3dx500

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door 666yeti666, 6 jan 2008.

  1. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    ok bedankt, dan wordt het gewoon de hdx 500 met motor en regelaar van hun site en de 94T maingear, want ik ben nog lang niet aan acro ;)

    grtz
     
  2. aviador

    aviador Guest

    Gewoon de tandwielen met minimale speling tegen elkaar zetten, en natuurlijk rustig optoeren.

    Ik vind de HDX500 ook een prima beginners heli, groot trainingskruis eventueel eronder en er kan weinig fout gaan. Weinig last van wind en zeker niet nerveus vlieggedrag.
     
  3. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    je kan ook hdx eigenlijk niet helemaal met t500 verglijken, t500 kost simpelweg bijna 2 keer meer. voor zijn prijs vind hdx geen miskoop en laten we eerlijk zijn, hij vliegt toch veel beter dan wij kunnen vliegen :)
     
  4. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    daarom vind ik de hdx ook 2 keer zo leuk als de T500 :D
     
  5. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    ik heb hem besteld :)
    nu wordt alleen de betaling een probleem.. :?
    paypal en google checkout aanvaard geen meastro blijkbaar..
    nu wordt het ofwel een overschrijving ofwel iemand met een visa of masterkaart zoeken ofwel zelf een andere kaart kopen ;)
    grtz
     
  6. reaction10

    reaction10

    Lid geworden:
    21 mrt 2008
    Berichten:
    605
    Locatie:
    Uden.
    Dus je hebt hem bestelt... Succes ermee. Hoop dat je veel plezier aan deze heli beleeft. Enne, Heb je nog gekeken of er een 130t in kan?
     
  7. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    op helifreak staat dat hij in het V2 frame kan zonder enige aanpassing
     
  8. reaction10

    reaction10

    Lid geworden:
    21 mrt 2008
    Berichten:
    605
    Locatie:
    Uden.
    Oke succes ermee. Hoe lange levertijd zit er ongeveer op naar Nederland?
     
  9. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    ongeveer 3 dagen naar belgie zei hij, maar als ik ga betalen via overschrijving dan kan daar een vertraging opzetten van !! 5 !! dagen :?
    das wel stom, maar ik ben niet meteen van zin om een visa kaart aan te schaffen, dan maar een paar dagen langer wachten..

    grtz
     
  10. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Even een update ; ik heb net even de max pitch aangepast, want het bleek dat ik mechanisch gezien toch maar 9 graden haalde en daarmee vond ik hem te tam.

    Door nu de lengte van wat linkjes veranderd te hebben haal ik nu -11 / +11 graden pitch.
    Heb net even voor de deur een packje leeggevlogen en ik moet zeggen dat hij gelijk anders aanvoelt. Veel meer power , hij is ineens tot leven gekomen !

    Doordat ik een GY-240 in combinatei met een hs-81mg gebruik draait de staart een kwartslag weg als ik enkele seconden max pitch geef, maar dat is wel te verwachten. Met een gy401 + s9257 zal dit geen probleem zijn.
    Ik heb een plastic staarthuis en daarmee zou de staart-uitslag beperkt zijn, wat natuurlijk ook niet meehelpt ....
    Iemand hier beweerde dat dit niet het geval zou zijn met het alu staarthuis. Kan iemand dat bevestigen ?
     
  11. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    alu heeft ongeveer 0,7cm meer uitslag. slider kan dus helemaal heen en weer en komt niet tegen bladhouders aan. hierbij bevestigd dus :)
     
  12. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    bedoel je met die 7mm dat de slider in totaal 7mm meer heen en weer kan bewegen ?
    Dat is aanzienlijk !
    Hoe kan dat nu ? Is die constructie anders ?
    Misschien maar eens op zoek naar een alu staartje dan ....
     
  13. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    naar rechts kan hij helemaal omdat slider niet tegen tailbladeholders komt.
    naar links kan hij ook meer omdat behuizing minder breed is, dus een stukje meer van de tailshaft is vrij om te benutten. Verder is constructie ook anders. ik heb het niet gemeten, maar ik schat vaak erg goed in. Het is wel 100% zeker dat je veeel meer pitch heb. Ik heb ook trex500 tailblades erop gezet en het was 100 keer beter dan org bladen. Het is wel prijzig... maar vind ik het moeite waard.
     
  14. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik heb eens rond gekeken naar een alu staarthuis maar dat kost me dan ca. 75 euro + de door jou genoemde staartbladen.
    Eigenlijk wil ik geen geld meer in deze heli pompen, ik wil volgend jaar een grotere elektro heli gaan vliegen.
    Dus dan laat ik het maar mooi zo, op zich vliegt hij prima hoor.
     
  15. BMWrap

    BMWrap Guest

    Vliegt iemand de hdx(3dx) met hitic 85mg servo's ???? en heeft die dan toevallig een servo armpje te koop/leen voor mij ?

    Ik heb de heli weer helemaal overnieuw opgebouwd maar kom om te testen alleen een servo armje te kort, heb ze wel besteld maar staan in backorder en hoe nows hoe lang dat nog kan gaan duren.

    Hoop dat iemand mij effe kan matsen,

    Erik
     
  16. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    lol... ja die heb ik ook liggen... ik lijk wel een onderdelen lijn :) ik heb je adres... ik stuur het vanavond op, met een beetje geluk heb je hem morgen anders wordt het toch dinsdag denk ik.
     
  17. BMWrap

    BMWrap Guest

    Super man, bedankt

    ps. moet ik er één terug sturen als ik ze EINDELIJK binnen heb of effe betalen?
     
  18. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    ik heb nu van die alu armpje erop... dus geen van beide :)
     
  19. BMWrap

    BMWrap Guest


    Oké, nogmaals bedankt dan maar weer.

    Nog even en ik vlieg zo'n beetje met jou heli in het rond haha, frame past prima alleen de staartvin is nu nog zwart G10 maar eens een keer kijken of ik daar nog ergens de zilveren versie van op de kop kan tikken.

    Ik krijg volgende week ook de Scorpion motor 3026-1000kv binnen en ga deze met een 19t pigon vliegen, ben erg benieuwd naar de power van deze motor, er word in ieder geval wel met veel lof over gesproken.

    We zullen zien, ik post hier mijn bevindingen.

    Erik
     
  20. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    ik heb ook die zilveren fin... maar de korte versie.. op mijn eigen heli zit nu een aftermark van tex500. die is 2mm carbon en extra lang. (ik heb ook langere tail bladen van t500)

    maar je had toch kora 15-12? was/ben je niet tevreden mee?
     

Deel Deze Pagina