Mig 15 Composite ARF; hij vliegt!

hallo,

ik zie op de foto dat je de servo kabels nog bloot heb liggen in de romp
naar de staart toe.( ik weet niet of je hier al klaar mee was)
Is je pipe een enkel of een dubbel wandig cool pipe?
Ik bescherm mijn servo kabels altijd als ze in de buurt liggen van de pipe.
kan er best warm worden.

ziet er allemaal super uit zeg:p

gr maikel
 
dubbelwandige pijp

Hoi Maikel.
Op posting 20# zie je dat er een dubbelwandige pijp ingaat, echter een extra lange krimpkous over de gehele lengte en bundel servo kabels in de hete zone kan geen kwaad en uiteraard de keramische protection van BVM ook niet :wink:

@Frank je gaat als een raket en rete netjes man, zeeeeeer proffesioneel allemaal.
Echt toppie hoor wat jij doet, PS klaar voor Porz in augustus?
Zie je.
Ger.
 
toppie Frank

Hoi Frank,

Jeetje wat is dit genieten om naar te kijken, dit is modelbouw op hoog nivo, daar hebben we wat aan hier op het forum.

En toppie dat je alles laat zien en met een duidelijke uitleg daar houden we van hier toppie.

Nogmaals bedankt voor het draadje hiero geweldig.

Vriendelijke groeten Japio
 
Ik zou deze male mooi laten zitten hoor. Wat dan nog als er spanning op die pinnetjes staat? Ik zou dan eerder een female plug pakken en die afdoppen en als 'dop'gebruiken.

Reden dat ik ze zou laten zitten.. de male pluggen kun je niet goed inlijmen. Je kunt dan eigenlijk alleen aan de onderzijde lijmen. Als je 'm per ongeluk iets uit midden lijmt, krijg je andere plug er niet meer op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
PS klaar voor Porz in augustus?
Zie je.
Ger.

Hé Ger, ouwe Skydiver, leuk dat je dit volgt!
Speciaal voor jou nog ff :offtopic: , een foto toen ik nog vaste cameraman was van de Skunks (overgenomen van Ton Annegarn)

paracamforum.jpg


en nu weer :ontopic:
porz dit jaar? nee denk het niet, (kom wel kijken natuurlijk!) moet eerst nog de Velox monteren en daarmee wil ik de rest van het jaar op de thuisbasis flink stick uren draaien, dan is begin volgend jaar de Mig wel klaar denk ik.....

Hoi Frank,
Jeetje wat is dit genieten om naar te kijken, dit is modelbouw op hoog nivo, daar hebben we wat aan hier op het forum.
En toppie dat je alles laat zien en met een duidelijke uitleg daar houden we van hier toppie.

Jaap, dank voor die lovende woorden:oops::oops:
maarre, om je helemaal lekker te maken: in December begin ik met het vliegklaarmaken/ repareren van de 1:5 Gloster Meteor van PH in BLue.......(heb er al nieuwe motoren voor liggen, die ouwe airstart 1ste generatie Pegasussen waren niet veel soeps meer, nu komen er twee P80's in, scheelt zo al 1,6 kg in gewicht!!!)

gr.

Frank
 
in December begin ik met het vliegklaarmaken/ repareren van de 1:5 Gloster Meteor van PH in BLue.......(heb er al nieuwe motoren voor liggen, die ouwe airstart 1ste generatie Pegasussen waren niet veel soeps meer, nu komen er twee P80's in, scheelt zo al 1,6 kg in gewicht!!!)
gr.
Frank

Heel verstandig, Dolf vloog ook met 2 KJ66 zelfbouw (8 kilo) turbine's en dat gaat zeer overtuigend, ook vanaf gras.
PS, wat gebeurd er met de 'oude' Pegasussen? heb er nog wel een bestemming voor hoor :wink:
Grt Ger. (ach, vroeger aan m'n koepeltje, waar blijft de tijd )
 
En maar eens verder met (voor mij dan) de wat vervelender karweitjes;
het verlengen van de servo kabels,

De soldeerspulletjes van stal halen;
en een flinke rol servokabel; kan je precies de lengte bepalen die je zelf wilt!

GroteFoto-HO8T86XA.jpg


In principe gebruik ik geen verlengkabels met stekkers maar soldeerverbingen
Dus afknippen die stekkers,

GroteFoto-LCK6PZTB.jpg


Netjes strippen;

GroteFoto-M6SGDNAY.jpg


vertinnen,

Foto-UJ4NPJTL.jpg


aan elkaar solderen;

GroteFoto-SCCVAVKM.jpg


krimpkous erom een klaar!

