Kyosho 1:8 Inferno Mp7,5 met electrisch motor

De achter- en middenunits zijn volledig gedemonteerd en alle onderdelen zijn volledig gereinigd en ontsmet.

De voorunit heb ik gisteren schoongemaakt en staat ernaast.


upload_2023-10-27_14-48-47.jpeg



upload_2023-10-27_14-49-21.jpeg


upload_2023-10-27_14-49-44.jpeg
 

Bijlagen

  • upload_2023-10-27_14-48-40.jpeg
    upload_2023-10-27_14-48-40.jpeg
    167,1 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt:
maar "we" kunnen wel uit ervaringen met diverse winkels / aanprijzingen / advertenties putten

je hebt het over staal alsof het erg sterk is.
en over alu alsof het goedkoop is.
Je vergeet alleen consequent dat staal en alu in diverse sterkteklassen komt, en in diverse uitvoeringen.

Slecht staal buigt en is gewoon slap.
Alu KAN heel sterk zijn. vliegtuigen worden er ook van gebouwd...

Veel van de sites waar jij op rondneust zijn erg goed in het smijten van termen.
"big bore" , hardstaal etc etc etc
een hoop daarvan is gewoon kletspraat.
hoe gaat de normale klant bewijzen dat het product geen hardstaal is?
of dat zo'n big bore demper eigenlijk zwakker is dan het origineel?
of een heavy duty as misschien slechter dan de kunststof originele?

ik heb al regelmatig op jouw type sites dezelfde producten gezien, zelfde foto's en omschrijvingen.
wil ook zeggen dat het product waarschijnlijk origineel voor de laagste prijs wordt geproduceerd, en andere aanbieders gooien er gewoon een bedrag bovenop.
Houdt dus wel in dat als je denkt een duur, goed onderdeel te hebben, het eigenlijk nog steeds een veel te goedkoop onderdeel is wat nooit zijn rol waar kan maken.

kijk nou eens bij de normale hollandse shops.
minder onzinpraat.

Qua kruiskoppeling:
Dan heb je waarschijnlijk een kwaliteits kruiskoppeling gehad.
en slechte kwaliteit dogbones. of je hebt iets gesmeerd bij de dogbones, dan blijft zand hangen en is het zo overleden.

fabrikanten zijn niet zo gek.. meestal :D
origineel is vaak best goed..
tenzij je door de tijd heen merkt dat iets beter kan.
 
Qua kruiskoppeling:
Dan heb je waarschijnlijk een kwaliteits kruiskoppeling gehad.


En hoe weet u dat dit geen kwaliteits kruiskoppeling is?
Daar heb je geen bewijs voor.

Je moet in de loop van de tijd dezelfde proberen die ik heb om te kunnen zeggen dat degene die ik heb gekocht niet van goede kwaliteit zijn.

Zeggen dat de kwaliteit slecht is omdat je dat verwacht, is net zo onzinnig als het overdrijven van de kwaliteit in een advertentie.
 
net zoals jij geen bewijs hebt dat het wel een kwaliteits ding is :D

Behalve misschien de advertentie op de site..
maar zoals net verteld, zeker op die prijs schieters sites klopt er geen fluit van die advertenties.

Weten wat voor techniek in de auto zit, bepaalt hoe je er mee om gaat.
wel smeren, niet smeren
MOET je schoonmaken na een rit, of is het niet noodzakelijk
 
Daar heb je een heel goed punt!

als je dat maar als uitgangspunt houdt.

Ik zie dat je een hoop geld uitgeeft, wat je met jouw onderbouwing (sterker maken dan origineel) regelmatig eigenlijk gewoon weggooit
dat maakt op zich niet uit, als je dingen uit wilt proberen
of het mooier vind

maar de onderbouwing "ik vervang het, want dit is sterker" krijg ik dan wel eens jeuk van :D(want dat klopt soms gewoon echt niet)
en soms moet ik het toch ff zeggen:D
deze hobby kan een hoop geld vreten als je niet oplet..
 
En hoe weet u dat dit geen kwaliteits kruiskoppeling is?
Daar heb je geen bewijs voor.

Je moet in de loop van de tijd dezelfde proberen die ik heb om te kunnen zeggen dat degene die ik heb gekocht niet van goede kwaliteit zijn.

Zoals Student het zegt heb jij die ervaring en bewijzen ook niet dan alleen wat je op het net hebt gevonden. Shades in Black kon uit ervaring wel zeggen dat het niet veel was (mits dat het hetzelfde product was wat hij vermoed).

Ik ben erin geslaagd dogbone-assen te verslijten, maar nooit een met kruiskoppelingen. Ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.
Dit is ook staal - geen goedkoop aluminium dat buigt.

En aangezien je dit product niet kent, kun je ook niet zeggen dat het slecht is.

Mij hoef je niet veel uit te leggen over materialen, daar heb ik wel genoeg kennis voor in huis en ik denk wel veel meer dan jij.
Vergeet niet dat ze in Azië voor RTR auto's echt geen kwaliteit maken maar eerder kwantiteit (2 woorden die nooit samen op gaan). Het soort publiek dat dit soort onderdelen koopt kicken al op de termen zoals Student uitlegt omdat ze geen kennis hebben van de verschillende soorten. Staal komt ook in alle soorten, en dit soort spul is vaak ook niet gehard waar veelal het echte verschil ligt tussen RTR troep en race kwaliteit, misschien is het wel RVS wat echt geen hard staal is (en zal dan ook niet roesten). En dan ook als het wel gehard staal is dan de vraag hoe het gehard is, wil je het goed doen komen er meerdere hittebehandelingen aan te pas dan alleen even laten gloeien en dan in de olie afkoelen. En dan komt ook onderhoud om het hoekje kijken. De pennen van de dogbones slijten, die vervang ik regelmatig. Zo blijft de speling en dus het klapperen op de outdrives minimaal, de gemiddelde RTR rijder doet hier niets aan totdat het echt niet meer kan. Om die reden heb ik een tijd terug zo'n 200 lagerpennen van 3x12mm gekocht. Ja zo'n CVD of ook wel kruiskoppeling sluit uit zichzelf minder maar slijt nog steeds. Ook daarvoor heb ik 100 lagerpennnen van 2.5x12 ingeslagen die ik met gemak vervang.
 
