T-rex 500

Weet iemand toevallig of de motor van de Trex 500 ook los te koop is?
De regelaar vind ik wel op verschillende internet winkels. Maar de motor
heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden.

Welke motoren kunnen nog meer gebruikt worden in de Trex 500?

Gr. Bas
 
Ik ga voor de Torque tube, ik haat snaren.

Overigens weet ik niet waar de motor los te verkrijgen is. Onderdelen zijn vooralsnog niet echt heel gemakkelijk overal te vinden, veel uitverkocht telkens.

Cheers,

Richard
 
Ik ga voor de Torque tube, ik haat snaren.

Overigens weet ik niet waar de motor los te verkrijgen is. Onderdelen zijn vooralsnog niet echt heel gemakkelijk overal te vinden, veel uitverkocht telkens.

Cheers,

Richard

Waar is er een Torque tube voor de T-rex 500 te koop dan :confused:
 
dan wachten we daar wel even op :)
Is in geval van een crash wel weer duurder of niet?
 
JAaaaaaah ik heb hem binnen!! Vanmiddag belde Remco van 4rc.nl dat ik hem kon ophalen, hij heeft ze nu op voorraad zonder bladen.

Is in geval van een crash wel weer duurder of niet?

Ja, meestal wel... maar ik crash zo zelden.

Cheers,

Richard
 
Ik had hem al even stiekem bekeken, mmmmm twijvel heel mooi ding leuk formaat ook. Deze zomer maar eens kijken.
 
JAaaaaaah ik heb hem binnen!! Vanmiddag belde Remco van 4rc.nl dat ik hem kon ophalen, hij heeft ze nu op voorraad zonder bladen.



Ja, meestal wel... maar ik crash zo zelden.

Cheers,

Richard

Mijne is besteld en wel het volgende:
-Align T-Rex 500CF + BL60G + 500L + Blades
-Metal Control Lever H50013
-4x Futaba S9257
-Spartan DS760 Gyro + Spartan USB flashlink
-Flightpower EVO30-3200 5S

nog 2 weken :grin:
 
Na dit draadje te hebben gelezen Power systems discussion - HeliFreak
zit ik toch in dubio over 5S of 6S, kan ik die packs zo wisselen of moet je dan ook de regelaar anders instellen?

Je kunt zo wisselen tussen een 5S en 6S pack, maar je zult wel de pinion van je motor moeten veranderen. Met een 5S vlieg je met 14T/15T en met een 6S vlieg je met 12T/13T. Zoals je wellicht weet zit een 12T en 13T standaard bij de kit.

Ik zit ook nog steeds te twijfelen wat ik ga vliegen, 5S1P+15T of 6S1P+12T.

Boudewijn
 
Trex 500 beste batterij en staartservo. Volgens Ashly Davis van Trextuning en Trevor Burly (testpiloot Align UK en Trextuning)

Servo: gewoon een fullsize gebruiken zoals bvb een futaba 9256.
Of je neemt een 9650 en veranderd de 2 bovenste tandwielen (dat vd servo arm niet meegeteld) door die van de 9257, heb je ineens een 5ms/60° servo :cool:

Voor de batterij; Revolution 5S 4200 18C 16T (470gr)

Bij 6,5 min hard 3D

Max RPM: 2889
Min RPM: 2129
Avg RPM: 2532

Volgens de datalogs een hoger gemiddeld toerental en langere vliegtijd dan eender welke andere batterij getest.
Bovendien zijn de Revolution lipos zeer goed van prijs en zouden ze meer dan 300 charge cycles moeten verdragen zonder sporen van slijtage of opzwellen.
I heb zelf 2100 Revo's in mijn Trex 450, beste lipo's die ik ooit gehad heb.

Nic
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een T500 met de Spartan. Op de staart op dit ogenblik nog een 9650, maar die wordt over een paar dagen vervangen door een 9257 en dan gaat de 9650 op cyclic, met nog een paar. Nu zit de HS82MG op cyclic.

Die DS760 van Spartan, daar ben ik erg over te spreken. Super eenvoudig af te stellen (ook zonder computer). Goeie hold (voor zover ik daarover kan oordelen).

Het enige wat ik nog heb zijn kleine "tikken" in de staart, horizontaal. HS ligt tussen de 2500 en 2700 op de 13T met 6S.

Ik heb de alu tail unit besteld, maar als de TT er is komt die er zeker op.
Ook een nuttige "upgrade" is de alu hex verbinding die in de frame staart unit zitten. Oorspronkelijk van plastic. Alu geeft daar net iets meer rigiditeit (is dat een woord?).

Power heeft deze machine idd meer dan zat. Power/weight is veel beter dan de 600. En dat is goed met mijn nog te gebrekkige collective management skills... ;)

Een aanrader dus...

Oh en van de "Brownouts" waarover wordt gesproken op helifreak heb ik nog geen last gehad. Ik vlieg met 2.4Ghz. Ik spray de belt met silicone spray, verder geen grounding of wat dan ook. 23 vluchten tot nu toe.

Ron
 
Woohoo, de mijne is net binnen, direct gaan bouwen hopelijk kan ik morgen de maidenvlucht al doen !!!

Grtz,
Dirk
 
Tikken in de staart, vlieg je met governor? In dat geval kan je deze beter uitzetten en curves gaan gebruiken want de governor's van Align zijn echt niet smooth en dat tikken van de staart is een typisch fenomeen heirvan.
 
Hhmmm... daar zeg je zoiets....

Ik gebruik idd de governor op dit ogenblik. Zal het nog eens zonder proberen. Ik had dit fenomeen ook voordat ik de governor gebruikte, maar ik heb sindsdien links en rechts wat dingetjes gevonden die niet helemaal cosher waren.
Ik zal het nog eens zonder governor proberen.

Ik denk trouwens dat ik die hele esc van Align eraf gooi en er een CC, of Jazz op zet. Zou de CC-45 voldoende zijn? Die heb ik nog liggen.
 
Nog even wat getest vanmiddag.

Eerst heb ik de throttle response van high naar mid gezet en de governor aan laten staan. Dat werkt!!! Een vaste staart :)

Maar ik heb toch maar besloten om zonder governor te vliegen op throttle curve totdat ik eventueel die Align Esc eruit gooi en een betere neem.

Bedankt voor de tip iig.

Ron
 
De HS82MG's werken uitstekend op de cyclic. Zeker een goeie keus.

Ik ga er zelf wel 9650's opgooien, maar dat is niet omdat ik niet tevreden was met de HS82MG.
 
Mijn T500 vordert ook aardig heb nu een GY401 liggen maar denk dat die vervangen gaat worden door een DS760. Verder 5245 van hitec en er komt een 5257 op de rudder.
 
Back
Top