Hallo allemaal,
Even diep in de buidel getast en een aantal nieuwe gereedschappen aangeschaft.
Een voorschot genomen op mijn zakgeld, de komende vijf jaar
2 nieuwe kniptangetjes gekocht, de bestaande kniptangetjes zijn inmiddels versleten na 30 jaar.
Acht nieuwe snel griptangen gekocht, als uitbreiding van de bestaande set snel griptangen.
Straks nodig voor het in elkaar MIG lassen van het achterdek, het diepbed en het zwanenhals met de nek.
De dieplader wordt namelijk voor het grootste gedeelte van staal, i.p.v. messing.
Tevens nog een aantal andere gereedschappen aangeschaft om weer Up To Date te zijn.
Nieuwe vijlen set aangeschaft.
Een set M3 linkse draadtappen en een M3 linkse snijplaat aangeschaft, zodat ik spelingsvrije spoorstangen en stuurstangen zelf op maat kan maken voor de Goldhofer dieplader.
Ik wilde al lange tijd een digitale diepte schuifmaat aanschaffen, ik vind het altijd een geklooi met een standaard digitale schuifmaat om de juiste diepte te meten.
Ik heb nu een diepte schuifmaat aangeschaft met verschillende opzetstukken, waardoor ik nu kan meten van 0 mm tot 250 mm diep.
Ik heb al meer dan 10 jaar digitale meetlatten in huis voor mijn draaibank, maar ik gun mezelf geen tijd om de digitale meetlatten te monteren op de draaibank, dit geldt overigens ook voor mijn freesbank, die liggen ook al meer dan 10 jaar in de kast
Ik weet, het is dom, maar ik heb het draaien en frezen nog geleerd met het meten met analoge schuifmaten en kan me best redden op de ouderwetse manier.
Nog een nieuw setje diamant mini vijltjes aangeschaft, ter vervanging van de oude set diamant vijltjes, die inmiddels bot zijn.
Een nieuwe vijlen staalborstel gekocht, om de vijlen te reinigen van het vijl slijpsel, ter vervanging van de versleten staalborstel.
Binnenkort kan ik weer verder met de hobby, nu moet ik regelmatig op onze kleindochter passen, 1 dag per week, 6 weken lang en ben ik de laatste tijd s'nachts weer regelmatig On Road in Duitsland.
Het is nu een drukke tijd, tijdens die Straßenbau und Baugewerbe Urlaub in Deutschland.
Veel machines vervoeren, die van de werkplek naar de werkplaats moeten voor groot onderhoud en daarna weer terug moeten naar de werkplek.
Het is op dit moment hectisch en veel nachtritten, omdat je overdag in Duitsland niet mag rijden, met grote brede zware machines, alleen vanaf 22.00 uur tot s'morgens 6.00 uur.
Voor dit vervoer zijn ten alle tijde speciale vervoersvergunningen nodig en moeten er altijd twee begeleidingsvoertuigen aanwezig zijn.
Vaak is er in de bebouwde kom ook nog Politie begeleiding noodzakelijk.
Eind augustus 2019 is de grote drukte weer voorbij en ben ik voorlopig weer vrij, alleen nog invallen bij drukte, ziekte en vakanties, eind van dit jaar ga ik stoppen, dan is het mooi geweest.
Vandaag, donderdag 15 augustus 2019, een dagrit gehad met een kleine machine, morgen weer een nachtrit.
Ik rij liever s'nachts, geen files, meestal alleen vrachtwagens op de weg en kan je lekker doorrijden.