GAF Nomad 61 bouwverslag - update

Niet veel vorderingen, als ik vrijdag tijd heb ga ik hout halen want dat is er doorheen op t moment. Ben nu alle naden en overgangen vlak aan het schuren aan de achterkant van de kist, alvast wat voorbereidingen voor het folieën.

Edit: Foto's toegevoegd van het stukje folieën. Niet slecht voor de eerste keer vind ik. Doe het met een groot en lomp normaal strijkijzer ;)



 
Laatst bewerkt:
.....

Mooi project ik heb het eens helemaal doorlezen!
Als ik het goed begrijp heb je gewoon een plan van internet geplukt, uitvergroot en zonder iets beginnen bouwen????
Ik wil zelf ook beginnen met vliegen en liefst electro, ik rijd nu met 1/8 auto's op nitro en ik ben het een beetje beu het zal iets worden voor af en toe:D
Waar haal je zo ergens een bouwplan?
en nog één vraagje, die brushless motors die je daar hebt zijn die sterk genoeg om die kist in de lucht te houden?....echt adembenemend

groeten en veel bowplezier
 
Dankje Alonso. Jep, plannen geprint, juiste hout gekocht en een begin gemaakt. Tekeningen had ik hier via het forum verkregen in het subforum 'Tekeningen'. De motoren hebben voldoende vermogen, als het goed is zelfs nog wat over ;)
 
Zo, nog een klein beetje aan de onderkant gewerkt. Ik ga binnenkort maar is het intrekbaar neuswiel bestellen bij UH, misschien nog even kijken of ik met iemand mee kan bestellen, net wat handiger is. Het meeste werk gaat voor zover ik weet alleen nog in het afwerken van de wielkasten en het inbouwen van de wielen zitten. Iemand een mooi idee om dubbellucht banden in te bouwen, met iets van een T stuk of zo?





 
Eventjes gebouwd vandaag. De de staart nu volledig gefolied op de onderkant na. Het stukje beplanken was erg lastig, omdat het in een bepaalde hoek gesneden moet worden, deels op goed geluk, en daarna moest het steeds aangepast worden en bijgesneden omdat de hoek ook weer veranderde tijdens het buigen, maar het is desondanks redelijk goed gelukt.



Sorry, heb hem een klein beetje bewogen tijdens het nemen van de foto
 
Zo, de zijkant heb ik alvast gefolied. Dat komt beter uit met het maken van het landingsgestel. De kleur rood lijkt op de foto wat onduidelijk maar het is gewoon strak, ben alleen nog niet klaar met de ramen. De zijkanten moeten naar binnen worden gestreken of weggesneden worden, maar dat moet ik nog even goed zien te doen, want dat is redelijk lastig. De rode streep loopt straks door, in de zelfde afmetingen, naar achter toe omhoog naar de staart.

 
Mooi Maurits mooi,

ik volg nog steeds.
Ben momenteel bezig met een technicoll te bouwen.
Stuur nog wel eens plaatjes.

groeten,

Gust
 
Dankje Gust. Ben benieuwd naar de Technicoll. Je hebt de smaak te pakken met bouwen, je bent je collectie aardig aan het uitbreiden toch? Hoe is het gegaan met de President, al mee gevlogen?

Groetjes,
Maurits
 
Hallo Maurits,

Bijzonder mooi project!!!!
Ik volg de vorderingen met genoegen.
Ik heb een vraagje. Ik heb getracht het draatje helemaal door te pluizen maar kan nergens de specificaties van de borstelloze motoren vinden....
Lees ik er overheen??
Wat voor motoren zijn het ( en waar gekocht) en met welke akku's ga je ermee vliegen?? Enkele of dubbele akku's??
Ik ben heel benieuwd!

Succes met de verdere bouw!

Groetjes
Martin
 
Hartstikke bedankt Martin. Ik kan het ook niet meer vinden in het draadje dus heb even de rekening voor je opgezocht. Ik heb ze bij RCtechnics gekocht ( RCtechnics Internet Store ) Hier even de specificaties op een rijtje:

Type: A2217/06
KV (RPM/V): 1500
Werk Voltage: 6-15V
Max. Stroom: 28A (60 sec. max)
Max. Eff.: 8-22A > 78%
Stroom Onbelast: 1.6A@10V
Interne Weerstand: 100 mΩ
As diameter: 4mm
Afmetingen: D28 x L35mm
Gewicht: 71g. (excl. mounts)

De link van de motoren naar RCtechnics: RCtechnics Internet Store

Wat betreft de accu's twijfel ik nog. Zelf geef ik de voorkeur aan Nimh, en dan 7 cellen enkel pakket. Dus 2 motoren op 1 accu en dan een capaciteit van 4200MHA o.i.d. De voordelen van nimh vind ik dat ik ze in 35 min oplaadt, het is wat zwaarder dan de lipo's waardoor het wat stabieler vliegt, mits niet te zwaar natuurlijk, en wat handiger is met wat wind en landingen. Maar zoals ik al zei ben ik er nog niet helemaal uit, maar de accu komt als laatste ;)

Groetjes,
Maurits
 
Had het over Nimh in het algemeen en niet specifiek de 4200 cellen. Ik ging van mijn huidige cellen uit, met een capaciteit van 3600MHA. Maar je hebt gelijk, ik laad met 5A dus het zal zo'n 55 minuten duren.
 
4200/35=120

120*60=7.2

welke lader heb je dan voor een laadstroom van 7.2A?? de meeste gaan tot 5A toch?

Robert,
Even :offtopic: ik heb een Schulze lader, deze kan tot 8A laden, dus ze zijn er wel!!:D
Terug on topic:
Bedankt voor de info Maurits, ik ben zelf op zoek naar een leuke 2 motorige setup, vandaar mijn interesse.
Ik ben wel van plan lipo te gaan gebruiken, waarschijnlijk 4 s. Moet nog ff uitzoeken wat een gunstige setup wordt.
Ik blijf dit volgen Maurits, ik weet zeker dat t resultaat er mag zijn.

Groetjes

Martin
 
Back
Top