Dank je Gor! We gaan zeker snel verder.
Vandaag hele grote stappen gemaakt! Gelijk maar even plaatjes posten..
Het gat middenonder is uitgefrees en gevijld. Dit gat zal helpen met de koeling van de motor.
Vervolgens ben ik weer aan het aftekenen, snijden en plakken gegaan om met depron de koelschotten in de motorkap te maken. Het heeft me de hele avond gekost om het te maken, maar alle koellucht uit de linker en de onderste opening wordt op minder dan 5mm langs de cylinderkop geperst. Het ronde gat middenonder de kap is waar de bougie van de motor doorheen steekt en dus het midden van de kop. Die daar ook bijna tegen de kap aan komt. rondom 5mm speling!
Zo wordt de lucht vanaf het middelste gat naar de cylinder geleid. Je ziet de koelribben mooi zitten.
Via de linker koelopening zijn nog meer koelribben zichtbaar!
Iets verder uitgezoomd. De rechter opening wordt gebruikt om lucht de uitlaattunnel in te leiden, zodat de uitlaat en de bocht gekoeld worden. Hier moet nog wat voor gemaakt worden. Komt de volgende keer.
En nu de klus waar Mark de hele avond mee bezig is geweest. Een stabilo-helft folieen.
Ik moet zeggen.. Ik ben ECHT onder de indruk en de foto's doen het geheel GEEN recht. Ik krijg de kleuren zo snel even niet goed en het groen is in het echt veel dieper. Ik had aan het begin nog wel mijn twijfels over de felle kleur groen, maar nu ik het stabilo in het echt gezien heb.. Ontzettend mooie kleurencombinatie (ik had echt geen andere kleur groen moeten pakken) en ontzettend netjes gefolied! Zit echt geen bobbeltje of kreukje in.
De hand van de meester..
En hier twee bijna identieke foto's, maar met een andere witbalans. De echte kleur zit in het midden. Zoals gezegd het groen komt op de foto's niet echt goed uit. Maar, de kist zal binnenkort veel op de Ginkelse hei geparkeerd staan [size=-3](alleen voor de show natuurlijk, we gaan er niet mee vliegen, zou zonde zijn als 'ie vies wordt.

)[/size], dus als je de kleur echt wilt zien....
Onderkant van het stabilo. Ook af!
Zoals gezegd.. Ik ben erg tevreden met dit resultaat.