VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Zo, dat duurde wel even. Weet je zeker dat er schuin vertande tandwielen in zitten, dit is n.l. heel ongebruikelijk voor kleine planetaire reductors, omdat je dan axiale krachten krijgt en de binnenvertanding ook moeilijk te produceren is. Ik zeg. eentje openmaken en kijken hoe het eruit ziet.:yes:

Hallo Stefan,

Ik heb ze (nog) niet opengemaakt, maar dat schreef Mrs. Lulu in één van haar e-mails, helaas was de communicatie onderling niet wat je noemt, veel misverstanden, dus het kan zomaar anders zijn en dat het toch rechte tanden zijn/inzitten.
Ik zal morgen even 1 motor openmaken, dan weten we het zeker.
Je hoort van me morgen.
 
Laatst bewerkt:
Je mag mijn naam best wel noemen hoor Piet, ik verwacht niet dat iedereen me dan ineens gaat mailen. Maar ga je de aandrijving nog in stalen kokers 25x25mm maken, ik blijf erbij dat dit het beste werkt.

Hallo Stefan,

Ja, de twee aandrijvingen komen op jouw advies in vierkante stalen kokers.
Nog bedankt voor dit advies.
BEDANKT DUIM OPHOOG 2.jpg


Deze koker (1000 mm lang) heb ik al op voorraad, ik moet alleen de bronzen moeren nog op maat frezen, ik heb eerst op de motoren gewacht, nu kan ik weer verder.
Tja, altijd lastig als je namen gaat noemen, niet iedereen stelt dit op prijs, maar goed, nu weet ik dit, dat ik gerust jouw naam mag noemen.
 
Hallo Stefan,

Ik kon toch niet wachten tot morgen, direct even naar de werkplaats gegaan en even één motor opengemaakt.
Ik was heel benieuwd of het nu schuine of rechte tanden waren.

Je gelijk, het zijn gewoon rechte tanden ! (tekst inmiddels aangepast)
Dus helemaal goed, hierdoor weinig of geen axiale krachten.

Dus toch miscommunicatie tussen mij en Mrs. Lulu in Hongkong.
Toch even aan mijn Kantonees gaan werken.
SMILEY LACHEN (3).jpg
SMILEY TAND (2).png


@Stefan,
Even ter aanvulling :
Even de e-mails teruggelezen :
Mrs. Lulu schreef :
Citaat :
"hardened steel oblique gears and hardened steel shaft 6 mm"
Ik zou zelf schrijven :
"hardened steel bevel gears and hardened steel shaft 6 mm"

Dit had dus moeten zijn :
"hardened steel spur gears and hardened steel shaft 6 mm"

Dus Mrs. Lulu haar Engels is slecht, maar haar vertaalmachine werkt dus ook niet optimaal.

Ik vind zelf dat vertaalmachines überhaupt niet goed vertalen, maar dit kan ook aan mij liggen, de letterlijke vertaling komt bij mij een beetje "krom", soms vreemd over.
 
Wees gerust Rolf...computers zullen nooit zelfstandig denken...die komen niet verder dan nulletjes en eentjes

Dat is helaas een achterhaalde gedachte. Er zijn tegenwoordig zelflerende computers. Ze hebben bv 2 van die computers aan elkaar gekoppeld en die begonnen met elkaar te communiceren in een zelf bedachte taal. Toen hebben ze daar maar de stekkers uitgetrokken. Geen broodje aap verhaal. Computers gaan veel slimmer worden dan mensen, de vraag is hoe we deze technieken kunnen blijven controleren.
 
Update : 419

Hallo allemaal,

Verdergegaan met de stuurarmen voor de draaitafels/pendelassen.


De samengestelde/gesoldeerde stuurarmen aan de buitenkanten op maat gefreesd.
IMG_8905.jpg


IMG_8909.jpg


IMG_8911.jpg


IMG_8912.jpg


De tien stuurarmen netjes op maat gefreesd en netjes afgewerkt.
IMG_8945.jpg


De rondingen precies op maat gevijld voor de bovenkant van de draaistellen.
IMG_8945.jpg


IMG_8950.jpg


De stuurarmen zijn nu zover klaar, om gemonteerd te worden op bovenkant van de draaistellen.
IMG_8949.jpg


Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
Weer netjes gemaakt Pieter. :):)

