Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Het bleek dus dat de accu die ik pasgeleden gekocht heb, deze was te leeg. Na reanimeren met een betere lader doet de accu het weer.
Tevens is de standaard lader die bij de e-sky word geleverd niet accu's zwaarder als 1000mAh, gebruik je deze wel voor een zwaardere accu dan zal dat de levensduur zeker niet bevorderen.
Beste is dus, wat ik nu ook heb gedaan, een betere/duurdere lader te kopen met balancer.

Dit is mijn nieuwe lader.
Het is wel even een wat duurder grapje, maar in principe is het maar een éénmalige aanschaf waar je dus nog heel lang plezier van zult hebben.

swallowladerki6.jpg

T2M Swallow versie 2 12/220v
 
hoi heeft er iemand een esc 25a regelaar van esky? En heeft iemand deze met een mx12 zender???

Mijn vraag dus.
Ik krijg hem niet van de rem af. met de oude zender was het gas omhoog trim ook. Accu aansluiten wachten op piepjes en gelijk allebij omlaag.
met de mx12 lukt dit niet bij mij. Hij bljft in de remmodus...
 
Het bleek dus dat de accu die ik pasgeleden gekocht heb, deze was te leeg. Na reanimeren met een betere lader doet de accu het weer.
Tevens is de standaard lader die bij de e-sky word geleverd niet accu's zwaarder als 1000mAh, gebruik je deze wel voor een zwaardere accu dan zal dat de levensduur zeker niet bevorderen.
Beste is dus, wat ik nu ook heb gedaan, een betere/duurdere lader te kopen met balancer.

Dit is mijn nieuwe lader.
Het is wel even een wat duurder grapje, maar in principe is het maar een éénmalige aanschaf waar je dus nog heel lang plezier van zult hebben.

swallowladerki6.jpg

T2M Swallow versie 2 12/220v


Lars,

waar heb je deze lader besteld en wat heb je er voor betaald als ik mag vragen.

Ben al een lange tijd opzoek naar een goede lader en zit telkens te denken aan een ultramat 14 met losse balancer.
 
Lars,

waar heb je deze lader besteld en wat heb je er voor betaald als ik mag vragen.

Ben al een lange tijd opzoek naar een goede lader en zit telkens te denken aan een ultramat 14 met losse balancer.

Ik ga eigenlijk altijd naar Quartel in Roosendaal.
Via via ben ik daar terecht gekomen, ik moet eerlijk zijn dat deze winkel wel iets duurder is als vele internetshops e.d., maar de service is er echt perfect. Ze hebben me precies uitgelegd hoe alles zit bij de accu's en de laders e.d., ze hebben me ook precies uitgelegd hoe de lader werkt enzo. Echt een superservice!
Enkel voor de lader heb ik 129,- betaald, er kwamen dan nog een extra kabeltje bij voor op de accu zelf, en ook nog een adaptertje voor de balancer te connecten. E-sky heeft namelijk niet de meest standaard pluggen, maar hier zijn dus perfect adapters voor te koop voor maar iets van 5,- ofzo.

Totaal heeft mij de zender inclusief kabeltje en adapter, dus geheel laadklaar 138,- gekost.
Is even wat geld, maar ik heb hem nu 2x gebruikt en ik moet zeggen hij werkt perfect. Het duurt iets langer dan één uur voordat de accu terug is opgeladen, wat uiteraard ook veel sneller is als met de standaard E-sky lader.
Echt een aanrader voor iedereen!
 
Ik heb mijn 43T pulley met belt binnen gemaakt door Xtreme production plus extra lagers. Deze pulley zorgt voor een hogere snelheid van de staart rotor dit zou er voor zorgen dat de staart wat meer te zeggen krijgt op de heli, ook zorgen de extra lagers ervoor dat de belt niet steeds langs lagers draait en dus een langere levensduur, Dit laatste is ook opgelost door 2 x 2.5mm ringen onder de schroeven te plaatsen.



Als de boel gemonteerd is zal ik er zelf even mee "vliegen" en een aantal wat meer ervaren king II piloten er even naar laten kijken , de bevindingen kunt u straks met z'n allen hier lezen.
 
