Mig 15 Composite ARF; hij vliegt!

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Frank Hartog, 16 mrt 2008.

  1. butler

    butler

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    785
    Locatie:
    de koepel
    hallo,

    ik zie op de foto dat je de servo kabels nog bloot heb liggen in de romp
    naar de staart toe.( ik weet niet of je hier al klaar mee was)
    Is je pipe een enkel of een dubbel wandig cool pipe?
    Ik bescherm mijn servo kabels altijd als ze in de buurt liggen van de pipe.
    kan er best warm worden.

    ziet er allemaal super uit zeg:p

    gr maikel
     
  2. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    dubbelwandige pijp

    Hoi Maikel.
    Op posting 20# zie je dat er een dubbelwandige pijp ingaat, echter een extra lange krimpkous over de gehele lengte en bundel servo kabels in de hete zone kan geen kwaad en uiteraard de keramische protection van BVM ook niet :wink:

    @Frank je gaat als een raket en rete netjes man, zeeeeeer proffesioneel allemaal.
    Echt toppie hoor wat jij doet, PS klaar voor Porz in augustus?
    Zie je.
    Ger.
     
  3. Jaap Gaasbeek

    Jaap Gaasbeek

    Lid geworden:
    22 apr 2006
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    Eerbeek
    toppie Frank

    Hoi Frank,

    Jeetje wat is dit genieten om naar te kijken, dit is modelbouw op hoog nivo, daar hebben we wat aan hier op het forum.

    En toppie dat je alles laat zien en met een duidelijke uitleg daar houden we van hier toppie.

    Nogmaals bedankt voor het draadje hiero geweldig.

    Vriendelijke groeten Japio
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Ik zou deze male mooi laten zitten hoor. Wat dan nog als er spanning op die pinnetjes staat? Ik zou dan eerder een female plug pakken en die afdoppen en als 'dop'gebruiken.

    Reden dat ik ze zou laten zitten.. de male pluggen kun je niet goed inlijmen. Je kunt dan eigenlijk alleen aan de onderzijde lijmen. Als je 'm per ongeluk iets uit midden lijmt, krijg je andere plug er niet meer op.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2008
  5. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    Hoi Maikel,
    lees nog ff postje 62.......:D

    gr.

    Frank
     
  6. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    Hé Ger, ouwe Skydiver, leuk dat je dit volgt!
    Speciaal voor jou nog ff :offtopic: , een foto toen ik nog vaste cameraman was van de Skunks (overgenomen van Ton Annegarn)

    [​IMG]

    en nu weer :eek:ntopic:
    porz dit jaar? nee denk het niet, (kom wel kijken natuurlijk!) moet eerst nog de Velox monteren en daarmee wil ik de rest van het jaar op de thuisbasis flink stick uren draaien, dan is begin volgend jaar de Mig wel klaar denk ik.....

    Jaap, dank voor die lovende woorden:oops::oops:
    maarre, om je helemaal lekker te maken: in December begin ik met het vliegklaarmaken/ repareren van de 1:5 Gloster Meteor van PH in BLue.......(heb er al nieuwe motoren voor liggen, die ouwe airstart 1ste generatie Pegasussen waren niet veel soeps meer, nu komen er twee P80's in, scheelt zo al 1,6 kg in gewicht!!!)

    gr.

    Frank
     
  7. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Heel verstandig, Dolf vloog ook met 2 KJ66 zelfbouw (8 kilo) turbine's en dat gaat zeer overtuigend, ook vanaf gras.
    PS, wat gebeurd er met de 'oude' Pegasussen? heb er nog wel een bestemming voor hoor :wink:
    Grt Ger. (ach, vroeger aan m'n koepeltje, waar blijft de tijd )
     
  8. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    En maar eens verder met (voor mij dan) de wat vervelender karweitjes;
    het verlengen van de servo kabels,

    De soldeerspulletjes van stal halen;
    en een flinke rol servokabel; kan je precies de lengte bepalen die je zelf wilt!

    [​IMG]

    In principe gebruik ik geen verlengkabels met stekkers maar soldeerverbingen
    Dus afknippen die stekkers,

    [​IMG]

    Netjes strippen;

    [​IMG]

    vertinnen,

    [​IMG]

    aan elkaar solderen;

    [​IMG]

    krimpkous erom een klaar!

    [​IMG]

    En bij de vleugelwortel de bekende multiplex stekkers;

    [​IMG]

    Aan de rompzijde vond ik een mooi plekje voor de contrastekker, en weer een karweitje afgewerkt!

    [​IMG]


    gr.