Wordt je het nou nooit eens zat na bijna 3000 berichten?
Soms blader ik wel eens door een oud verslag van mezelf om te kijken hoe ik iets gemaakt heb in het verleden, dat gaat vrij snel.
Ook kijk ik af en toe nog even de kunst af van Peter 55 , dat is al iets lastiger omdat het verslag van Wil z'n Scania ook heel uitgebreid is.
Maar als ik iets zou moeten terugvinden in 148 pagina's, pffff.... :hammer:

Dit is geen commentaar maar bewondering, ik geniet van elke update. :banana::banana::banana::banana:
 
Weer netjes gemaakt Pieter. :):)

Wordt je het nou nooit eens zat na bijna 3000 berichten?
Soms blader ik wel eens door een oud verslag van mezelf om te kijken hoe ik iets gemaakt heb in het verleden, dat gaat vrij snel.
Ook kijk ik af en toe nog even de kunst af van Peter 55 , dat is al iets lastiger omdat het verslag van Wil z'n Scania ook heel uitgebreid is.
Maar als ik iets zou moeten terugvinden in 148 pagina's, pffff.... :hammer:

Dit is geen commentaar maar bewondering, ik geniet van elke update. :banana::banana::banana::banana:


Hallo Luchard,

Bedankt voor je compliment.
BEDANKT DUIM OPHOOG 2.jpg


Tja, soms denk ik, ik stop ermee, zeker als ik weer eens negatieve reacties krijg, via een P.B.je of een e-mailtje.
Soms denk ik ook : Pfff, wat een werk iedere keer foto's maken tijdens het bouwen in mijn werkplaats.
Steeds je handen schoonmaken, omdat ander de fotocamera vies en goor wordt.
Ieder keer de machines weer stilzetten om foto's te maken.
Best veel werk, maar ook wel heel leuk werk.

En ja zolang er nog (mede) MBF forumleden genieten en wat kunnen leren van mijn bouwverslagen, ga ik er mee door.
Ik maak ook altijd heel veel foto's van 1:1 trucks, dat doe ik al meer dan 40 jaar. (hoofdzakelijk Volvo, 98%)

Ik heb inmiddels een database van meer dan 300.000 foto's van 1:1 trucks, trailers en aanhangwagens. Grondverzet machines, Rupskranen, Mobiele kranen Shovels, Bulldozers (99% Caterpillar) Telescoop Hijskranen, Giek/draad Hijskranen en Draglines en wat er zoal voor de camera komt.
Ik ben niet van het filmen, wel ooit geprobeerd met de filmcamera van mijn vrouw, maar ik kan de filmcamera niet goed stilhouden en krijg je geen mooie filmpjes, een beetje bibberig, dus daar ben ik ermee gestopt.
Ik heb zelf ook geen filmcamera of tablet om te filmen.

Ik heb ook heel veel foto's van rij-demo's, op een rij-demo maar ik meestal tussen de 400 en 600 foto's.
Dit doe ik nog niet zolang, vanaf 2004, maar ik heb toch al meer dan 100.000 foto's gemaakt van rij-demo's.
Ook van de bouw van mijn modellen heb ik meer dan 100.000 foto's
Als ik een dag in mijn werkplaats werk/bouw, maak ik gemiddeld 40 to 80 foto's per dag.
Ik heb 7 externe harde schijven waar de foto's opstaan. de kleinste is 2 TB, de grootste 6 TB
Voordat ik de foto;'s opsla verklein ik de foto's naar ongeveer 800 Kilobyte met een formaat van 1200 x 800 pixels en sla ze op in een JPG bestand.
Heel veel mensen verwijderen de foto's na verloop van tijd weer van hun systeem, dit doe ik niet.

Zoals ik ook geen door mij gebouwde modellen verkoop, of voor derden bouw, of weggeef.
Ik bouw wel regelmatig voor vrienden bepaalde onderdelen, die ze zelf niet kunnen bouwen/maken, omdat ze de machines niet hebben, of het ze het zelf niet kunnen bouwen/maken.
Dit is liefdewerk oud papier, alleen het materiaal betalen.

Sommige verklaren mij voor gek.
Tja, misschien ben ik dat ook wel.
Smiley  Blij.03.jpg
Prettig gestoord noemen ze dit !
SMILEY KNIPOOG (2).jpg
 
Back
Top