Het afstellen van een carburateur van een model race auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is niet te zeggen, je moet afstellen op basis van prestaties, klank, rook en temperatuur.

Met de ene brandstof kan dat misschien 2 slagen zijn en met de andere brandstof 3 en dan zitten er grote verschillen in de div. carburateurs als ook de druk in de uitlaat wat weer als brandstofpomp werkt.

Als je een RTR set hebt moet je in je manual kijken maar nog steeds kan dat verkeerd zijn.
 
hoi,

ik heb een vraagje voor mensen die wat af weten van het afstellen van de motor.
mijn wagentje start perfect maar eens een 10-tal seconden verder begint hij vanzelf volgas te gaan.
weet iemand hoe ik mijn wagen kan normaal doen lopen?
ik bedoel dan dat hij wanneer hij stilstaat blijft staan.

wie weet geef maar snel en zoveel mogelijk reacties

alvast bedankt
 
ik vergat te type bij het bericht dat mijn motor maar drie "needles heef" een klein zwart die voor het lage toerental opzij en die voor benzinetoevoer bovenop
dus geen aan kant waar het "rubberdingetje" zit
 
Als ik het goed begrijp is dat de eerste .... aangezien dit er ook staat : dus geen aan kant waar het "rubberdingetje" zit .

De enigste die dan nog "opzij" zit is dus de stationair ...
 
weet iemand wwar ik de fabrieksinstelling kan terugvinden van mijn avioracing?
alvast bedankt
 
Nee .. de sticky kan je toepassen op elke carb , het ontbreken van 1 of 2 naalden doet de functie van de andere (die wel aanwezig zijn) niet veranderen...

Als een motor stationair te hard gaat draaien zal je die (de stationairschroef) dus bij moeten stellen ... Zo simpel als 1 + 1 .........
 
Ik heb een GS ST1 off road auto en ik heb het gevoel dat mijn auto juist weer teveel toeren maakt. Hij brult de hele tijd met echt een snerpend hoog geluid en dat terwijl de auto niet eens zo snel rijd. Waar zou dat aan kunnen liggen ?
 
Dan zou je het eerst in de aandrijflijn moeten zoeken. De motor maakt genoeg toeren dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. Kijk ook de koppeling na, misschien dat die niet goed meer is.

M.v.g. Mark
 
Ik heb niet het idee dat deze vraag hier in dit topic hoort.

Veel toeren en weinig snelheid betekent gewoon dat er iets doorslipt. Dat kan inderdaad een slecht ingestelde slipperclutch zijn maar er zijn meer opties mogelijk zoals een versleten koppeling, of een stuk aandrijving die losgekomen is.
 
Ik heb niet het idee dat deze vraag hier in dit topic hoort.

Veel toeren en weinig snelheid betekent gewoon dat er iets doorslipt. Dat kan inderdaad een slecht ingestelde slipperclutch zijn maar er zijn meer opties mogelijk zoals een versleten koppeling, of een stuk aandrijving die losgekomen is.

En jullie hebben wederom gelijk...de achterwielen hebben totaal geen aandrijving meer! Mooie tijd om hem eens helemaal uit elkaar te halen :D
 
Hallo,

Even een vraagje/opmerking over de low speed needle rear.

In het bovenstaande stuk staat weinig over deze naald behalve dat je deze alleen met kleine beetjes mag bijstellen.
Ik twijfelde hier over en heb net even een lsnr uit een oude sirio gehaald, en het is een naald met 2 gaten erin. Ofwel elke kwartslag zit een gat, deze zitten ter hoogte van de brandstofinlaat.

Volgens mij is het de bedoeling om deze naald met kwarten af te stellen. Anders ben je hem aan t knijpen elke 1e 1/8e slag en weer open aan het gooien in de 2e 1/8e slag.(na een kwartslag ben je niet op hetzelfde punt aangekomen!)

Als je de naald met kwarten draait, dan is verandering elke keer even groot.

Verder maakt (als de naald zo staat dat het gat in de radiele richting aansluit op de inlaat) het niet uit of je de naald een klein beetje met de klok mee of tegen de klok in draait, je zet hem dan altijd armer.

Ik kom wel vaker problemen met deze naald tegen, mensen die er een beetje aan gaan schroeven en dan heel erg de mist in gaan. (als je de naald een kwart draait dan zit je inlaat bijna dicht)

Lijkt mij een belangrijk punt voor het afstellen van een carb.

Zijn er mensen die hier meer van afweten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top