Laatst bewerkt:
Goedendag,

na jaren van willen, nu eindelijk de knoop doorgehakt, de afgelopen weken me flink ingelezen ed en uiteindelijk een paar dagen geleden uitdenlijk een King 2 heli gekocht.

Vliegen kan ik nog niet, maar dat maakt niet uit, de lesjes van http://www.dream-models.com/eco/flying-index.html wil ik rustig aan gaan volgen en ik maak me geen illusies over dat ik hem uberhaupt de komende maanden van de grond ga krijgen.

De king 2 is niet nieuw, maar wel compleet met allerlij extra onderdelen erbij, 2 accu's, alu upgrade en carbon onderdelen.

Gister nog een Graupner Ultramat 6 oplader gekocht omdat ik de bijgeleverde oplader eigenlijk een flut ding vind en een oude koffer omgebouwd tot "flightcase" doormiddel van een oud matras openslopen en uitsnijden.

Bijgevoegd wat foto's van het geheel en bij deze, Hallo, jullie zullen mij nog veel gaan zien de komende tijd.


case.JPG
caseinside3.JPG
alu.JPG
watonderdelen.JPG
 
@jvhert

Zou de grotere gekoelde lader dan net zo 'belabberd' zijn? Zijn cut-off voltages zijn volgens specs iets preciezer. Normaalgesproken slaan ze bij meer dan 12.6 af (12.67 bijvoorbeeld)...

@Wilhelm-Jan

Impressionistische foto's :D
 
@Wilhelm-Jan

Impressionistische foto's :D


Ja, sorry, mobieltje he.. Het gaat meer om het idee. Ben lichtelijk trots op mn koffertje.

Ik heb mn accutjes nu een paar keer leeg gevlogen en ik moet zeggen, de nieuwe lader is een stuk sneller en de accu gaat langer mee dan met de esky lader. Voor 38euro moet ik toch zeggen; Graupner for the win. Hoewel ik niet weet hoe het zit met accus met meer dan 1100mah (want ik heb er 2met 1100mah).
 
De eerste ervaringen danmaar:

Wat een geweldige rush krijg je als je de heli voor het eerst helemaal los van de grond hebt zeg!

Ongeveer 15 accus leeg "gevlogen" zonder helemaal los te komen, puur en alleen om de vaardigheid te krijgen om de boel recht te houden en in een denkbeeldig hokje van 1 bij 1. Dit lukt nu prima, en nu ietsjes verder, iets meer gas en zo laag mogelijk proberen te hooveren. Dit nu zo'n 3 accu's geprobeerd en zodra de staart weer uitzwaait of ik te ver afdrift huppa, stil en weer rechtzetten.

Het hooveren zelf gaat nog maar voor een paar tellen en dan ga ik alle kanten op, de reactie als ie helemaal los is is toch compleet anders dan als de balletjes nog aan de grond staan. Maar wat een geweldig gevoel geeft dit zeg, mn hart bonst als een gek en in opperste concentratie. Jammer genoeg vind mn vriendin het doodeng, maarja, dat is haar probleem, gaat ze maar naar boven ofzo (ik oefen in de woonkamer).

Maargoed, als mn accus weer vol zijn gaan we weer verder. Rustig aan stapje voor stapje oefenen en ik zie elke keer weer dat ik hem wat beter onder controle krijg.

Het hooveren op lage hoogte enig sinds onder controle krijgen moet binnen afzienbare tijd wel lukken gok ik zo.
Misschien ook wel niet en duurt het nog 6 maanden. Ook prima, ik vermaak me wel!
 
Oei oei, de woonkamer. Of woon je groot :-)

@jvthert

Dat van die tijdbeveiliging wist ik niet :o Maar het staat inderdaad in de handleiding. Het staat er weer niet zo in alsof de tijd bijgehouden wordt. Vaag :-/

Er is trouwens ook een nieuw sterker ladertje: EK2-0855.
 
Volgens mij wilde ik 'm al eerder binnenhalen, maar toen was ie nog niet op voorraad.

Prijs zal niet meer dan 13 euro zijn.
 
