierkant of rechthoekig HSS staal en slijp deze dan in het model beiteltje, die ik graag wil gebruiken.
    Eerst gebruikte ik heel vaak draaibeitels met een Widia tip, maar die gebruik ik steeds minder, ik ben weer overgegaan op HSS beitels
     
  15. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo allemaal,


    Het is al weer enige tijd geleden dat ik een update heb geplaatst.
    De laatste update geplaatst op 20-08-2019

    Door familie omstandigheden kom ik voorlopig niet toe aan de hobby, dit zal nog wel enige tijd gaan duren.

    Bovendien ga ik mijn freesbank en draaibank voorzien van digitale meetlinialen met eenvoudige uitleessystemen, die ik al sinds 2008/2009 op voorraad heb liggen, het moet er nu maar eens van komen om deze digitale meetlinialen met eenvoudige uitleessystemen te monteren.
    Tegenwoordig zijn er zeer geavanceerde digitale uitleessystemen, die er 10 jaar geleden nog niet waren.
    Hiervoor moet ik diverse aanpassingen maken om het geheel te monteren, beugels maken en afscherming/afschermkappen maken voor de digitale meetlinialen, steunen maken voor de uitleessystemen, gaten boren en schroefdraad tappen in de frames van de frees en draaibank.
    In de draaibank en freesbank zijn geen voorzieningen aanwezig om digitale meetlinialen te monteren.

    Ik ben nog van de oude stempel stelde de machines altijd met de nonius (streepjes tellen) in en veel meten met de schuifmaat.
    Ik benieuwd of het mij veel tijdwinst zal opleveren als ik straks gebruik ga maken van de digitale meetsystemen.
    Inmiddels heb ik al wel op de draaibank een snelwissel beitelhouder systeem voor de draaibeitels gemonteerd, met 4 losse losse snelwissel beitelhouders, dit levert wel veel tijdwinst en gemak op.
    Geen geklooi meer met opvulplaatjes onder beitels, om deze iets boven het centerpunt vast te zetten.
    Dit systeem had ik 10 jaar eerder moeten monteren, dit systeem had ik ook al op voorraad sinds 2009.
    Ik gunde me geen tijd om deze te monteren, ook hiervoor moest ik weer de nodige aanpassingen aan het beitel/kruissupport toepassen.
     
    ozy vindt dit leuk.
  16. Catwoman

    Catwoman Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.432
    Locatie:
    Nijmegen
    Hallo Pieter,
    Familie gaat voor,sterkte ! .
    Digitale linialen geven idd tijdwinst,zeker als je meerdere dezlfde onderdelen moet maken.
    Ik kocht een aantal jaren geleden bij Hbm een freesmachine met digitale uitlezing er al op ( Sino ), dit beviel zo goed dat ik later ook een systeem op de draaibank gemonteerd heb.
    Tot op de dag van vandaag heb ik er geen geen spijt van.
    Ook de snelwissel beitel houders heb ik op mijn draaibank, geeft ook veel tijdwinst.

    Groetjes, Charlotte.:bye:
     
    Tug.NL en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  17. Tug.NL

    Tug.NL

    Lid geworden:
    17 nov 2016
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Wormerveer
    Sterkte toegewenst voor de komende periode,. We zien de bouwverslagen wel weer verschijnen als de rust is terug gekeerd
     
  18. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Allemaal,

    Het is al weer enige tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen.
    Zo vlak voor het nieuwe jaar 2020 even een paar foto's van de digitale meetlinialen die ik op de freesbank heb gemonteerd, die ik al heel lang op voorraad had. (2008/2009)
    De freesbank is inmiddels al weer 14 jaar oud en werkt nog zeer nauwkeurig.
    Na 10 jaar uit voorzorg 1 keer de koolborstels vervangen van de elektromotor.

    Bij aankoop werd er gezegd, deze meetlinialen kan je zo monteren op de freesbank.
    Nou mooi niet er moesten allerlei beugels en steuntjes en afschermkappen gemaakt worden om het geheel te monteren.
    Maar het is gelukt.
    Vandaar dat het zolang geduurd heeft voordat ik de digitale meetlatten heb gemonteerd.

    Eindelijk is gelukt om de digitale meetlinialen te monteren.
    Divers proefstukjes gefreesd om even te wennen om met de digitale meetlinialen te werken.
    Vooral het instellen van de digitale meetlinialen is nog erg wennen.
    Maar dit gaat nu redelijk goed en kan ik nu veel sneller werken, niet steeds meten met de schuifmaat.
    Maar ik meet nog wel steeds de werkstukken na met de schuifmaat.
    En wonderwel kloppen de meetresultaten met de digitale meetlinialen.
    Achteraf had dit had ik veel eerder moeten doen !

    Tegenwoordig zijn er veel geavanceerde digitale systemen met één uitleeskastje.
    Maar ja, om zomaar de eerder aangekochte bestaande digitale meetlinialen niet te gebruiken is kapitaalvernietiging.

    Wat detailfoto's van het geheel.

    Beschermkappen gemaakt van aluminium hoeklijn 40 mm x 40 mm x 3 mm
    Tevens de hoeklijnen gebruikt om de digitale meetlinialen te monteren, daarna de hoeklijnen weer gemonteerd op de freesbank.
    IMG_0297.jpg

    IMG_0298.jpg

    De bekabeling van de digitale meetlatten afgeschermd met zwarte flexibele kunststof spiraal slang/band
    IMG_0298.jpg

    IMG_0301.jpg

    IMG_0302.jpg

    IMG_0303.jpg

    IMG_0304.jpg

    IMG_0304.jpg

    IMG_0306.jpg

    IMG_0296.jpg

    IMG_0315.jpg

    Binnenkort zal ik ook even foto's de montage van de digitale meetlinialen en de montage van de snelwissel beitelhouder op de draaibank plaatsen.

    In begin januari 2020 zal ik weer verder gaan met de bouw van de dieplader.

    Ik wens iedereen een Fijne Jaarwisseling toe en een Voorspoedig,
    maar vooral een Gezond 2020 toe, met veel Bouwplezier.
     
    ozy, Bas botenbouwer, modelbouwer en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Leon1965

    Leon1965

    Lid geworden:
    21 jul 2019
    Berichten:
    1.882
    Locatie:
    Utrecht
    mooi gereedschap! hoop dat je er veel plezier van zult hebben....ik blijf dit verslag zeker volgen

    heel fijne jaar wisseling en wel met 10 vingers in 2020
     
  20. Catwoman

    Catwoman Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.432
    Locatie:
    Nijmegen
    Hallo Pieter,
    Ziet er mooi uit.
    Werk al jaren met digitale uitlezing, daar ga je veel plezier van hebben !.
    Op mijn vorige frees machine had ik ongeveer dezelfde meet linialen.
    Tip :Ik zou alleen nog de linialen geheel afdichten, dus een kap ervoor maken, dat er helemaal geen rommel tussen de loper en de rails kan komen zeg maar.

    fijne jaarwisseling, en een gezond en voorspoedig nieuw jaar !

    Groetjes, Charlotte.:bye:
     

Deel Deze Pagina