mmmhhh.. Onsteking in de foam, Ik ben er eigenlijk vanuitgegaan dat dat niet hoeft bij deze. Er zitten 3 bevestigingsgaten im met rubberen tulles... Bij mijn Extra waar de ontsteking een metalen kasje is heb ik hem idd wel in de faom gedraaid en vastgezet.
Scharnierpennen. Je kunt het niet heel goed zien maar op deze foto een beetje.
http://www.isd.nu/planes/jaap/extra/IMG_4177.JPG
De grap is dat de pen er naar onderen uit gaat... En dat kan niet want hij wordt geblokkerd door het staartwiel... Ja maar dan is het heel veel werk om het roer eraf te halen.. Ik vind dat wel meevallen. Ik heb dat ruim 4 jaar bij mijn Wigens zo gedaan. Ik heb het nooit echt gehad op een tapje, ik weet namelijk dat die tapjes regelmatig loslaten door een iets vettige kist en de vliegwind etc.. Dus een tapje zou ik nooit doen.
Bij de rolroeren van mijn extra heb ik ook een centrale pen gemaakt. deze zit goed klem. Ik haal ze er ook eigenlijk nooit uit. Het is puur om te kunnen folieen voor de roeren definitief op hun plek zitten. Dat hebben we nu echter bij de kist van jaap ansders aangepakt.. Voorheen was mijn volgorde:
- Scharnieren plakken en verpennen
- Folieen
Als je dan de scharnierlisten netjes wilde folieen moeten de scharnieren uit elkaar kunnen. nu heb ik het anders gedaan.
- Folieen scharnierlijsten
- Plakken en verpennen van de scharnieren
- Folieen van de rest..
Dus de scharnieren hoeven nu niet meer los voor het folieen. De reden dat het richtingsroer nog wel een centrale pen heeft is dat deze er t.b.v. transport misschien af moet.
Scharnierpennen. Je kunt het niet heel goed zien maar op deze foto een beetje.
http://www.isd.nu/planes/jaap/extra/IMG_4177.JPG
De grap is dat de pen er naar onderen uit gaat... En dat kan niet want hij wordt geblokkerd door het staartwiel... Ja maar dan is het heel veel werk om het roer eraf te halen.. Ik vind dat wel meevallen. Ik heb dat ruim 4 jaar bij mijn Wigens zo gedaan. Ik heb het nooit echt gehad op een tapje, ik weet namelijk dat die tapjes regelmatig loslaten door een iets vettige kist en de vliegwind etc.. Dus een tapje zou ik nooit doen.
Bij de rolroeren van mijn extra heb ik ook een centrale pen gemaakt. deze zit goed klem. Ik haal ze er ook eigenlijk nooit uit. Het is puur om te kunnen folieen voor de roeren definitief op hun plek zitten. Dat hebben we nu echter bij de kist van jaap ansders aangepakt.. Voorheen was mijn volgorde:
- Scharnieren plakken en verpennen
- Folieen
Als je dan de scharnierlisten netjes wilde folieen moeten de scharnieren uit elkaar kunnen. nu heb ik het anders gedaan.
- Folieen scharnierlijsten
- Plakken en verpennen van de scharnieren
- Folieen van de rest..
Dus de scharnieren hoeven nu niet meer los voor het folieen. De reden dat het richtingsroer nog wel een centrale pen heeft is dat deze er t.b.v. transport misschien af moet.