Hout vs schuim

Ben ik niet met je eens richard.
Het werkt wel maar gaat niets boven oracoved!!

Heb stuk of 3/4 met hk folie gedaan maar ik ben weer terug om naar oracover.


En betreft schuim of hout..
Schuim hoort op 2 plekken
Op mn bier en in de spouw maar niet in de lucht...
De funcub xl is een van de weinige die ik goed vind vliegen. Heb hem puur voor mn zoontje van 4..
Omdat ik voor hem brandstof/benzine nog wat te veel geweld vind dat komt wel als die wat ouder is.
Inderdaad liever kwaliteit dan goeiekope vervangers. Zelf ben ik weg van proficover van tc.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Ff lekker afdwalen:)


Methanol motoren op vliegtuigen weinig tot geen ervaring mee. Vroeger heb ik daar wel kee leren vliegen. Maar spul werd onderhouden en plug and play gemaakt door mijn vader.

Methanol motoren op auto's wel. Een kannetje brandstof mee en de hele dag rijden. Ipv 8x 6500 4s bommetjes in een tas mee.

Buiten dat geeft het een extra dimensie aan het rijden vind ik. Ik rij niet op een baan. Zo dedicated ben ik niet.

Dat gesmeer wel veel werk van. Frisse luchtfilters na iedere keer rijden. Maar nogmaals het maakt het ook leuk. Leuker dan elektro. Maar om even te bashen op een skatebaan. Of als er sneeuw ligt. Ja dan snel een accu vol en rijden. Pinch die verdwijnt na een 15 a20 liter. Lagers. Drijfstang. Koppeling die slijt. Alle brandstof restanten uit de tank halen. Voor verwarmen. Afterrun. Het is wel een stuk bewerkelijker.

Beide hebben hun voor en nadelen. Ben je gek op techniek. Dan brandstof. Wil je alleen rijden. Dan elektro (alhoewel je alsnog sleutelen moet)

Voor de mensen die zeggen dat hout makkelijker te maken is.

Kunnen jullie gewoon goed en snel bouwen, of geen ervaring met schuim.

Het is een serieuze vraag, ik krijg bijna een beroerte als ik een houten toestel moet repareren. Ik heb het wel gedaan. Doe het nog als het moet. Maar liever niet. Misschien pak ik daardoor ook snel een schuim toestel mee?


Het verhaal dat schuim drempel verlagend werkt helemaal mee eens.

Vind persoonlijk dat ze te ver gaan met safe en gps gestuurde panic modes. Een beginner die gps systemen werkend te laten krijgen is niet te doen.

Plus dat het niet vliegt zoals een vliegtuig normaliter vliegt. Komt over alsof men beginners over de streep wil trekken met een leuk verkoop verhaal.
 
Voor de mensen die zeggen dat hout makkelijker te maken is.

Kunnen jullie gewoon goed en snel bouwen, of geen ervaring met schuim.

Het is een serieuze vraag, ik krijg bijna een beroerte als ik een houten toestel moet repareren. Ik heb het wel gedaan. Doe het nog als het moet. Maar liever niet. Misschien pak ik daardoor ook snel een schuim toestel mee?

ik bouw graag veel en redelijk snel denk ik. maar ik heb ook een bouwruimte waar ik zo heen kan hobbelen even bouwen en weg lopen.
bouw toch elke winter wel 1 of 2 vliegtuigen. net wat de bank toe laat :P
 
Ja dat is dan ideaal. Zoals Bas ook al aangaf een pre.

Lijm je lichte schades of maak je er nieuwe stukken voor?

Stel er zijn wat ribben gebroken. Ga je die vervangen of snij je de folie open en een druppel dunne CA erop
 
Laatst bewerkt:
Inav met GPS punten voorgeprogrammeerd, dan hoef je überhaupt geen zender meer vast te houden.

