@brutus, Ik zou het liever anders verwoorden en het kan dus korter uitgelegd worden. 
Er zijn maximale snelheden op de verschillende wegen (max 130) maar er rijden auto's rond die 280km kunnen rijden. Het is dus aan elk individu om zich aan die maximale snelheid te houden o.a. voor de veiligheid van andere, maar die auto's worden niet geweerd op de wegen, men gaat er in principe van uit dat het elk individu zijn verantwoordelijkheid neemt.
Helaas is mijn conclusie dat sinds de drones populair zijn geworden de veiligheid enorm onder druk is komen te staan en in de breedste zin des woord het modelvliegen steeds meer beperking krijgt opgelegd, toch zou ik drones zeker niet willen verbieden maar als zij mede de oorzaak ervan zijn me daar eerst op gaan richten voordat je een andere categorie waar nooit issues mee waren ook beperkingen op gaat leggen.
Toen RC-helikopters decennia geleden hun intrede deden heb ik nooit gehoord of gelezen dat deze rond luchthavens werden gesignaleerd. Ongetwijfeld zijn er ooit piloten of omstanders geweest die letsel opgelopen hebben maar dat gebeurd helaas bij elke hobby of sport en is er zeker geen sprake van opzet.
Een Europese wetgeving opstellen waar al die aspecten van veiligheid een grote rol spelen is natuurlijk het makkelijkste maar in sommige landen spelen andere omstandigheden dan in Nederland. Denk dan aan gebieden waar best gevlogen kan worden maar straks enorme beperkingen worden opgelegd.
Ook al is er een Europese wetgeving, lokaal en per land moeten ze daar van kunnen afwijken en dat zal in het ene land iets simpeler zijn dan in het andere land.
Prima dat jullie mij erop wijzen dat de KNVvL in principe niet handelt uit eigen belang maar ik heb in het verleden wel gemerkt bij organisaties dat er soms andere belangen spelen die je in de wandelgangen niet verneemt en dus binnenkamers blijven. Bij elke wijziging van een wet krijgen organisaties soms verantwoordelijkheden in hun schoenen geschoven waar ze niet echt op zitten te wachten.

Er zijn maximale snelheden op de verschillende wegen (max 130) maar er rijden auto's rond die 280km kunnen rijden. Het is dus aan elk individu om zich aan die maximale snelheid te houden o.a. voor de veiligheid van andere, maar die auto's worden niet geweerd op de wegen, men gaat er in principe van uit dat het elk individu zijn verantwoordelijkheid neemt.
Helaas is mijn conclusie dat sinds de drones populair zijn geworden de veiligheid enorm onder druk is komen te staan en in de breedste zin des woord het modelvliegen steeds meer beperking krijgt opgelegd, toch zou ik drones zeker niet willen verbieden maar als zij mede de oorzaak ervan zijn me daar eerst op gaan richten voordat je een andere categorie waar nooit issues mee waren ook beperkingen op gaat leggen.
Toen RC-helikopters decennia geleden hun intrede deden heb ik nooit gehoord of gelezen dat deze rond luchthavens werden gesignaleerd. Ongetwijfeld zijn er ooit piloten of omstanders geweest die letsel opgelopen hebben maar dat gebeurd helaas bij elke hobby of sport en is er zeker geen sprake van opzet.
Een Europese wetgeving opstellen waar al die aspecten van veiligheid een grote rol spelen is natuurlijk het makkelijkste maar in sommige landen spelen andere omstandigheden dan in Nederland. Denk dan aan gebieden waar best gevlogen kan worden maar straks enorme beperkingen worden opgelegd.
Ook al is er een Europese wetgeving, lokaal en per land moeten ze daar van kunnen afwijken en dat zal in het ene land iets simpeler zijn dan in het andere land.
Prima dat jullie mij erop wijzen dat de KNVvL in principe niet handelt uit eigen belang maar ik heb in het verleden wel gemerkt bij organisaties dat er soms andere belangen spelen die je in de wandelgangen niet verneemt en dus binnenkamers blijven. Bij elke wijziging van een wet krijgen organisaties soms verantwoordelijkheden in hun schoenen geschoven waar ze niet echt op zitten te wachten.