Haha, die zal blij met je zijn.. Maargoed, ik kan je echt aanraden om als het weer het je toestaat een plekje buiten in het gras te zoeken. Als dan het onvermijdelijke gebeurt: dat het echt mis gaat zal je dat veel schade schelen: een harde landing is op een zachte ondergrond een stuk minder €. Omvallen betekent waarschijnlijk (zeker met vochtige grond) dat je bladen het overleven. En je heb natuurlijk veel meer ruimte dan in je woonkamer. Als je een beschut stuk park in de buurt heb is zelfs de wind niet zo'n probleem. Aan de grond het ik hier in Amsterdam nu hooguit 2Bft (in tegenstelling tot de 4 die boven de bomen staat.


Neuh, zo groot woon ik niet. Momenteel kom ik hoogstens 20 cm boven de grond, dus dat gaat nog prima hier in de woonkamer. Mn vierkante meter oefenruimte (waar ik de heli niet buiten wil laten komen) voldoet nog steeds en zal dat waarschijnlijk nog wel even doen ook. Pas zodra ik dat fatsoenlijk onder de knie heb wil ik naar buiten gaan, dan kan ik wat meer de hoogte ingaan. Er is hier in de straat een mooi park voor dus dat gaat wel goedkomen. Maargoed, dat is op termijn, eerst het in mn vierkante meter onder de knie krijgen.


Overigens valt me nu net wat op. Als ik de motor uit heb staan maar wel bijvoorbeeld de pitch op vol zet, dan hoor ik de servotjes wat geluid maken, een soort prrrrrr, allemaal doen ze dat, de een wat meer dan de ander, als ze in hun uiterste stand staan. Is dit normaal of horen ze compleet geruisloos te zijn en moet ik nieuwe servotjes aanschaffen?


Is er trouwens ergens een handleiding beschikbaar voor het afstellen van de king 2? Kan daar erg weinig over vinden (of lees erover heen).

Of bestaan er ergens specialisten van dit type die hem eens kunnen bekijken en zeggen of alles goed is of dat er wat aan gedaan moet worden? (Er is hier wel een club in de buurt, maar dat is eigenlijk voornamelijk zweefvliegen en motorvliegen, nouwelijks heli's)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er staan een paar mooie videos op Youtube om de boel af te stellen:

[URL="
- honey bee king 2 set-up no.1[/URL]

Hij heeft er een stuk of 6

Ah, handig! Die jongen heeft dezelfde alu upgrades als ik heb, alleen heb ik nog een carbon tailboom erbij :)

Handig om even te checken, zo op het eerste gezicht staat alles goed, nu is het natuurlijk ook geen rocketscience, maargoed.

Vooral die tip van de hover pitch op -10 zetten is best handig, ben tot nu to wezen oefenen met dat ding op 0 of op +10 en dan blijf je gewoon bezig met de staart te corrigeren.

Wel grappig trouwens, de staart gaat altijd naar rechts (van achter gezien) en de heli wil altijd naar links (van achter gezien).

Zo blijf ik eigenlijk met bijde stickjes aan de rechterkant bezig, best zielig voor de linkerkant die nu nouwelijks aandacht krijgt ;)

Maargoed, na 4 dagen en vele accu's verder kan ik zeggen: I'm hooked!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Datzelfde heb ik nu ook !
Volledig hooked !
Alleen kan ik minder rommelen met die hover pitch. Mijn standaard zender is een maandagochtend model. Men heeft de switches binnenin al verzet, maar nog moet ik de pitch. hov op 3/4 zetten om genoeg headspeed te krijgen om makkelijk op te stijgen.

Mijn staart wil nu juist langzaamaan rechtsom. Volgens mij moet ik de staart servo iets verplaatsen op de tailboom. We zullen eens even gaan knutselen vanavond.

Voor vorderingen, zie:

88AN5GxVxdk[/media] - First attempt to fly
cR-2m5nHLYI[/media] - Hovering day 2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Datzelfde heb ik nu ook !
Volledig hooked !
Alleen kan ik minder rommelen met die hover pitch. Mijn standaard zender is een maandagochtend model. Men heeft de switches binnenin al verzet, maar nog moet ik de pitch. hov op 3/4 zetten om genoeg headspeed te krijgen om makkelijk op te stijgen.