Ik doelde op de eflite modellen reeks. Het is niet bedoeld om autonoom te vliegen. Maar ter ondersteuning. Persoonlijk zie ik daar veel dingen mis gaan. Ten eerste het instellen en kalibreren is omslachtig. Plus dat de toestellen geen rekening houden met obstakels. Heb je dat nodig en geen zin in een club, dan beter een simulator of een easystar aanschaffen.
 
Oh ja, op het gebied van panic modes zit ik er een beetje tussen in. Ik kan zien dat het toegevoegde waarde kan hebben voor de piloot, maar ik zie ook dat het gevaar bestaat dat men er te veel op gaat vertrouwen.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Ja dat is dan ideaal. Zoals Bas ook al aangaf een pre.

Lijm je schades of maak je er nieuwe stukken voor?
Hangt van de breuk af en waar de breuk zit.
belangerijke plekken vervangen. is het een nette breuk op een niet crusiale plek dan lijmen.

hier foto van mijn gaos...

hobbyruimte.jpg
 
  • Like
Reactions: Cnn
Je hebt de panic modes die het toestel level brengen(zonder gps). En die hem landen(met gps). Dat laatste nogal link. Kist wil landen waar de accu.werd ingeplugd. Zou je altijd na het midden van een veld moeten lopen. Grappig mee te spelen als je kan vliegen. Niet handig als er ingegrepen moet worden en de vlieger weet niet hoe..
 
2 grote bellanca's??

Niet van pilotrc of wel. Lijkt een hangar 9 of emhw?
klopt een van H9 de rode. die ben ik opnieuw aan het folien. oude folie was gaar na 1500 vluchten.
die is weer bijna klaar.
daar achter de witte is van EMHW. vliegt nu 2 jaar.
 
  • Like
Reactions: Cnn
klopt een van H9 de rode. die ben ik opnieuw aan het folien. oude folie was gaar na 1500 vluchten.
die is weer bijna klaar.
daar achter de witte is van EMHW. vliegt nu 2 jaar.


Gaaf man. Vind dat prachtige toestellen. Had zelf ooit de 3.1 van pilotrc en de 3.85. De 3.1 had een erg zwak motorschot. Richard Knol had nog geprobeerd dat te verstevigen. Maar de kist had ooit een smoke installatie gehad. Alles was doordrenkt van de olie. Toen weer verkocht.

De hangar9 had geen flaps. Dat vond ik jammer. Verder een hele mooie Decathlon. In Duitsland staan ze nog wel regelmatig te koop. Blijf er een zwak voor hebben.. schitterend om te zien
 
Gaaf man. Vind dat prachtige toestellen. Had zelf ooit de 3.1 van pilotrc en de 3.85. De 3.1 had een erg zwak motorschot. Richard Knol had nog geprobeerd dat te verstevigen. Maar de kist had ooit een smoke installatie gehad. Alles was doordrenkt van de olie. Toen weer verkocht.

De hangar9 had geen flaps. Dat vond ik jammer. Verder een hele mooie Decathlon. In Duitsland staan ze nog wel regelmatig te koop. Blijf er een zwak voor hebben.. schitterend om te zien
flaps heb je niet nodig. en heeft de echte ook niet ;)
de h9 land makelijker als die van emhw. maar die van emhw heb ik ook op een veld van 35x65 moeten landen. was wel krap maar ging wel.
 
  • Like
Reactions: Cnn
mijn pilotrc bleef maar doorvliegen zonder flapso_O.

Je hebt wel wat aangewakkerd nu..

Zal vanavond eens kijken in Duitsland.. wat voor motor heb je erop?
 
Gebruik een Biela prop.. dan is het bij het juiste toerental net of je een anker uit gooit.
ik heb op de H9 een DLE111 op zitten al een oudje (zeker 400ltr benzine gezien)
op de EMHW heb ik een 3W140 zitten.
 
  • Like
Reactions: Cnn
zal straks even zoeken. nu ff met de kleine man stukje fietsen ;) moet ff papa dag houden een beetje
 
  • Like
Reactions: Cnn
Back
Top