GroteFoto-SYZHPF3E.jpg


En bij de vleugelwortel de bekende multiplex stekkers;

Foto-BBLTYS4H.jpg


Aan de rompzijde vond ik een mooi plekje voor de contrastekker, en weer een karweitje afgewerkt!

Foto-7OSBVBI6.jpg



gr.

Frank
 
Laatst bewerkt:
Tsja wat moet je hier nu van zeggen? Je doelstelling is om het allemaal netjes en opgeruimd te doen en volgens mij ben je bezig je doelstelling te halen ;)

1 kanttekening voor iemand die dit ook ziet en het na wil doen.. let er op dat je die krokodillenklemmen niet op het draad moet zetten, maar inderdaad, zoals Frank doet, de kabel door de opening in de klem moet steken. Dit omdat de tandjes van zo'n klem een beschadiging kunnen maken in de mantel, met kortsluiting tot mogelijk gevolg. Ik post dit omdat ik dit heb zien gebeuren, niet bij een vliegtuig, maar bij andere electronica.
 
Oh ja, hier nog een tussen doortje,
gisteren kwamen m'n manometertjes aan uit de states.

Over de grote plas besteld kosten ze inclusief BTW en inklaringskosten ruim Eur 15,- per stuk,
als je ze hier in Nederland koopt zit je tussen de Eur 21.- en 24,-................

GroteFoto-PJH8MAOO.jpg


gr.

Frank
 
Laatst bewerkt:
Over de grote plas besteld kosten ze inclusief BTW en inklaringskosten ruim Eur 15,- per stuk,
als je ze hier in Nederland koopt zit je tussen de Eur 21.- en 24,-................

En iedereen is tegen de euro...

Ziet er heeeeeeeeeeeeel netjes uit allemaal...
En mooi...
 
Hoi Frank,
Kleine tip voor het verlengen van die servo kabels. Het is handiger al je de draden niet op hetzelfde punt doorknipt, maar met een verspringende lengte.
Heeft 3 voordelen: Kan nooit kortsluiting ontstaan, en je hebt maar 1 krimpkous nodig, er ontstaat geen dikke prop van krimpkous, de kabel houd ongeveer dezelfde dikte.

Verder veel plezier met de bouw, ziet er prachtig uit.
 
Ik wil de vreugde niet verstoren, maar . . .

Die contra-steker komt in hier dit geval toch onder een heel rare hoek 'binnenschuiven'?

Mig1514040807.jpg


Gaat 'ie er dan wel netjes in? :confused:

Of komt er gewoon een steker aan een kabeltje in, dat je 'handmatig'aansluit?

(Dat zal het wel zijn . . . )


jan.
 
Prachtig gedaan Frank!

Op jouw manier maak ik ook mijn servo kabels, werkt perfekt! :D

FF een paar vraagjes:
Waar haal je die zwarte plaatjes?

Wordt de steker op deze manier niet 'naar binnen' gedrukt, of zit deze vast op zijn plek zo?
Maak je op deze manier ook voldoende contact (gaat ie er diep genoeg in)? want het lijkt of de steker zo 'korter' wordt

Mooi werk hoor!

Groeten Ralf
 
Oh ja, hier nog een tussen doortje,
gisteren kwamen m'n manometertjes aan uit de states.
Over de grote plas besteld kosten ze inclusief BTW en inklaringskosten ruim Eur 15,- per stuk,
als je ze hier in Nederland koopt zit je tussen de Eur 21.- en 24

Ik heb dezelfde gekocht eind vorig jaar , het enige kleine nadeel is dat ze in PSI zijn (1Bar = 14,5 PSI)

Mooi project (en dat noemen ze dan ARF ;))
 
Om het ontvanger gedeelte slim te plaatsen was ook nog wat denkwerk nodig,
heb vier busjes op de Powerbox (evolution) geplaatst; daarop een plaatje Novotex, en daarop (op een stukje schuimrubber) de ontvanger.
Zo heb ik kompakte unit,

Mig1514040806.jpg


Die simpel met vier schroeven in de romp bevestigd word;

Mig1514040804.jpg


Het is de bedoeling dat de ruimte tussen ontvanger en stuurservo opgevuld word met de drie accupacks, veel verder naar voren gaat niet, en d'r zal nog wel wat lood bij moeten :(

gr.

Frank
 
Heb jij niet een schep inklarinskosten/belastingrechten/invoerrechten erover moeten betalen dan? Ik had twee brandstofpompjes en nog wat hardware van flightworks besteld, totale kosten iets van 250€ maar moest er van DHL nederland nog een keer 75€ overheen betalen......daar ging m'n "lage dollar" winst.......:(
 
Back
Top