We zijn zeker lekker bezig Berto, zo lekker dat we vandaag maar even flink doorgebouwd hebben!
Ik ben begonnen met het afmaken van de romp. 0.8mm triplex om de koelopeningen in de tunnel te verstevigen.
De aansluiting van de motorkap onder bij de romp moest nog wat mooier, dus hebben we de romp daar met stukjes balsa opgehoogd, geschuurd en geplamuurd. Plamuur stond hier te drogen, dus moet nog een keer geschuurd worden). Ook zijn hier de koelopeningen weer te zien. Zoals je misschien kunt zien heb ik ze een paar cm naar achteren verplaatst (ga weer opgevuld met balsa), omdat ze me te dicht achter de spanten zaten, waardoor de luchtstroom misschien teveel onderbroken werd. Tja, zo hou ik mezelf lekker bezig!
Mark heeft de ochtend besteed aan het folieen van de scharnierlijsten en het inlijmen van de scharnieren van beide vleugels. Hier een foto van een van de vleugels.
Vervolgens terug naar de romp om daar de eerste folie op te plakken. Eerst op de zijkant een stukje folie leggen.
Vervolgens komt er een 'mannetje' met een strijkbout om de folie op de romp te strijken.
En een paar minuutjes later zit de zijkant er op.
Snel door naar de andere kant.
Weer die strijkbout...
En als dan ook het turtledeck en de romprug gefolied zijn..
Is de kist wel ERG GROEN!!!!!
Cockpitkap erop. Ik ben weer ontzettend blij met de donkere kap!
Zo gaat het opeens ECHT hard. En tjonge wat zit die folie er strak op!