Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Rolf92, 24 sep 2011.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Is dat alleen de buitenste schaal van het lager?
    Dan zou ik hem voorzichtig proberen door te slijpen met een dremel.
    Het is vrij hard staal, dus als de snede er bijna doorheen is met een schroevendraaier een beetje wringen.
    Met een beetje geluk breekt het staal dan, en is de spanning er uit.
    Of proberen met een doorslag van de buitenkant in de ring te tikken waar de kogels in zitten.
    Wel steeds 180 graden ten opzichte van elkaar, anders gaat de ring wringen in het gat.
     
  2. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Ja dat klopt, de rest van de lager is aan diggelen.
    Zal met een dremel worden dan, want langs de buitenkant kan je er niet aan, het gat is kleiner dan het stuk lager nog.
    Morgen eens proberen.
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ook niet als je de doorslag scheef in het gat steekt?
    En dan in de ring waar normaal de kogels in liggen?
     
  4. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Heb het op die manier nog eens geprobeerd, eerst goed wd40 opgedaan en goed laten intrekken, en dan is het stuk lager er toch met moeite uitgekomen.

    Ondertussen nieuwe lager erin, maar er zal toch iets geraakt zijn, want er zit speling op de as.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je de as in en uit kunt bewegen is dat een kwestie van shimmen, als de as heen en weer kan spreek je inderdaad van speling maar dan moet je het heel bont gemaakt hebben.
     
  6. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Zeker niet bont gemaakt want ik rijd op de originele vertanding en meestal gewoon 4S en motor kan 6S aan.
    Toch bedankt, maar heb het probleem gevonden.
    Verkeerde lager erin gedaan, domme ik. Gewoon even de juiste lager 5x16x5 halen en we kunnen weer rijden.
     
  7. rolandcube

    rolandcube

    Lid geworden:
    25 dec 2009
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Hoogerheide
    Ik weet niet of ik hier de vraag kan stellen, donderdag een Arrama Typhon 3S gekocht heb er 2 lipo’s mee leeggereden.
    En even de de tandwielen gecontroleerd op slijtage, reden om dit te controleren was het probleem bij de Typhon van een maatje
    Hij heeft na een paar lipo’s gereden te hebben heel het tandwiel er doorheen getrokken alle tanden weg.
    Het probleem is dat er een hoop zand in de aandrijving komt en alles sloopt blijkbaar.
    Heeft er soms iemand al een keertje het zelfde probleem gehad, op de bijgevoegde foto’s kan je mijn tandwielen zien.
    Ik denk nog 2 lipo’s rijden en alle tanden weg.
    Nu kan ik wel een stalen tandwiel kopen maar denk dat dit ook binnen de kortste keer versleten is.
    Zou nog wel eens een probleempje kunnen worden :(
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Staat de gearmesh wel goed?
    Het lijkt op de eerste foto of hij vrij strak staat.
     
  9. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Aan slijtage van de tanden te zien denk ik ook dat ze veel te strak staan. Je moet een minimale speling voelen tussen de 2 tandwielen. Te veel of te weinig en het sterkste eet de zwakste op.
     
  10. Crocky

    Crocky

    Lid geworden:
    8 dec 2020
    Berichten:
    6
    Locatie:
    PAAL
    Hoi,

    Mijn Arrma Kraton V4 6S heeft een probleem. De schroef van de aandrijving lost steeds. Ik heb er reeds meermaals loctite ingedaan maar zonder resultaat.
    Heeft iemand een idee?

    IMG_20201208_203536[1].jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Rode of groene locktide
     
  12. Crocky

    Crocky

    Lid geworden:
    8 dec 2020
    Berichten:
    6
    Locatie:
    PAAL
    Ik heb er rode en blauwe aangedaan. Niets helpt. Welke loctite is de sterkste?
     
  13. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Rode flesje en groene vloeistof. Blauwe minst sterk.

    Mijn lst had er ook veel last van.

    Lagers nog wel goed?
     
  14. Crocky

    Crocky

    Lid geworden:
    8 dec 2020
    Berichten:
    6
    Locatie:
    PAAL
    Oké, bedankt. Ik zal er eens extra veel rode aandoen en dan 24u laten drogen.
     
  15. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Denk als het zo blijft je beter een nieuwe outdrive kan aanschaffen, of misschien uitboren naar een groter inbusboutje.

    Meestal zijn ze niet los te krijgen bij arrma.
     
  16. Crocky

    Crocky

    Lid geworden:
    8 dec 2020
    Berichten:
    6
    Locatie:
    PAAL
    oké bedankt voor de reactie. Ik zal dit eens proberen. Super dank!
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Rode of groene lockite???????
    Laatst een potje 648 (groen) aangeschaft, dat geeft een stevige lijmverbinding en moet je echt niet op een schroef gebruiken.
     
  18. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    160754490060599569848354121844.jpg Rode fles met groene vloeistof. Dat zit goed vast
     
  19. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Die ga je ook amper los krijgen. Belangrijk is goed ontvetten en laten drogen
     
  20. graniterandy

    graniterandy

    Lid geworden:
    31 aug 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    heerlen
    Ik rij zelf ook de kraton v6 blx en ik heb nu 18 tandwiel op de motor en diffs orgineel heb rpm suspension arms voor en achter gpm veren en shockbrekers er op voor en achter gpm motor steuntjes en gpm centerbrace en ik rij met de nieuwe gens ace bashing 8000 mah 100c burst en dat ding van vliegt als een beest volgens mijn gps meter rijd die 130 op zachte modder en zo soepel en stabiel beter als uit de doos
     

Deel Deze Pagina