3dx500

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door 666yeti666, 6 jan 2008.

  1. BMWrap

    BMWrap Guest

    maar je had toch kora 15-12? was/ben je niet tevreden mee?[/quote]


    Nee ik heb geen kora, ik vlieg/vloog nog met de standaard motor die met headsink 850kv.
     
  2. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    o ok.... ik dacht al... nou dat is dan zeker een verbetering. toen ik van standaard motor naar kora ging overstappen was het meteen duidelijk veeeeeeeel beter. scorpion is ook zeer goed heb ik gelezen op rcgroup.
     
  3. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    heb hem sinds gisteren ook binnen, echt een mooi ding :)
    het enige minpunt dat ik heb kunnen ontdekken tot nu toe is dat de boutjes om de servo's vast te zetten te kort zijn, voor de rest, prachtbak !!

    grtz
     
  4. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
  5. BMWrap

    BMWrap Guest

    Scorpion motor

    Na eindelijk weer eens wat tijd te hebben gehad heb ik de nieuwe scorpion 1000kv motor gemonteerd. Het is een zeer degelijke motor ziet er super uit past perfect op de motorplaat en kan met 4 schroeven vast gezet worden.
    Ik moest wel een rechthoekje op de motoras slijpen om het pignon goed vast te kunnen zetten as is namelijk helemaal rond. Verder was er nog een vervelend puntje, ik kreeg geen motor toon bij het opstarten wat na een mailtje naar de leverancier waarschijnlijk een een slechte soldeer verbinding van één van de stekkers zou kunnen zijn wat al meerdere keren was voor gekomen. Dit was inderdaad het probleem en heb de 3 conectors overnieuw aan de bedrading van de motor moeten solderen.

    Al met al niet helemaal vlekkeloos dus maar alles werd al snel goed gemaakt bij de eerste testvlucht, zeeeeer krachtig torretje, loopt erg soepel, zichtbaar minder stroom verbruik 1 tot 2 min meer vliegtijd en erg stil.
    Nu de grens voor invoerrechten uit de VS zijn bijgesteld naar 225 dollar kost ie tot thuis op de voormat € 74,- euro, ook plus puntje dus.

    Ik heb er nu een 19t pignon opzitten en vlieg met 75% gas 2450 toeren HS

    Ik kan iedereen deze motor aanraden als een zeer goede upgrade voor de standaard motor voor ook nog eens zeer schappelijk geld.

    Erik
     
  6. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    1 of 2 minuten extra vliegtijd is zeker lekker! ik had ook 1min meer vliegtijd na overstap van hdx motor naar kora 15-12. Ik dek dat scorpion net wat beter is dan kora als ik naar de vermogen van scorpions kijk.


    "Nu de grens voor invoerrechten uit de VS zijn bijgesteld naar 225 dollar "

    ????? meer uitleg :)
     
  7. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    ik heb even een vraagje, we vliegen nu een dikke maand met een carbooon 400 van bmi, niet echt intensief maar kom het lukt al redelijk..
    nu is het tandwiel dat op de motor zit helemaal afgesleten (versleten), dit was een metalen tandwiel en aan het plastieke valt er niets te zien..
    nu zei men bij ons in de club dat je het beste je tandwielen tegen elkaar duwt met een blad papier ertussen terwijl ik hier lees dat je ze heel strak tegen elkaar moet duwen :?
    wat is nu de beste manier, en hoe gaat mijn hoofdtandwiel bij m'n hdx (bijna klaar voor eerste vlucht) het het langste volhouden?
    of ligt dat anders bij indoormodelletjes? :p

    grtz
     
  8. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Idd een stukje papier ertussen zodat ze niet superstrak tegen elkaar zitten. Als ze te strak op elkaar zitten kost dit vermogen wat slecht is voor je motor en regelaar.
     
  9. BMWrap

    BMWrap Guest

    Nog niet gelezen crash !!!! De douane heeft de invoerrechten grens voor pakketjes uit de VS opgetrokken naar € 150,-euro dus ongeveer $ 225,- dollar factuurwaarde. Pakketjes met een waarden beneden deze grens worden nu zonder invoerrechten doorgelaten, je kunt dit vast ergens opzoeken maar het stond in ieder geval ook in de Telegraaf. Ik heb dus ook geen invoerrechten betaald over deze motor terwiel ik voorheen geen enkel pakketje uit de VS heb gekregen waar ik niet achteraf over heb moeten betalen wat aangeeft dat deze regeling daadwerkelijk al in is gegaan.

