Nee... IK...Noemen ze deze zo bij jou op de club... brrrr
Een lage passage a la dit:
in combinatie met de losse afneembare trekhaak achter mijn opeltje
gaf me die gedachte...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nee... IK...Noemen ze deze zo bij jou op de club... brrrr
in combinatie met de losse afneembare trekhaak achter mijn opeltje
Ik ben epoxyplaat aan het maken om het laatste deel van de open cockpit af te kunnen dichten om de mal goed te kunnen lossen.
Dus langzaam ben ik weer begonnen.
Ik snap m wel.....Niet iedereen ziet het![]()
![]()
![]()
Dat dacht ik voorheen ook... Maar het is gewoon een pools woord...Ik denk dat Ogar een tikfout was, het had Oger moeten zijn, zoals Shrek.
Ik zal de volgende keer testen bij hoeveel watt Ogar op hoogte blijft.
Het moet wel mogelijk zijn, alleen kom ik er even niet uit. Het probleem zit hem in dat je de spoed invult, maar eigenlijk zou je de actuele invalshoek van het blad moeten weten (dus rekening houdend met de instroomsnelheid van de lucht, die ook in statische opstelling niet nul is).Een eenvoudige en betrouwbare formule hoeveel vermogen de propeller opneemt en afgeeft bij een bepaalde luchtsnelheid, is er voor zover ik weet helaas niet.
Dat werkt dus niet... Want ik moet op de grond voor 5800 toeren duidelijk méér gas geven, dan in de lucht. En "de vlucht gasstand" op de grond testen geeft ook geen evenredig beeld want bij gasstand X gaat er minder doorheen als het toerental lager is.Als je het toerental kunt meten in de lucht, kun je op de grond het vermogen van de motor meten bij datzelfde toerental.
Bij mijn weten maakt dat voor een gecommuteerde gelijkstroom motor niet zo heel erg veel uit. Het motorrendement is hoofdzakelijk koperverliezen, en de motor volgt toch wel min of meer zijn kV waarde. Het rendement van de regelaar is een ander verhaal, dat weet ik zo gauw ook niet.Met elektro is het overigens ook niet zo simpel. Voor vol gas is een mooie motor curve te maken, maar wat het rendement van motor en regelaar zijn bij 10% deellast? Geen idee, ik vrees het ergste.
Ik denk dat een waarde, afkomstig van je Vario, minder (véél minder) nauwkeurig is dan een delta-waarde van je hoogtemeter gedeeld door een tijdspanne.Bij 1 m/s dalen moet er 40 watt arbeid geleverd worden om op hoogte te blijven.
P.s. Mocht iemand bubbeltjes plastic ogar beschermhoezen willen, dan zijn die bij mij af te halen.
Of domweg die kist 5 cm hoger...Wiel losschroeven was dan toch maar voor een intrekbaar landingsgestel gegaan.. maar super mooie kist
Kun je de kist dan nog wel aan een hengsel optillen?De deksel 'buig' ik onder de metalen hoekstukken en wordt in het midden vastgezet met 4 eierkistsluitingen (nog niet op de foto).