De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dopieman

    Dopieman

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    1.019

    Lijkt een zeer interessante optie maar geen ervaring mee.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2020
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Toen wij samen zo ver weg vlogen zag ik het niet meer. Jij gelukkig wel. Je zei: hij vliegt van je af.
    Ik vind dit op het randje.

    Gas blijven geven is mij inmiddels wel duidelijk.
     
  3. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik had een easystar gehaald. Zelf mee leren vliegen, mijn broertje ook. Ding had ergens storing gehad ivm schrikdraad bij een dierentuin. Avondje lijmen en vloog weer prima. Ook zodat je onbewust geen stress krijgt als het dreigt mis te gaan, er kan.immers niks gebeuren zodat je niet in paniek raakt. Misschien even ergens gaan vliegen zonder dat er iemand bij is. Je zelf in wat benarde situaties brengen in een simulator. Na 5 jaar aanmodderen zoals ik meen te lezen moet je wel je manier van aanpak gaan veranderen. Of haal een toestel met safe. Zodat je als je in paniek raakt bv een knop los laat en je toestel recht gaat vliegen. Je zelf vertrouwen is al niet erg hoog als ik alles zo lees, dat word alleen lager door meer crashes.. succes:)
     
    easy vindt dit leuk.
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Vanmiddag komt de set up van de Wott in de 4* 40. Servo's zitten er al in.
    De Axi motor komt er in, dan is er tenminste nog iets wat ik leuk vind. Lekker gassen.
    De Wot repareer ik deze winter zelf, of ik laat het binnenkort iemand anders doen.
    Nieuwe Wot Trainer zijn moeilijk leverbaar. Ik hoor alles dat van RipMax komt.
    De 4* 60 vloog super stabiel.
     
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Daar voel ik niets voor Arnold.
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Is dat Sabine, meneer G.? Wil je zoiets nooit meer posten :D. Ik ben de hele dag al van slag.

    Ik kan altijd nog aan de Paralympics deelnemen.
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Een gyro in een model is uit den boze, dan leer je niet vliegen.
    Plus dat je met een gyro geen brevet mag vliegen, dus geen optie.
    En het probleem is echt niet het vliegen maar panieksituaties.
    Daar moet je gewoon doorheen.
    Daarom... je hebt de basis niet geleerd en zal je (ook al blijf jij volhouden) het ook niet leren met deze instrcuteur, hij heeft ruim 5 jaar de tijd gehad, wat heeft het jou gekost en wat heb je nou eigenlijk geleerd...
    Met een Easystar mag je geen brevet vliegen, dat is een electrozwever, kan niet opstijgen van de grond en een easystar is veel te simpel.

    Op afstand vliegen heb ik met je geprobeerd maar ik kan je niet tot het uiterste drijven omdat ik hem niet over kan nemen.
    Dus ik moest een beetje binnen de grenzen blijven.
    Inmiddels heb ik een Wot besteld, 135 Euro en gratis verzenden.
    Daar gooi ik een Saito 72 op, dan kan ik er ook mijn buurman mee lessen want die wil ook leren modelvliegen.
    Plus dat ik er wat zwevertjes mee omhoog kan sleuren en ik zet hem als leraar leerling voor jou.
    Fijne van een brandstofmotor is dat ik hoor hoeveel gas je geeft, hoef ik niet steeds naar je stick te kijken.
    En dan kan er ook 15 a 20 minuten gevlogen worden, tanken en weer door.
    Uren maken en neem maar veel schone onderbroeken mee als je hier langskomt of als ik in Vught langskom.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Een save knop. Wie weet?
     
  9. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Je mag inderdaad niet af vliegen met een easystar. Maar dat is hier het probleem ook niet als ik alles zo door lees. Eerder zijn slechte gewoonten en paniek. Als hij dat kwijt is met die zwever kan hij misschien een stap verder
     
  10. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    AS3X® Receiver with Optional SAFE® Select Flight Mode
    The model’s AS3X (Artificial Stabilization - 3-aXis) receiver works behind the scenes to smooth out the effects of wind and turbulence so you enjoy a sense of stability and precision that makes you feel like you're flying a larger, expertly tuned aircraft. If you're new to flying UMX models or want an extra margin of safety while familiarizing yourself with the airplane, you can activate the optional SAFE® Select flight mode.

    Optional SAFE® Select Mode Delivers:

    Pitch and Bank Angle Limits
    These keep the aircraft from rolling or pitching upside down. They also prevent excessive climb or dive angles during takeoff and landing.

    Automatic Self-Leveling
    Instantly returns the wings to level when the sticks are released. It’s also helpful when hand launching the airplane.

    Simple Setup
    No programming is required. The function is automatically assigned to your transmitter’s gear channel so you can turn it on and off whenever you want.  
    Brilliant LED Light System
    Right out of the box, the UMX Timber airplane comes equipped with realistic-looking NAV lights, landing lights, wing-tip strobes and beacons, all factory-installed and powered off the flight battery.



    Gewoon SAFE op de bind knop zetten. Zodra je die loslaat gaat hij weer recht vliegen. Zit ook op de umx modellen. Ook op de timber. Dat vind ik persoonlijk een super goedmoedig toestel. Onmogelijk te overtrekken met gasdicht en full up. Wel een grappig gezicht met SAFE aan. Wieltjes er onder vandaan en ding land zichzelf als een easystar
     
  11. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Daar leer je niet het modelvliegen mee, het is hetzelfde als een DJI in de lucht houden, een volle accu, 1 vinger en 1 oog.
     
  12. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Die as3x verneem je niks van. Die safe mode gebruik ik soms voor de grap als ik me verveel. Daar moet hij niet mee gaan rond vliegen. Want het vlieggedrag slaat dan nergens meer op. Maar wat hij ook doet of wil doen. Toestel gaat niet stuk zolang hij maar direct alles loslaat (incl de safemode knop) zodat deze zijn werk kan doen. Dan zal hij met gasdicht langzaam landen. Toestel is te klein om schade bij zichzelf of derden aan te brengen..
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Met een easystar zie je de gevolgen niet van de panieksituaties, dat ding is veel te goedmoedig.
    En de lol van het vliegen is er dan heel snel af.

    Ik heb met een gyro gevlogen om te testen.
    Het gevoel is weg, zelfs bij een hele goede gyro.
    Plus dat het niet is toegestaan.
    Met een gyro vliegen alleen kneusjes..

    GJ
     
  14. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Het zit standaard in een UMX. Kan je spijtig genoeg niet veranderen. Hij moet ook niet met safe gaan rondvliegen. Puur voor als die een moment van verstandsverbijstering heeft haha.

    Sja en zo een easystar. Zolang hij nog vreemde dingen tijdens het vliegen doet betwijfel ik of die een easystar is ontgroeid. Na dat ik mezelf had leren vliegen in Erica (in 1 keer)afgevlogen met een MX-2 omdat de les calmato de grond in gehoord was door een orange /dx8 combinatie.
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Wil doet op zich geen vreemde dingen tijdens het vliegen.
    Een Quickie 500 met 200 km/u beheerste hij ook.
    Het is echt de basisvaaardigheid.
    Dus hij moet gewoon GOED les krijgen van iemand die hem tot zijn grenzen drijft.
    Dat is de afgelopen 5-6 jaar niet gebeurd, ik heb het geprobeerd maar ik word beperkt omdat ik geen mode 2 vlieg.
    Met een goede instructeur heeft ie zo zijn brevet.
    Maar het is ook Wil zijn keuze om bij de vaste instructeur te blijven, die hem al honderden euro's gekost heeft aan schade.
    Ik zat gisteren met een andere modelvlieger te eten en die kent Wil ook, weet hoe hij vliegt.
    Die zei ook, Wil vloog prima.
    Maar mijn mening:
    Als een kist crasht is het 99% de schuld van de instructeur, daarom kan je je hier in Duitsland als instructeur verzekeren, dan is het model van de leerling gedekt bij crashen.
    Vergelijk het met autorijles.
    De leerling rijdt per ongeluk door rood, of verleend geen voorrang.
    Is het dan de leerling zijn schuld?
    Nee, de instructeur had in moeten grijpen.
    Exact zo met modelvliegen.
    Enige verschil is, om rij instructeur te worden moet je opleiding doen, afrijden, examen.
    Modelvliegles kan elke kneus geven die denkt dat ie goed kan vliegen.
    En al kan je goed vliegen, wil dat nog niet zeggen dat je het over kan brengen.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2020
  16. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Een easystar hoeft niet saai te zijn..
    Vlieg hem met 1bft.
    Met 2
    Met 3
    Met 4
    Met 5
    Vlieg hem nu 1 meter boven de grond.
    Met windkracht 1, 2,3,4
    Land hem vlak voor je voeten
    Land hem in je handen.
    Vlieg hem continu ondersteboven.. doe dat nadien ook op 1 meter.
    Nog altijd saai.. kan nog wel wat verzinnen.

