Hallo,
Even een vraagje/opmerking over de low speed needle rear.
In het bovenstaande stuk staat weinig over deze naald behalve dat je deze alleen met kleine beetjes mag bijstellen.
Ik twijfelde hier over en heb net even een lsnr uit een oude sirio gehaald, en het is een naald met 2 gaten erin. Ofwel elke kwartslag zit een gat, deze zitten ter hoogte van de brandstofinlaat.
Volgens mij is het de bedoeling om deze naald met kwarten af te stellen. Anders ben je hem aan t knijpen elke 1e 1/8e slag en weer open aan het gooien in de 2e 1/8e slag.(na een kwartslag ben je niet op hetzelfde punt aangekomen!)
Als je de naald met kwarten draait, dan is verandering elke keer even groot.
Verder maakt (als de naald zo staat dat het gat in de radiele richting aansluit op de inlaat) het niet uit of je de naald een klein beetje met de klok mee of tegen de klok in draait, je zet hem dan altijd armer.
Ik kom wel vaker problemen met deze naald tegen, mensen die er een beetje aan gaan schroeven en dan heel erg de mist in gaan. (als je de naald een kwart draait dan zit je inlaat bijna dicht)
Lijkt mij een belangrijk punt voor het afstellen van een carb.
Zijn er mensen die hier meer van afweten?