Veerhaven 9 dolfijn 1:35

Hij begon te branden dus heb weinig hoop... Zal het in elk geval proberen. Is de motor niet te zwaar? (Krick vertraginsmotor 6:1)
 
Ja, die regelaar en de motor is niet te zwaar. Gr. Klaas.
 
Naar aanleiding van jouw berichten, die van @k-k, en van mij heb ik mij afgevraagd, waarom er twee vaarregelaars zijn doorgebrand.
Laten we zoeken naar de oorzaak.
1 De motoren van Kirck, maximale spanning 14,4V, kun je meer gegevens verstrekken?, vertraging 1:6 staat los van de motor gegevens.
2 Hoe heb je de drie stekkers van de regelaars op de ontvanger aangesloten?
3 Welke zender, ontvanger gebruik je, aantal kanalen?
4 Welke accuspanning gebruik je?
Hopelijk kun je al mijn vragen beantwoorden, daar het niet verklaarbaar is, dat een 15A regelaar doorbrandt.
Groet. Henk.
 
1
Spannungsbereich 4,8 - 14,4 V
Stromverbrauch bei 12 V ca. 0,5 A ohne Last
Motordrehzahl bei 12 V ca. 15800 U/min ohne Last
Stromverbrauch bei 12 V ca. 2,95 A bei max. Wirkungsgrad
Lastdrehzahl bei 12 V ca. 13400 U/min bei max. Wirkungsgrad
Blockierstrom max. 12 A
Drehmoment 3,5 Ncm
Vorentstört

2
Dat kon maar op 1 manier, met de gele draad naar boven, de buitenste motors in kanaal 2 en 3, de middelste in kanaal 4, het roer op kanaal 1

3
Ik gebruik een radiolink at10ii, 12 kanaals met de originele ontvanger erbij, die is 11 kanaals met waarvan de 11e voor sbus is maar wat dat is weet ik niet. Toen ze kapotgingen had ik ze alle 3 aan elkaar gemixt, en zo heb ik ook de meeste tijd gevaren.

4
Ik vaar op een 12 volt loodaccu
 
Daar MAG niks doorbranden: de regelaars kunnen 15A hebben, en de motoren trekken MAXIMAAL 12A....

De motors hadden mogelijk kunnen beginnen te roken, maar meer ook niet.
 
Misschie hebben de draadjes van regelaar naar motor de onstoring van de motors geraakt en kortsluiting gemaakt
 
Dat is een optie.DAN gaat er een kortsluitstroom lopen.
 
Ronk, Mijn vraag was welke regelaars heb je gebruikt en daarop nog geen antwoord gezien. De CTI regelaars kunnen inderdaad 15A aan en ik heb er ooit eentje opgeblazen door hem verkeerdom aan te sluiten. Maar we tasten nog steeds in het duister waarom twee van jouw regelaars in rook opgingen. Dus graag merk en type van jouw opgeblzen regelaars. Klinkt een beetje onvriendelijk, maar de opzet is om jou te helpen door te begrijpen wat er mis ging. Gr. Klaas.
 
Ronk, Mijn vraag was welke regelaars heb je gebruikt en daarop nog geen antwoord gezien. De CTI regelaars kunnen inderdaad 15A aan en ik heb er ooit eentje opgeblazen door hem verkeerdom aan te sluiten. Maar we tasten nog steeds in het duister waarom twee van jouw regelaars in rook opgingen. Dus graag merk en type van jouw opgeblzen regelaars. Klinkt een beetje onvriendelijk, maar de opzet is om jou te helpen door te begrijpen wat er mis ging. Gr. Klaas.
https://www.rc-point.nl/index.php/c...vaar-rijregelaar-15a-envelop/a-11629-10000298
Deze regelaars die u u w post citeerde
 
had de draden nog niet gesoldeerd tijdens het varen
Of dat de oorzaak was, hangt af van welk alternatief je gebruikt hebt. Als je de draadjes gewoon los in elkaar getwijnd had, dan ja...
 
En vergeet de zekeringen tussen motoren en regelaars niet! Succes ermee! Gr. Klaas.
 
Dezelfde maar weer!

Waarom heb je dan de onderstaande vraag geplaatst

QUOTE="Ronk, post: 4349853, member: 67735"]Wat adviseren jullie voor regelaars nu? Moeten er 3 zijn en ik ben niet rijk...[/QUOTE]

In elk geval ben je bereid om veel geld te besteden, het alternatief kostte iets meer dan de helft.
 
Waarom heb je dan de onderstaande vraag geplaatst

QUOTE="Ronk, post: 4349853, member: 67735"]Wat adviseren jullie voor regelaars nu? Moeten er 3 zijn en ik ben niet rijk...

In elk geval ben je bereid om veel geld te besteden, het alternatief kostte iets meer dan de helft.[/QUOTE]

Dacht toen dat de regelaars te licht waren.
Vind het jammer om de goede regelaar weg te gooie n
 
Back
Top