Al effe niets gepost maar ondertussen wel doorgewerkt.
Druk bezig geweest met kabelbomen maken. Het zijn veel kabels en stekkers, ik maak ze altijd zelf op lengte en krimp de pinnen zelf. Standaard JR stekkers van powerbox. Deze zijn doorzichtig, zo kan je mooi zien of het ook van binnen netjes zit;
2 x Kabelboom van vleugelwortel door de romp naar de neus;
Opnieuw spaghetti;
Zo zit het iets netter!
Aansluiting bij de romp naar vleugel;
Kabels naar achteren. Meestal plak ik ze simpel vast met aluminium tape. Dat heeft een aantal voordelen; Het is makkelijk en relatief licht, ze worden een beetje beschermd in geval van een korte flash-fire bij een turbine hot-start en zo heb je ook een lichte vorm van electro afscheiding om storing tegen te gaan;
Neuspoot groot gat van wieldeur tot in de romp. Bij gras velden een ideaal gat om gras te happen en te verzamelen. Dat moet dus dicht. Ik heb een soort kunststof plaat, eigenlijk geen idee wat materiaal het is, heb het al lang. Het lijkt op een soort ABS maar dan heel luchtig en licht, 5mm dik. Heb daar met de föhn een wielbak plaat van gebogen;
Dat zit nu ook dicht;
Alle bedrading zit er nu in, effe "spelen" in de huiskamer of alles werk en alvast wat uitslagen van flaps, ailerons, neus stuur en richtingroer split afgesteld;
Volgende op het lijstje, de brandstof tanks. Voor prototyping ga ik voor een kunststof getrokken mal. Meestal doe ik dat vacuum, laat ik een "cockpitkap" trekken bij Hobby-in bij Dennis. Met corona gaat dat wat lastiger dus voor een alternatieve thuis methode gekozen, gewoon met contra vorm zelf trekken. Truukje wat mijn pa ook veel gebruikte.
Eerst een balsa/schuim mal maken en passen in de romp. Ik moet er twee hebben, één voor en één achter het zwaartepunt. Deze staan parallel geschakeld zodat ze zo goed als gelijk leeg trekken en dus geen zwaartepunt verschuivingen plaatsvind.
Passen in de romp;
0,7mm abs plaat op de contraplaat gespijkerd;
Minuutje of twee in de oven bij 150 graden en dan duwen maar;
En zo heb ik de mallen voor het glasvezel werk. Deze zijn al meteen glad genoeg en zijn nu inmiddels al ingespoten met PVA lossingsmiddel. Hopelijk vanavond de eerste tank soppen;