    Erik
     
  10. BMWrap

    BMWrap Guest

    Dennis, voor de HDX geld een iets andere afstelling qwa tandwiel speling als de meeste andere heli's.
    Als je het standaard hoofdtandwiel gaat gebruiken dan moet je motortandwiel hier bijna strak tegen aan gemonteerd worden. Het is wel een stukje goevoel natuurlijk hoofdtandwiel is nooit helemaal 100% rond waardoor je moet proberen op het strakste punt deze afstelling te maken anders kost het je te veel energie en dat is weer slecht voor van alles en je vliegtijd.
    De HDX is erg gevoelig voor strippende tandwielen en dit zal geheid gaan geburen als je de tanwielen te los van elkaar afsteld. Vloeipapiertje is misschien net goed, een gewoon stukje papier al te veel.

    Succes met de bouw

    Erik
     
  11. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    hoi allemaal, m'n hdx heeft net z'n eerste vluchtjes achter de rug, hij vliegt echt geweldig !
    een groot verschil met onze carbooontjes ;)
    ik vlieg met de 890 KV Silver Motor en 80 Amp ESC Sonix regelaar
    de motor werd 90 graden, is dat normaal of niet? :?
    ik vond het vrij warm :s
    aangezien het in belgie nu best wel warm is op de moment kan dit daar wel aan liggen misschien.. de regelaar was er 70

    grzt
     
  12. BMWrap

    BMWrap Guest

    spelling laat even iets te wensen over, beetje moe geloof ik
     
  13. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    ??
    ik ben wel moe maar ik snap je reactie niet..
    voor wie het niet duidelijk is, ik probeer te weten te komen of het normaal is dat m'n motor 90 graden wordt en m'n regelaar 70 :)

    grtz
     
  14. BMWrap

    BMWrap Guest

    sloeg op mijn eigen spelling jij zetten er toevalig een reactie tussen haha
    sorry dus niet voor jou bedoeld.
     
  15. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Je kan gewoon op edit drukken en 't verbeteren, doe ik constant (naast het maken van nog meer spelfouten) ;)
    Even over het klimaat...
    Het is gewoon heet!!, je accu, Motor en ESC krijgen nu voorverwarmde lucht voorgeschoteld.
    Ik heb vanavond ook gevlogen, en alles was VEEL heter dan normaal.
    Na twee lipo's ben ik gestopt, was bang dat mijn motormount tussen mijn frames uit zou smelten.
    Hopen dat het ietsje koeler word :)

    Eric
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2008
  16. BMWrap

    BMWrap Guest

    Eric, helemaal mee eens, heb gisteren de t-600 nog even gevlogen en tijdens de tweede lipo begonnen gewoon de motorlagers te piepen, duidelijk teken om te stoppen dus, veel te warm de boel koeld gewoon niet genoeg af momenteel.

    ps. tip van de edit was me nog nooit opgevallen, super knopje voor de taalknobbels onder ons.

    Thanks
     
  17. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Dat had ik vandaag ook, je kon de motor ruiken...
     
  18. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Geen last van gehad eergister terwijl het ook best warm was. Raar eigenlijk dat het er zoveel last van heeft, het verschil in temparatuur is niet zo hoog vergeleken met vorige week (22 tegen 29 graden) dus je zou verwachten dat het eindresultaat dan ook 7 graden meer zou zijn...
     
  19. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    ik heb een vraag :)
    als ik een paar minuten vlieg, en ik land m'n hdx en ik zet m'n gas dicht dan kan ik hem niet steeds terug opzetten, dan ratelt de motor zo wat (moeilijk uit te leggen maar ik ben een filmpje op youtube aan het zetten nu)
    als ik dan de batterij loskoppel en terug insteek dan doet ie het terug en kan ik opnieuw beginnen vliegen (dus aan te weinig stroom ofzo kan het niet liggen)
    ik vlieg met de standaard motor en regelaar (sonix) zoals hij hier staat
    mijn instellingen zijn:
    brake: off
    battery: lipo
    cutoff mode: soft cut
    cutoff treshold: medium
    start mode: soft
    timing: low
    ik heb de timing ook al eens op medium gezet maar dan leek hij het nog sneller te hebben dan op low, als hij op low staat heeft hij het niet altijd, maar soms..
    hopelijk weet iemand hoe dit kan komen ;)

    grtz

    ps; zodra m'n video klaar is met uploaden plak ik de link wel bij in dit bericht :)
     
  20. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina