Levert toch weer een mooi stel detailfoto's op. Bedankt Bert! Dat het ventilatiekokers waren was me wel duidelijk, En uiteraard sluit je die bij brand om de toevoer van zuurstof te voorkomen. Maar onder zeeklasse moet een schip tot op zekere hoogte boven de waterlijn waterdicht zijn. Die luiken boven de winch kun je wel sluiten, maar dan houden de motoren er ook mee op. Welt er opeen s de vraag op of je ook binnendoor naarde machinekamer kon. Neem aan dat het luik in de vloer van de stuurhut ook alleen op zee dienst deed. Weet Tom hierover nog iets aan te vullen? Deze discussie had ik 12 of 13 jaar eerder moeten voeren. Dan had ik de bouw van mijn "jacht" heel anders aangepakt. NIet dat ik er me nu aan stoor, maar voel me zachtjesaan te oud om het scheepje een diepgaande refit te gaan geven. Misschien vanavond nog een uurtje varen. Net terug van een week Hollandscheveld. Dicht bij Emmen, maar we waren lekker lui. Ook geen bootje mee deze keer. Zag wel dat ze bij brug 4 aan het Linthorst Homankanaal een mooi plekje hebben gemaakt om een bootje uit te laten. In 1954 losten we daar turf. Gr. Klaas.