Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

Hoi Danny,

Eh, vraagje: 'Is beter om een apart draadje te maken voor mijn Dora project, of is het goed om het in jouw draadje te plaatsen?' :confused:

Groetjes, Edwin

altijd effe een eigen draadje maken .

Anders gaat alles een chaos worden . :D

Danny moet nou wel klaar zijn met de airbrush .

Zoveel verf was het niet . :D

Mvg Johan

een apart draadje is inderdaad beter, niet dat ik het erg vind maar het is wel overzichtelijker;)

ik hoop voor je dat alle onderdelen er nog zijn...

airbrushen is goed gelukt, het is niet perfect, maar toch zeer goed voor een eerste poging al zeg ik het zelf:D

het enige wat er op het moment op zit is het blauw aan de onderkant, de twee groentinten aan de bovenkant, en het geel op de neus en staart ( waarvan de neus nog een paar laagjes moet...).

daarna kunnen de balkenkreuzen en de zwart-witte band op de staart erop.

ook zitten de servo's nu definitief ingebouwd.
vandaag kwamen ze aan de deur voor de wielen, maar er was niemand thuis, dus die moet ik morgen even op het postkantoor ophalen ( om 12:10 uit, dus geen probleem)...

foto's heb ik nu niet en de wulf staat nu op mijn kamer dus wordt het moeilijk om daar foto's te maken ( een ongelooflijke zooi is het hier...).
maar als het écht moet wil ik misschien nog wel het toestel naar beneden slepen...

hier zijn ze dan.
er moet eigenlijk alleen nog wat lichtgroen aan de linkerkant van het stabilo, en wat lichtgroen op de linkervleugelhelft, en dan is ie klaar voor de andere markings.

waar jullie rekening mee moeten houden bij jullie "beoordeling" is dat dit nog maar mijn eerste spuitklus is, en voor de eerste keer vind ik het er niet verkeerd uit zien;) ( de bruine vlekken zijn achtergrondlicht...)
dsc01274yg9.jpg

dsc01276xl9.jpg

dsc01280uv3.jpg

dsc01281bf6.jpg

dsc01284nl1.jpg

dsc01287cq5.jpg

dsc01289za6.jpg

en het toestel waarop het is gebaseerd:
Die Luftwaffe im Modell: Hans Dortenmann’s Focke Wulf Fw 190 D-9

Nou dat is echt stukken beter dan de laatste keer dat je 'm geverfd had!

Nou dat is echt stukken beter dan de laatste keer dat je 'm geverfd had!

die goeie ouwe tijd... *ahum...*:oops:
[37194] bouwverslag-top-flite-focke-wulf-fw190d-9-a-30

je kunt trouwens aan die post goed zien wat ik in de loop der tijd aangepast heb... onder andere de gunhood, en ook de turtledeck achter de cockpit. en natuurlijk panellines... en de antennemast op de richtingsvin ( heet dat niet moranemast of iets dergelijks?)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Danny,

ziet er goed uit. Veel en veel beter dan de eerste keer. Heb je de orginele 'gunhood' van TF aangepast of een nieuwe gemaakt? Ik zal een nieuw draadje openen voor het afwerken van de mijne (Black 14). Veel succes met het vervolg. Ik blijf het volgen.

Groetjes, Edwin

ik heb de originele aangepast, eerst aan de zijkanten wat materiaal weggeknipt zodat die minder lang waren, en daarna de twee bobbels aan de voorkant samengedrukt en bijgeknipt, daarna heb ik er gewoon twee dikke stroken balsa opgelijmt welke ik in vorm heb geschuurd en daarna geplamuurd;)

wat ik ook veranderd heb ten opzichte van de originele bouwdoos zijn de rolroeren, zoals je kunt zien zijn ze aan de uiteinden iets anders, ik vind ze nu wel mooier:)

ik ga jouw draadje in ieder geval ook in de gaten houden!

wel weinig reacties op dit moment trouwens, had er veel meer verwacht:confused:

de maiden hoop ik eind april toch wel gemaakt te hebben.

stiekem ben ik wel een beetje trots op het resultaat! ( maar zoals gezegd, op de foto's lijkt het beter dan het is in het echt, al is het in het echt ook niet waardeloos...)

morgen na het werk wil ik de markings en de spinner gaan spuiten, hopen dat het lukt...

En verder nog vorderingen gemaakt Danny, we zitten al op half april dus de kist moet toch bijna al maiden klaar zijn...............

de motor en cockpit kit zijn ingebouwd, ik hoef nu eigenlijk alleen de markings nog te verven, en dan kunnen de ontvanger en accu('s) erin, en een propellor erop. en dan is ie wel zo'n beetje klaar.
oja, en de scharnieren lijmen, lijkt me ook wel handig:rolleyes:

Da`s wat lastiger ja :lol:

Maar de maiden staat nog steeds voor deze maand gepland?

ja, maar dan moet ik deze week óf in dortmund, óf bij de hobbyin de spullen kunnen regelen die ik nodig heb voor deze kist, zodat ik aankomende zondag op de braderie in schaijk ( waar wij met onze club een stand hebben) de motor in kan laten lopen.
vorig jaar was de braderie ook al een succes, daar heeft een clublid ( awol op dit forum) de motor van een ander toestel in laten lopen en heb ik zitten bouwen voor de ogen van de mensen. nu zal ik dat jaar dus de motor in laten lopen, en moet iemand anders de bouwkunsten maar showen :lol:

ja, maar dan moet ik deze week óf in dortmund, óf bij de hobbyin de spullen kunnen regelen die ik nodig heb voor deze kist, zodat ik aankomende zondag op de braderie in schaijk ( waar wij met onze club een stand hebben) de motor in kan laten lopen.
vorig jaar was de braderie ook al een succes, daar heeft een clublid ( awol op dit forum) de motor van een ander toestel in laten lopen en heb ik zitten bouwen voor de ogen van de mensen. nu zal ik dat jaar dus de motor in laten lopen, en moet iemand anders de bouwkunsten maar showen :lol:

Je denkt toch niet dat ik naast zo´n lopende methanoler ga zitten in schaijk . :nooo:

Die laat je maar in de lucht inlopen of op het veld .

Mvg Johan

Back