    Ik heb er zelf een jaar dag en nacht mee gevlogen, je kan er een ton mee leren.

    En de meeste gaan dit niet kunnen zelfs, ik blijf bij men stelling dat de piloot het model saai maakt, niet omgekeerd.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2020
  17. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    @easy . Vond het ook een leuk toestel. Ga er ook weer eentje aanschaffen om mijn zoontje te leren vliegen. Moet wel zeggen dat ik eentje rolroeren had. Alleen richting lijkt me ook wat eentonig.

    @GJVO met die snelle toestellen kon hij wel zelfstandig vliegen? Of gaf je hem in de lucht over en lande je hem? Ook al heb je een slechte instructeur. Na 5a6 jaar moet je de basis wel te pakken hebben lijkt me. Ging mij prima af op een industrieterrein en een easystar. De basis had ik een beetje van toen ik 5 tot 8jaar was en leerde vliegen van mijn vader die instructeur in odoorn was. In de tussentijd veel op flight simulator gezeten. 18jaar erna een easystar gekocht en een oude fc18 en zo gaan vliegen. Misschien houdt Wil niet van anderen om zich heen tijdens het vliegen en word hij zenuwachtig.

    Ik was in iedergeval niet blijven door modderen zoals het nu gaat.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2020
    easy vindt dit leuk.
  18. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Wil kan vliegen.

    Ok. Maar wat wil dat nu eigenlijk zeggen..

    Hij kan vliegen in een bepaald patroon.

    Gebeurd er iets onverwacht in dat patroon dan is er een crash.

    Nu iets onverwacht in een patroon heeft NIETS met zijn model te maken want vroeg of laat gaat dat met elk model gebeuren..

    Dus het maakt geen bal uit waarmee hij vliegt maar het maakt enkel uit dat hij leert van uit zijn patroon te vliegen. Dat hij juist leert te reageren.

    En dat kan perfect met een stomme easystar die perfect 100 keer te herstellen is.

    Of met een mentor.

    Waarvan hij er 3 verkocht heeft..

    Met veel wind vliegen vond/vind je niet leuk.. juist omdat dat je vertrouwde patroon verstoord waarschijnlijk. Je zou het eigenlijk continu moeten doen in mijn ogen..
    dan leer je iets.

    Heel het verhaal klopt gewoon niet eigenlijk. met die mentors bvb had hij nog 1000 dingen kunnen leren.

    Mijn mening :)
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2020
    Cnn vindt dit leuk.
  19. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Easystar is binnen 15 minuten zelfstandig vliegen.
    Laag bij de grond 8tjes draaien maakt het een heel stuk moeilijker.

    Mijn fladdertjes hebben af en toe een vanaf de zender in te regelen traploos geregelde gyro aan boord en daar schaam ik mij helemaal niet voor, als ik dan een kneusje ben, boeie.
    Het kneusje heeft een beetje keus, Graupner, MPX, wat meer spartaanse andere meuk en wat meer ervaring in het geheel, dan ooit een keer even iets te mogen uit testen.
    het zijn allemaal vrij configureerbare exemplaren en om die goed ingeregeld te krijgen, moet je wel kunnen modelvliegen zonder hulpmiddelen.
    En het is zeker geen zaligmakerij.

    Ik vind het veel erger dat lieden met b.v. een powerbox aan boord, bij hoog en laag beweren dat er geen gyro in zit.
    Voordat zij af gaan vliegen voor een flauwekul brevet, mag daar best wel eens technische controle van het kistje aan vooraf gaan.

    En eigenlijk geld dat voor alle kistjes, wat voor soort ontvanger zit er in en wat zit er nog meer in?
    Niet alleen vragen maar ook kijken, de zaak wordt besodemieterd waar je bij staat.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2020
  20. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Nu schrijf je iets heel belangrijks en dat maakt een verschil, leeftijd van de eerste kennismaking en de vluchtjes op jonge leeftijd, dat blijft in de kleine hersentjes tot op late leeftijd er in zitten.
    De nieuwe aan te leren reflex oog hand coördinatie voor het modelvliegen heb je als kleuter nou ja je was iets ouder al mee gekregen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina