De min of meer wekelijkse update,
op dit moment zit ik toch even zonder bouw werk alles is vernist en aan het drogen of is net gespoten...
Wat heb ik nog gedaan, na lang twijfelen heb ik de voorste FiFi buis gemaakt, persoonlijk vind ik dit niet mooi op de boot maar ze zit er op dus ja, ik heb gekozen voor de mooiste versie, althans origineel had de Wrestler de Picolo tube lopen zoals op de Boxer, dit met duidelijke hoeken:
2814722 by
Jan Fabri, on Flickr
Dit vond ik helemaal niets sorry voor de uitspraak maar zoals ze in A'pen zeggen "just een jannete boas" nu na een stevige aanvaring hebben ze deze op de wrestler aangepast naar een iets 'mooier' model waarvoor ik ben gegaan:
2610026 by
Jan Fabri, on Flickr
Toch iets beter, nu moest ik zeggen dat ik niet stond te springen om in die mooi afgelakte buitenschil te gaan boren om die Picolo tube vast te maken aangezien er dan zeker altijd iets fout gaat, maar deze keer had ik geluk, dit is de buis:
IMG_5777 by
Jan Fabri, on Flickr
Close up: ik ben ook voor het L profiel gegaan zoals op de echte boot, en ik moet zeggen het is nu aan het drogen het ziet er niet slecht uit als de montage nu nog goed gaat is het een succes verhaal. Detaills dikte van de picolo tube is 0,7mm en het L profiel is 1x1mm.
IMG_5780 by
Jan Fabri, on Flickr
Stilaan krijgen alle buizen en afsluiters een kleur, nu de meeste afsluiters hebben nummers en kleurcodes, ik heb hier uren en uren en uren naar gekeken op foto's om dit goed te krijgen, vervolgens terug decals gemaakt en het geheel min of meer zoals het orgineel in orde proberen te krijgen, sommige text van de afsluiters in in word lettergrote 1 gemaakt en dan 75% verkleind dankzij een heeeeel goede printer zijn deze woordjes 0,3mm hoog, met de loep is het leesbaar maar een goede foto is mij niet gelukt een algemeen overzicht op de spuitplanken wel natuurlijk, bij deze:
IMG_5782 by
Jan Fabri, on Flickr
IMG_5781 by
Jan Fabri, on Flickr
Dan was de tijd aangebroken voor de "stairway to salvation" althans als de RSQ600 dan verlossing mag betekenen...
Deze trap is iets breder dan de andere trappen op de boot waarschijnlijk omdat het een "Post modification" trap is. ook is daar heel wat gerommeld met railing en dergelijk ik heb dit zo goed als kan proberen na te maken.
Bij deze al je verlossing zoekt gebruik mijn trap:
IMG_5794 by
Jan Fabri, on Flickr
IMG_5796 by
Jan Fabri, on Flickr
De maten en de schaal kloppen wel, dat zie je mooi aan de instap van de reddingsboot, soms denk ik van dit gaat niet goed komen omdat een aantal dingen op voorhand gebouwd zijn maar tijdens de samenvoeging ben ik steeds weer verbaast dat alles vrij goed uit komt. (er is maar 1 ding waar ik de mist ben ingegaan maar Sjoerd heeft dat nog steeds niet gevonden

)
Dan kwam ik iets heel raar tegen ik monteerde de trap naar het manschappenverblijf, en wat blijkt die trap is 5mm te dik en komt over het dek, WHAT! fucking hell, heb ik het nu toch verkloot (sorry voor de emotionele uitlating) Na een uurtje op het plan te hebben bekeken, zag ik het niet, maar toen ik de foto's erbij nam wel bekijk even het volgende en kijk naar de linker trap als je er voorstaat onderaan links:
IMG_8877 by
Jan Fabri, on Flickr
IMG_8877 by
Jan Fabri, on Flickr
Die trap komt dus over de dek rand, wat hebben ze gedaan, die trap is te dik, en ze hebben onderaan een plaatje aan de voet gelast om het te doen passen, wat een amateurs daar in Spanje!
Tja hier zie je het op het model:
IMG_5793 by
Jan Fabri, on Flickr
De railing is ondertussen aangepast, wat heb ik gedaan, om origineel te blijven er een plaatje aan gezet dat had ik geleerd in Spanje...
Ondertussen heb ik de trappen in de grondverf staan, dit duurt nog wel een paar dagen voor deze klaar zijn, wat ook een probleem was was de montage, tenslotte moet de trap van de mainwinch naar het manschappen verblijf los blijven omdat dit een uitneembaar dek is. magneten waren hier de oplossing en een trap in blik. Die detailles volgen nog.
Voila de wekelijkse update...