Mijn staart wil nu juist langzaamaan rechtsom. Volgens mij moet ik de staart servo iets verplaatsen op de tailboom. We zullen eens even gaan knutselen vanavond.

Voor vorderingen, zie:

[URL="
- First attempt to fly[/URL]
[URL="
- Hovering day 2[/URL]

Mooi man, die filmpjes!

Hoe lang ben je er nu mee bezig? Ik ben zo'n beetje in het stadium van dat eerste filmpj van je, beetje air en gelijk weer naar beneden want de controle verdwijnt. Wat ik vandaag nog 2 accutjes heb geoefent is precies op het punt van net niet opstijgen controle houden, met 1/2 balletjes nog op de grond zegmaar, en dan proberen niet uit een vakje van 50cm bij 50cm te komen. Dat begint steeds beter te lukken, opstijgen met controle zit er nog niet helemaal in. Soms een klein stukje, maar zo lang als op dat 2e fimpje van je kan ik alleen nog over dromen.

Ik heb de boel vanmiddag wat afgesteld volgens de filmpjes die hieronder stonden, maar beter kreeg ik het niet, door de hover pitch wat lager te zetten werd het wel iets beter, maar niet geweldig. Maar eigenlijk vind ik het wel goed zo. Het blijft een heli en constant corrigeren hoort er nou eenmaal bij.

Wat ik alleen niet begrijp is wat de draaiknop rechtsboven nou eigenlijk is. Die doet niks volgens mij, of iig bij mij niet..

Ik moet trouwens mijn stick ook tot zo'n 3/4e omhoog zetten voor ie opstijgt, dat is normaal toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is dus het probleem van de HB King. Je kunt niet op een relatief laag toerental vliegen, omdat dan de staart het niet bij kan benen. Van de upgrade van Miracle Mart verwacht ik veel.

Je kunt de aansluiting op de staartservo ook 1 tandje hoger zetten, dan heb je wat groter uitslagbereik. Wanneer je het met de trimknopjes niet meer kunt corrigeren: heveltje los schroeven en zo vast schroeven dat de trim weer in het midden kan staan.

Je kunt de staartrotor ook niet teveel pitch geven. Op gegeven moment is deze dan niet efficient meer. Dus dan hogere rotorsnelheid.

Edit:

@Wilhelm-Jan

Die heeft wel degelijk functie. De linker is om de 'startpitch' in te stellen. De rechter is voor het instellen van de steilheid van de pitchcurve. In normale woorden: meer rechtsom draaien betekent eerder pitch geven, dus op lagere rotorsnelheid meer pitch. Als de heli niet draait zul je inderdaad zien dat de servo's niets doen. Haal je de motor los, zet je gas op vol, en draait dan aan de rechterknop, zul je zien dat het wel invloed heeft op de pitch :-)

@ FranDaMan

Je moet zorgen dat je hoger komt. Dan zal de helikopter ook veel minder zwepen, walsen (hoe je het ook wilt noemen) over de grond. Alleen heb je weinig uitwijkruimte, waardoor je heel snel het gas er weer af moet gooien...

leuke post count
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand misschien op welke Nederlandse website ik die E-Sky Brushless motoren kan kopen, bijvoorbeeld de 3100kv variant? Welk tandwiel hoort hierbij en waar valt dat te bestellen?
 
4RC.NL heeft ze weer volop. Heb er afgelopen donderdag 1 gekocht en opgezet.

Ik ben nu een weekje of 2 bezig met de heli.
Eerst elke avond 10 minuutjes (standaard accu :() en nu wat langer want ik heb er een 2250 mAh accu bijgekocht.
Heb vanavond de servo wat lopen verplaatsen. Dat werkte wel iets en daarna de gyro gain heel iets bijgesteld. Nu is hij redelijk stabiel.
Ik bedoelde dus trouwens niet de stick maar de hov.pitch knop. Die staat op 2 uur om voldoende headspeed te creëren.
Anders kwam de heli pas omhoog op zo'n beetje 95% stick ( ik vlieg trouwens getrokken gas, dus bij mij is het 95% naar beneden). Nu met de aanpassing in de zender en iets meer pitch gaat het prima.
 
Back
Top