Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bij nader inzien heeft u waarschijnlijk gelijk en hoort dit niet in de groep scheepsmodelbouw te staan.Vergeef me mijn bizar gevoel voor humor, maar gaat hij ook varen? Zoniet vrees ik dat je hier een beetje in het verkeerde subforum zit.
Maar omdat ik mij in dit forum op de groep stoom techniek concentreer, heb ik het verslag van de bouw van mijn stoomlocomotief hier neer gezet omdat hier de kennis omtrent de stoom techniek zit en er mensen zijn die mij hierbij kunnen helpen omdat ik hierin nog een leek ben.
Mocht u zich hieraan storen ben ik bereid om de beheerder te vragen of hij dit topic wil verplaatsen naar een plaats waar het dan wel thuis hoort
Soms loopt er een oververhitter door de vlampijp , koper heeft daar ook geen lang leven
Branderonderdeel gaatjes boren.
De Jet heeft Dirk voor mij gemaakt, omdat ik niet in het bezit ben van een boortje 0,2mm en hier dus ook geen ervaring mee heb om zulke kleine gaatjes te boren.
Ik ga er vanuit dat deze branders voor een wat grotere ketel zijn.
Ik heb inmiddels 2 setjes met boortjes van 0.2 t/m 1mm besteld.
Op basis van de cracker ? De grote dan toch ! De spoor 0 heeft een "punt brandertje"De basis is de brander van de Cracker, aangepast voor de Dockyard V, op twee hoofdpunten aangepast.
Op bijgaand bestand "Brander Cracker - Dockyard", kan je mijn maat aanpassingen zien.
De andere aanpassing is het eenvoudig wisselen van sproeier, denk aan de sproeier van een bromfiets.
Op bestand "Brander sproeier" de houder en de verwisselbare sproeier.
Ik heb getest met de boringen 0,2 - 0,3 en 0,4mm. In mijn geval gaf de 0,3 het beste resultaat.
Op basis van de cracker ? De grote dan toch ! De spoor 0 heeft een "puntbrandertje"
0.3mm is hiervoor veel te groot.
Boortjes kleiner dan ø1mm koop ik per 10. Ik was al 3 boren 0,3 verder, voordat ik de eerste sproeier geboord had.
Dat ik een zelfgemaakte naaldafsluiter op de brander heb gezet is voor het fijn afregelen van de vlam. Bij de Dockyard V wordt de gasdruk geregeld door de keteldruk.
Groeten,
Henk