stunthenk
PH-SAM
Precies, met meer motorvermogen kun je de horizontale snelheid verhogen met wat meer motordomping, zonder de zweefeigenschappen te veranderen. Bij een RB model zou je met meer snelheid iets meer DOWN trimmen om te voorkomen dat het model met te veel vermogen stijgt, en dan in de zweefvlucht weer wat meer UP trimmen, maar we hebben het hier over Vrije Vlucht, desnoods met alleen richting, toch?
Blijft over, dat als je een klassiek model wilt vliegen als een RB model (zeg maar Taxi, ook al tamelijk klassiek) dan moet je of een model kiezen wat ook al in de jaren '60 radio werd gevlogen (in de Vic Smeed serie bijvoorbeeld de Band Boy of de Popsie) met alleen richting, of een VV model modificeren met a. minder V stelling. b. minder instelhoek. c. vastgelijmd stabilo. d. hoogte- en richtingsroer en drossel. e. verstevigde vleugelliggers. f. zwaardere motor. Maar dan heb je een Taxi, toch? Zij het zonder neuspoot?
Blijft over, dat als je een klassiek model wilt vliegen als een RB model (zeg maar Taxi, ook al tamelijk klassiek) dan moet je of een model kiezen wat ook al in de jaren '60 radio werd gevlogen (in de Vic Smeed serie bijvoorbeeld de Band Boy of de Popsie) met alleen richting, of een VV model modificeren met a. minder V stelling. b. minder instelhoek. c. vastgelijmd stabilo. d. hoogte- en richtingsroer en drossel. e. verstevigde vleugelliggers. f. zwaardere motor. Maar dan heb je een Taxi, toch? Zij het zonder neuspoot?
Laatst bewerkt: