Klopt 0=0. Als je in de auto geen gas geeft rolt ie uit. Om te remmen, moet je de rem gebruiken. Sommige ESC remmen pas als ze een signaal krijgen wat onder de gekalibreerde nul ligt.
De foto hierboven is voor mij te wazig om te lezen hoe het kalibreren bij deze ESC gaat. Als je een curve aan de schakelaar kunt hangen, dan kan het. Stel de schakelaar curve eerst in van -90% (gas dicht) tot +100% (vol gas). Kalibreer daar de ESC mee. Stel dan de gascurve in van -100% tot 100%. Mogelijk is het daarmee opgelost.
Edit: Er stond een link bij het document van Lyckele zie ik nu. De daarin beschreven gasstick kalibrering had je uitgevoerd?
- Ziehen Sie den Antriebsakku vom Regler ab. Verbinden Sie den Motor und den Regler.
- Stecken Sie das Servokabel vom Regler in den Empfängerausgang für die Motordrossel.
- Schalten Sie den Sender ein und geben Sie mit dem Gasknüppel „Vollgas“.
- Verbinden Sie Antriebsakku und Regler.
- Nach zwei Sekunden hören Sie 4 Gruppen von jeweils 2 „piep“ Tönen (• •).
- Bringen Sie spätestens nach der 3. Gruppe den Gasknüppel in „Leerlauf“ – Stellung.
- Danach signalisiert ein doppelter „piep“ Ton (• •), dass der Regler den korrekten Gas-Knüppelweg erkannt hat.
De foto hierboven is voor mij te wazig om te lezen hoe het kalibreren bij deze ESC gaat. Als je een curve aan de schakelaar kunt hangen, dan kan het. Stel de schakelaar curve eerst in van -90% (gas dicht) tot +100% (vol gas). Kalibreer daar de ESC mee. Stel dan de gascurve in van -100% tot 100%. Mogelijk is het daarmee opgelost.
Edit: Er stond een link bij het document van Lyckele zie ik nu. De daarin beschreven gasstick kalibrering had je uitgevoerd?
- Ziehen Sie den Antriebsakku vom Regler ab. Verbinden Sie den Motor und den Regler.
- Stecken Sie das Servokabel vom Regler in den Empfängerausgang für die Motordrossel.
- Schalten Sie den Sender ein und geben Sie mit dem Gasknüppel „Vollgas“.
- Verbinden Sie Antriebsakku und Regler.
- Nach zwei Sekunden hören Sie 4 Gruppen von jeweils 2 „piep“ Tönen (• •).
- Bringen Sie spätestens nach der 3. Gruppe den Gasknüppel in „Leerlauf“ – Stellung.
- Danach signalisiert ein doppelter „piep“ Ton (• •), dass der Regler den korrekten Gas-Knüppelweg erkannt hat.
Laatst bewerkt: