3dx500

maar je had toch kora 15-12? was/ben je niet tevreden mee?[/quote]


Nee ik heb geen kora, ik vlieg/vloog nog met de standaard motor die met headsink 850kv.
 
o ok.... ik dacht al... nou dat is dan zeker een verbetering. toen ik van standaard motor naar kora ging overstappen was het meteen duidelijk veeeeeeeel beter. scorpion is ook zeer goed heb ik gelezen op rcgroup.
 
heb hem sinds gisteren ook binnen, echt een mooi ding :)
het enige minpunt dat ik heb kunnen ontdekken tot nu toe is dat de boutjes om de servo's vast te zetten te kort zijn, voor de rest, prachtbak !!

grtz
 
Scorpion motor

Na eindelijk weer eens wat tijd te hebben gehad heb ik de nieuwe scorpion 1000kv motor gemonteerd. Het is een zeer degelijke motor ziet er super uit past perfect op de motorplaat en kan met 4 schroeven vast gezet worden.
Ik moest wel een rechthoekje op de motoras slijpen om het pignon goed vast te kunnen zetten as is namelijk helemaal rond. Verder was er nog een vervelend puntje, ik kreeg geen motor toon bij het opstarten wat na een mailtje naar de leverancier waarschijnlijk een een slechte soldeer verbinding van één van de stekkers zou kunnen zijn wat al meerdere keren was voor gekomen. Dit was inderdaad het probleem en heb de 3 conectors overnieuw aan de bedrading van de motor moeten solderen.

Al met al niet helemaal vlekkeloos dus maar alles werd al snel goed gemaakt bij de eerste testvlucht, zeeeeer krachtig torretje, loopt erg soepel, zichtbaar minder stroom verbruik 1 tot 2 min meer vliegtijd en erg stil.
Nu de grens voor invoerrechten uit de VS zijn bijgesteld naar 225 dollar kost ie tot thuis op de voormat € 74,- euro, ook plus puntje dus.

Ik heb er nu een 19t pignon opzitten en vlieg met 75% gas 2450 toeren HS

Ik kan iedereen deze motor aanraden als een zeer goede upgrade voor de standaard motor voor ook nog eens zeer schappelijk geld.

Erik
 
1 of 2 minuten extra vliegtijd is zeker lekker! ik had ook 1min meer vliegtijd na overstap van hdx motor naar kora 15-12. Ik dek dat scorpion net wat beter is dan kora als ik naar de vermogen van scorpions kijk.


"Nu de grens voor invoerrechten uit de VS zijn bijgesteld naar 225 dollar "

????? meer uitleg :)
 
ik heb even een vraagje, we vliegen nu een dikke maand met een carbooon 400 van bmi, niet echt intensief maar kom het lukt al redelijk..
nu is het tandwiel dat op de motor zit helemaal afgesleten (versleten), dit was een metalen tandwiel en aan het plastieke valt er niets te zien..
nu zei men bij ons in de club dat je het beste je tandwielen tegen elkaar duwt met een blad papier ertussen terwijl ik hier lees dat je ze heel strak tegen elkaar moet duwen :?
wat is nu de beste manier, en hoe gaat mijn hoofdtandwiel bij m'n hdx (bijna klaar voor eerste vlucht) het het langste volhouden?
of ligt dat anders bij indoormodelletjes? :p

grtz
 
Idd een stukje papier ertussen zodat ze niet superstrak tegen elkaar zitten. Als ze te strak op elkaar zitten kost dit vermogen wat slecht is voor je motor en regelaar.
 
Nog niet gelezen crash !!!! De douane heeft de invoerrechten grens voor pakketjes uit de VS opgetrokken naar € 150,-euro dus ongeveer $ 225,- dollar factuurwaarde. Pakketjes met een waarden beneden deze grens worden nu zonder invoerrechten doorgelaten, je kunt dit vast ergens opzoeken maar het stond in ieder geval ook in de Telegraaf. Ik heb dus ook geen invoerrechten betaald over deze motor terwiel ik voorheen geen enkel pakketje uit de VS heb gekregen waar ik niet achteraf over heb moeten betalen wat aangeeft dat deze regeling daadwerkelijk al in is gegaan.

Erik
 
Dennis, voor de HDX geld een iets andere afstelling qwa tandwiel speling als de meeste andere heli's.
Als je het standaard hoofdtandwiel gaat gebruiken dan moet je motortandwiel hier bijna strak tegen aan gemonteerd worden. Het is wel een stukje goevoel natuurlijk hoofdtandwiel is nooit helemaal 100% rond waardoor je moet proberen op het strakste punt deze afstelling te maken anders kost het je te veel energie en dat is weer slecht voor van alles en je vliegtijd.
De HDX is erg gevoelig voor strippende tandwielen en dit zal geheid gaan geburen als je de tanwielen te los van elkaar afsteld. Vloeipapiertje is misschien net goed, een gewoon stukje papier al te veel.

Succes met de bouw

Erik
 
hoi allemaal, m'n hdx heeft net z'n eerste vluchtjes achter de rug, hij vliegt echt geweldig !
een groot verschil met onze carbooontjes ;)
ik vlieg met de 890 KV Silver Motor en 80 Amp ESC Sonix regelaar
de motor werd 90 graden, is dat normaal of niet? :?
ik vond het vrij warm :s
aangezien het in belgie nu best wel warm is op de moment kan dit daar wel aan liggen misschien.. de regelaar was er 70

grzt
 
??
ik ben wel moe maar ik snap je reactie niet..
voor wie het niet duidelijk is, ik probeer te weten te komen of het normaal is dat m'n motor 90 graden wordt en m'n regelaar 70 :)

grtz
 
sloeg op mijn eigen spelling jij zetten er toevalig een reactie tussen haha
sorry dus niet voor jou bedoeld.
 
Je kan gewoon op edit drukken en 't verbeteren, doe ik constant (naast het maken van nog meer spelfouten) ;)
Even over het klimaat...
Het is gewoon heet!!, je accu, Motor en ESC krijgen nu voorverwarmde lucht voorgeschoteld.
Ik heb vanavond ook gevlogen, en alles was VEEL heter dan normaal.
Na twee lipo's ben ik gestopt, was bang dat mijn motormount tussen mijn frames uit zou smelten.
Hopen dat het ietsje koeler word :)

Eric
 
Laatst bewerkt:
Eric, helemaal mee eens, heb gisteren de t-600 nog even gevlogen en tijdens de tweede lipo begonnen gewoon de motorlagers te piepen, duidelijk teken om te stoppen dus, veel te warm de boel koeld gewoon niet genoeg af momenteel.

ps. tip van de edit was me nog nooit opgevallen, super knopje voor de taalknobbels onder ons.

Thanks
 
Geen last van gehad eergister terwijl het ook best warm was. Raar eigenlijk dat het er zoveel last van heeft, het verschil in temparatuur is niet zo hoog vergeleken met vorige week (22 tegen 29 graden) dus je zou verwachten dat het eindresultaat dan ook 7 graden meer zou zijn...
 
ik heb een vraag :)
als ik een paar minuten vlieg, en ik land m'n hdx en ik zet m'n gas dicht dan kan ik hem niet steeds terug opzetten, dan ratelt de motor zo wat (moeilijk uit te leggen maar ik ben een filmpje op youtube aan het zetten nu)
als ik dan de batterij loskoppel en terug insteek dan doet ie het terug en kan ik opnieuw beginnen vliegen (dus aan te weinig stroom ofzo kan het niet liggen)
ik vlieg met de standaard motor en regelaar (sonix) zoals hij hier staat
mijn instellingen zijn:
brake: off
battery: lipo
cutoff mode: soft cut
cutoff treshold: medium
start mode: soft
timing: low
ik heb de timing ook al eens op medium gezet maar dan leek hij het nog sneller te hebben dan op low, als hij op low staat heeft hij het niet altijd, maar soms..
hopelijk weet iemand hoe dit kan komen ;)

grtz

ps; zodra m'n video klaar is met uploaden plak ik de link wel bij in dit bericht :)
 
Back
Top