Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

zojuist een bestelling geplaatst bij Towerhobbies:
supertigre 15cc
FW190 cockpit
Century Jet german ww2 piloot
brandstoftank
brandstofslang
vulnippel
aan-uit switch
kost me 144 euro inclusief verzending, toch wel lekker die lage dollar:cool:
zou me normaal alleen al 109 euro gekost hebben voor de motor, en nu heb ik er voor 30 euro een cockpit, piloot, en standaardspulletjes bij, geen slechte deal, toch?

ondertussen heb ik de verlengkabels en servo's ook al binnen met dank aan Sanka;)

ook heb ik zojuist de wielen besteld, 't zijn smooth contour wielen geworden van williams brothers, aangezien deze heel mooi gedetailleerd kunnen worden, zoals op de site van tom pierce: Detailing Retracts & Doors , even naar beneden scrollen, daar past hij dezelfde wielen aan die ik heb gekocht.


verder hoef ik alleen nog:
ontvanger
accu
gloeiplug
propellor
spinneradapter
en dan is de wulf ongeveer klaar:bday:


alleen nog kijken of ik ergens een koppelstukje van mijn compressor naar mijn airbrush kan regelen ( knipoog naar plotterwelt:lol:)
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed Danny, :D

Ik kreeg na de lange stilte het idee dat je het bijltje erbij neer had gelegd :rolleyes: Ik had het gelukkig mis, nu de vaart erin zodat we hem op Oss kunnen bewonderen.

:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
 
Goed bezig Danny, maar Oss wordt volgens mij krap aan zeker als je er ook nog vliegervaring mee wilt opdoen.


Qua 3-blads prop is er een vrij standaard regel: 1" kleiner diameter en 1" grotere spoed
 
zou 14/7 3-blads een goede maat zijn om op deze motor te gebruiken?

de fabrikant zelf raad voor deze motor een 13/6 tweeblads aan, maar op mijn four-star zit al een 14/7 en dat is een 12cc motor... dit is een 15cc motor dus lijkt 13/6 tweeblads me aan de kleine kant...

( ik weet dat ik niet heb gerekend volgens de methode van berto, het moet 1 kleiner/1hoger zijn;))
 
Super Tigre 15cc

Hoi Danny,

Ik heb een Super Tigre 15cc op een kunstvluchtkist. Ik ben begonnen met een 14-6, maar dat liep niet lekker. Op het moment gebruik ik een 13-6 of een 13-8, in vergelijk tot the OS91FX die ik in mijn Rare Bear gebruik met een 14-6. De Super Tigre heeft af en toe vreemde keuren. Bijvoorbeeld ik maak drie vluchten en de motor loopt goed, vierde vlucht 'dead stick'. Op nieuw starten en geen probleem!

Veel succes, Edwin
 
Mhhh, da`s nu niet echt iets wat je wilt met een schaal kist :roll:

Maar dan is de performance van de Super Tigre dus wel minder dan de OS als ik het zo lees.
 
Citaat:
Bijvoorbeeld ik maak drie vluchten en de motor loopt goed, vierde vlucht 'dead stick'. Op nieuw starten en geen probleem!

Vuiltje(s) in de brandstof?

Nee, is de enige uit mijn collectie motoren die dat doet. Heb verschillende pluggen geprobeerd. De rest van motoren zowel vier- als tweetakts lopen prima. Ik heb weleens ergens gelezen over problemen met Super Tigres, misschien weet iemand anders iets. Is jammer want wanneer hij goed loopt is het een prima motor, alleen draait een kleinere prop.

Groetjes, Edwin
 
Hm....Draait een kleinere prop (minder vermogen dus)
Af en toe een spontane "dead stick" ....
En toch het predicaat "prima motor" ??
Bij mij kreeg hij niet eens dat een predicaat, maar verdween in het algemeen archief.
(Ofwel de vuilbak)
 
alleen nog kijken of ik ergens een koppelstukje van mijn compressor naar mijn airbrush kan regelen ( knipoog naar plotterwelt)

Heb er een gebraden .

Kan je dus komen halen .

Niet dat Ik de schuld krijg als hij niet klaar is . :D

Mvg Johan
 
oeh, toch wel jammer dat ik die motor al besteld heb dan...


maarja, het kan natuurlijk ook zijn dat jij net een exemplaar hebt wat soms kuren vertoond;)
13-8 3-blad it is:p

@plotterwelt

koppelstukje is al niet meer nodig, zojuist heeft mijn vader er eentje opgehaald bij mijn opa, die had er ook een. toch bedankt!


in het weekend ga ik dus eens lekker op mijn gemak aan de gang met de airbrush:cool:
 
Hoi Danny,

13-6 of een 13-8 tweeblad prop for de Super Tigre 15cc. Ik vloog ooit een TF Airacobra met een 15cc Magnum viertakt met 14-6 met intrekbaar onderstel en flaps van rond de 4kg. Meer dan voldoende vermogen om te vliegen. Ik heb zelf al een aantal jaren een TF 190D in houtbouw af, en heb een nieuwe ASP 15cc viertakt klaar liggen.

Ik ben niet erg tevreden over de Super Tigre. Ik had een tweede motor die ik een half jaar geleden heb verkocht. Ik heb een tijd de oude kunstvlucht kist (Komet) gevlogen met een OS91FS in plaats van de Super Tigre met weinig verschil dat de kist wat langzamer vloog. Met die motor met de originele tank heb ik nooit problemen gehad. De OS91FS is al een tijdje in de Curtiss Jenny gebouwd.

Laat weer eens wat foto's zien van de voortgang van de 190D.

Groetjes, Edwin
 
er is al 1 weekenddag voorbij dus Danny moet een eind op weg zijn met het air brushen....

We wachten af.
 
ik heb ook nog moeten werken vandaag dus zoveel tijd jad ik niet....

wel heb ik even geoefend op het richtingsroer, dat is een mooi egaal vlak met één kleur dus niet al te meilijk.

is goed gelukt in ieder geval, aan het eind van het weekend misschien een fotootje;)
 
ik heb ook nog moeten werken vandaag dus zoveel tijd jad ik niet....

wel heb ik even geoefend op het richtingsroer, dat is een mooi egaal vlak met één kleur dus niet al te meilijk.

is goed gelukt in ieder geval, aan het eind van het weekend misschien een fotootje;)

We hebben een lang weekend dus moet het wel gaan lukken . :D

Mvg Johan
 
Hoi Danny,

ben je nog opgeschoten met de Focke-Wulf? :) Aangespoord door jouw draadje, heb ik de mijne maar weer eens opgezocht! De laatste paar dagen de rolroer en flap servo's ingebouwd en getest. Het onderstel installatie afgemaakt. En alles grondig nagekeken na een paar jaar te hebben stilgestaan.

Eh, vraagje: 'Is beter om een apart draadje te maken voor mijn Dora project, of is het goed om het in jouw draadje te plaatsen?' :confused:



Groetjes, Edwin
 
Hee Edwin, kijk dat zijn goede berichten dat je ook weer begonnen bent.

Ik zou zeggen start een eigen draadje op dan blijft het geheel wat overzichtelijker.
 
Back
Top