    Frank
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2011
  9. hezik

    hezik Guest

    Tsja wat moet je hier nu van zeggen? Je doelstelling is om het allemaal netjes en opgeruimd te doen en volgens mij ben je bezig je doelstelling te halen ;)

    1 kanttekening voor iemand die dit ook ziet en het na wil doen.. let er op dat je die krokodillenklemmen niet op het draad moet zetten, maar inderdaad, zoals Frank doet, de kabel door de opening in de klem moet steken. Dit omdat de tandjes van zo'n klem een beschadiging kunnen maken in de mantel, met kortsluiting tot mogelijk gevolg. Ik post dit omdat ik dit heb zien gebeuren, niet bij een vliegtuig, maar bij andere electronica.
     
  10. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    Oh ja, hier nog een tussen doortje,
    gisteren kwamen m'n manometertjes aan uit de states.

    Over de grote plas besteld kosten ze inclusief BTW en inklaringskosten ruim Eur 15,- per stuk,
    als je ze hier in Nederland koopt zit je tussen de Eur 21.- en 24,-................

    [​IMG]

    gr.

    Frank
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2011
  11. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    En iedereen is tegen de euro...

    Ziet er heeeeeeeeeeeeel netjes uit allemaal...
    En mooi...
     
  12. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Hoi Frank,
    Kleine tip voor het verlengen van die servo kabels. Het is handiger al je de draden niet op hetzelfde punt doorknipt, maar met een verspringende lengte.
    Heeft 3 voordelen: Kan nooit kortsluiting ontstaan, en je hebt maar 1 krimpkous nodig, er ontstaat geen dikke prop van krimpkous, de kabel houd ongeveer dezelfde dikte.

    Verder veel plezier met de bouw, ziet er prachtig uit.
     
  13. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.444
    Locatie:
    groningen
    Ik wil de vreugde niet verstoren, maar . . .

    Die contra-steker komt in hier dit geval toch onder een heel rare hoek 'binnenschuiven'?

    [​IMG]

    Gaat 'ie er dan wel netjes in? :confused:

    Of komt er gewoon een steker aan een kabeltje in, dat je 'handmatig'aansluit?

    (Dat zal het wel zijn . . . )


    jan.
     
  14. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    [​IMG]


    Precies..............

    Frank
     
  15. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Prachtig gedaan Frank!

    Op jouw manier maak ik ook mijn servo kabels, werkt perfekt! :D

    FF een paar vraagjes:
    Waar haal je die zwarte plaatjes?

    Wordt de steker op deze manier niet 'naar binnen' gedrukt, of zit deze vast op zijn plek zo?
    Maak je op deze manier ook voldoende contact (gaat ie er diep genoeg in)? want het lijkt of de steker zo 'korter' wordt
    Mooi werk hoor!

    Groeten Ralf
     
  16. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Ik heb dezelfde gekocht eind vorig jaar , het enige kleine nadeel is dat ze in PSI zijn (1Bar = 14,5 PSI)

    Mooi project (en dat noemen ze dan ARF ;))
     
  17. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    Ralf,
    die komen hier Flugmodellbau.de - MPX-Hochstrom vandaan, je kan er de male of female in kwijt, en de volledige stekker lengte is gewoon beschikbaar! ideaal en praktisch hebbedingetje!

    Frank
     
  18. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    Om het ontvanger gedeelte slim te plaatsen was ook nog wat denkwerk nodig,
    heb vier busjes op de Powerbox (evolution) geplaatst; daarop een plaatje Novotex, en daarop (op een stukje schuimrubber) de ontvanger.
    Zo heb ik kompakte unit,

    [​IMG]

    Die simpel met vier schroeven in de romp bevestigd word;

    [​IMG]

    Het is de bedoeling dat de ruimte tussen ontvanger en stuurservo opgevuld word met de drie accupacks, veel verder naar voren gaat niet, en d'r zal nog wel wat lood bij moeten :(

    gr.

    Frank
     
  19. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Heb jij niet een schep inklarinskosten/belastingrechten/invoerrechten erover moeten betalen dan? Ik had twee brandstofpompjes en nog wat hardware van flightworks besteld, totale kosten iets van 250€ maar moest er van DHL nederland nog een keer 75€ overheen betalen......daar ging m'n "lage dollar" winst.......:(
     
  20. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    Jawel hoor: Manometers : Eur. 48 + Euro 28,- inklaring en btw = Eur 76,- totaal.

    Eur 76/5= Eur 15,20 per stuk! :zon:

    Frank
     

Deel Deze Pagina