Dit is de taak van de KNVVL om voor de belangen van alle modelvliegers op te komen .
Ja, alle modelvliegers, dat vind ik nu ook, maar tot op heden werd dit door de Koninklijke toch anders gezien
In het overleg heeft de KNVvL zich nadrukkelijk beperkt tot de belangen van de
aangesloten clubs en zich tevens verzet tegen een onderscheid in de regelgeving tussen klassieke modelvliegtuigen en drones.
Dit laatste meestal met de argumenten zoals door
@brutus verwoord.
Ik was en ben het daar niet mee eens, maar het is mij nog niet gelukt hieraan, ook als KNVvL lid, te tornen.
(
@TC01 , ik herken je frustratie)
Wellicht is de tijd nu rijp om ook de KNVvL te overtuigen dat er minstends enige differentiering in de regelgeving moet komen tussen klassiek en drone en de oude tactiek niet productief is gebleken.
We hebben namelijk te maken met ambtenaren die zeker niet kwaadwillend zijn, maar voor hun begrip afhankelijk zijn van partijen zoals wij maar vooral de KNVvL.
Voor een petitie naar de regelgever is het te laat, maar voor een laatste offensief niet.
Als KNVvl leden naar de KNVvl actie zouden ondernemen om van hun standpunt te herzien zou dat zeker zoden aan de dijk zetten, dus wat houd jullie tegen?
En ik blijf het herhalen: vul een consultatie in: zie
https://www.modelbouwforum.nl/threads/regelgeving-modelvliegen-een-oproep.274569/