Ja, leuk zo'n specsheet dat niets zegt. "Ze zijn van staal, dus beter", prrrffff..... Echt, dat zegt alles.
De originele assen zijn overigens ook van staal....
Een versleten outdrive laten zien met een dogbone met een totaal niet versleten pin, lekker geloofwaardig.

Dit is echt zo'n WC-eend reclame.
 
Ja, leuk zo'n specsheet dat niets zegt. "Ze zijn van staal, dus beter", prrrffff..... Echt, dat zegt alles.
De originele assen zijn overigens ook van staal....
Een versleten outdrive laten zien met een dogbone met een totaal niet versleten pin, lekker geloofwaardig.

Dit is echt zo'n WC-eend reclame.


Ik denk dat gebogen verbindingen en 2 mm pennen in kruiskoppelingen om slijtage te voorkomen en de sterkte te vergroten zeer goede argumenten zijn voor kwaliteit.
Als ze zulke details hebben toegevoegd om slijtage te voorkomen en de sterkte te vergroten, denk ik dat de rest ook goed is.
En vergeet niet dat de assen 6 bevestigingspunten hebben in plaats van slechts 2.

En dit is geen "Made in china". Die zijn gemaakt in VS. Ze worden verzonden vanuit Washington.
 
Laatst bewerkt:
De auto moet 100% compleet zijn en er ontbraken seegerringen en enkele shims.

Dus kocht ik een originele setje met shims voor de Kyosho mp7.5, maar de seegerringen kocht ik op AliExpress

upload_2023-10-27_20-20-55.jpeg
 
Deze is motor is Hobbyeing EN - betaalbaar.

150 ampere ESC
4274 Motor is 2600 KV
Ongeveer 160€ total.

upload_2023-10-27_20-31-27.png
 
Die gebogen verbindingen is een lulkoek verhaal, dat maakt echt niets beter. En ja, 2mm pennen die niet in een sleuf schuiven maar netjes in een gaatje scharnieren zal langer mee gaan maar ze zullen nog steeds inslaan en speling krijgen, en als er iets van speling op komt zal het alleen sneller gaan. Zeker met 2mm pennen zal de druk op het gat best groot zijn en dus snel slijten en is er zelfs een kans dat de pennen kunnen breken.

Om je een idee te geven, hier mijn originele wielassen van aluminium (!!) met stalen cvd constructie.
290795399_2622553534541545_2012903152790073527_n.jpg


Gelukkig kan ik deze aluminium assen 2x gebruiken omdat er 2 posities voor de montage van de CVS aanwezig is.
Deze assen zijn van 7075 en zijn hard geannodiseerd alleen dat hard geannodiseerd stelt niets voor aols na 1 race the annodisatielaag weggesleten is. Met een seizoen van 6 races en wat trainingen kan je 1 vol seizoen met die aluminium assen doorkomen.

En als je kunt knutselen, waarom niet. Verse assen van 7068-T6511, dit is het hardste soort dat je als normale consument kunt kopen, deze gaan volgend jaar ingezet worden:
132043373_2144410325689204_5238539303810450688_n.jpg


En als je dan toch bezig bent, dan ook maar een set van titanium gemaakt, die moet ik nog verder af maken:
89982123_1855953417868231_450264867866148864_n.jpg
 
Die gebogen verbindingen is een lulkoek verhaal, dat maakt echt niets beter. En ja, 2mm pennen die niet in een sleuf schuiven maar netjes in een gaatje scharnieren zal langer mee gaan maar ze zullen nog steeds inslaan en speling krijgen, en als er iets van speling op komt zal het alleen sneller gaan. Zeker met 2mm pennen zal de druk op het gat best groot zijn en dus snel slijten en is er zelfs een kans dat de pennen kunnen breken.

Om je een idee te geven, hier mijn originele wielassen van aluminium (!!) met stalen cvd constructie.
Bekijk bijlage 558408

Gelukkig kan ik deze aluminium assen 2x gebruiken omdat er 2 posities voor de montage van de CVS aanwezig is.
Deze assen zijn van 7075 en zijn hard geannodiseerd alleen dat hard geannodiseerd stelt niets voor aols na 1 race the annodisatielaag weggesleten is. Met een seizoen van 6 races en wat trainingen kan je 1 vol seizoen met die aluminium assen doorkomen.

En als je kunt knutselen, waarom niet. Verse assen van 7068-T6511, dit is het hardste soort dat je als normale consument kunt kopen, deze gaan volgend jaar ingezet worden:
Bekijk bijlage 558406

En als je dan toch bezig bent, dan ook maar een set van titanium gemaakt, die moet ik nog verder af maken:
Bekijk bijlage 558407


ja, ja. Je hebt zeker gelijk.

Kun je het thema nu veranderen?

Ik ben niet op het forum om te discussiëren, maar ik heb recht op mijn eigen mening.
 
Back
Top