Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekker gevlogen vandaag alleen is het jammer dat mijn regelaar in rook is opgegaan. 60 ampere met een piek van 80 ampere, jaja leuk zo'n sticker maar hij maakt het niet waar :nooo: Was mijn eigen schuld, ik sloot de lipo zo van de lader aan op de regelaar, daar kunnen ze niet tegen volgens mij :p


Sleur had vandaag ook lekker gevlogen met zijn kleine Monsun :rolleyes: hij werd door de grond gegrepen :shock: :bad-words:

Foto's volgen (toch Sleur?)
 
Laatst bewerkt:
Weer een boelgebeurd vandaag zie ik, lees alles vanavond welff door.

@burp

Hoeft niet meer :

I just recently set up my DX6i and GY401 and had the same problem. It was my first Spektrum radio and I had no problems before with my Futaba radio's so I was confused at first. Here is what worked for me. Make sure the plugs are plugged into the receiver correctly. The plug with 3 wires goes to rudder and the gain plug with single wire goes to gear. Then go to gyro seetings in the radio menu and activate gyro button. Change setting 0 to 60% and setting 1 to 40%. Then rebind the receiver and transmitter with the gyro switch in heading hold position (pushed up while facing the transmitter). The light on the receiver should be solid and also the light on the gyro. Now flip the gyro switch down and the gyro light should turn off. Oh, I almost forgot, I am using the ar6200 receiver. Hope this helps you.







Men i'm glad my heli friend Pieter-Bas found this posting for me !!!!!



THANK YOU very much

It works like a charm for me, we searched to the setting for quit some time now.





By the way,when you want the postiton of the HH or Normalmode switch reversed, change setting 0 to 60% / 1 to 40% into 1 to 60% / 0 to 40% ;)
 
Lekker gevlogen vandaag alleen is het jammer dat mijn regelaar in rook is opgegaan. 60 ampere met een piek van 80 ampere, jaja leuk zo'n sticker maar hij maakt het niet waar :nooo: Was mijn eigen schuld, ik sloot de lipo zo van de lader aan op de regelaar, daar kunnen ze niet tegen volgens mij :p


Sleur had vandaag ook lekker gevlogen met zijn kleine Monsun :rolleyes: hij werd door de grond gegrepen :shock: :bad-words:

Foto's volgen (toch Sleur?)
Yep, hierbij wat foto's. ;)

Philliams Kyosho Grasmaaier heeft uitstekend zijn werk gedaan. :thumbsup:
phils_grasmaaier.jpg


En inderdaad was de grond bij de ACH lekker bezig. :evil: Eerst had-ie mij te pakken en later ook bijna philliams. Gelukkig een vaag fotootje met mijn telefoon kunnen maken. :rolling:
ach_de_grond_grijpt_je.jpg


Tsja, en eenmaal door de grond gegrepen ben je kansloos verloren. Gevolg: Een vreselijk harde klap de grond in en de kleine Monsun is total-loss. :cry: Of kwam het doordat de propellor eraf gelopen is. :? In ieder geval ineens bij wind mee geen snelheid meer en kansloos de grond in gegaan. 8) De staart is nog wel heel. :rolling:
monsun-920mm_crash080816_1.jpg


Bouwpakketje balsahout met losse vellen. :D
monsun-920mm_crash080816_2.jpg
 
oeijoejoei sleur ,dat is geen gevalletje plak hem weer in elkaar :rolleyes:;)

maar goed dat je met de kleine monsum begon .....

Je kan altijd nog terug om gewoon baja te rijden :lol:
 
Je kan altijd nog terug om gewoon baja te rijden :lol:
De vleugels kunnen now wel op de Baja als spoiler... 8O :rolling: ;)

So what, human error. Volgende keer de juiste prop adapter gebruiken. Deze was voor een 3,2mm as en de as van de vertragingskast was 3,0mm Dus hij zat wel vast maar niet echt vast en is er dus gewoon afgelopen. Tenminste, de prop zat los op de as. :?

Maar ik heb altijd nog de kermis F-117. :help:
f117-kermis.jpg
 
Dat ziet er geil uit Sleur :p

p.s. wanneer had de grond mij dan bijna te pakken ;)

Er hadden vandaag een hoop mensen last van die [URL="
zon[/URL]. In combinatie met de verradelijke wind was het een spannend dagje vandaag :zon::rolleyes:
Gelukkig heb ik alles overleefd, maar jammer genoeg de regelaar niet :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Phil, waarom zou de regelaar er niet tegen kunnen als je hem na het laden meteen aansluit? Lijkt mij een garantiegevalletje. Wel jammer dat je dan meteen bent uitgeschakeld.

Ik ben weer een beetje onder de mensen. vanacht laat thuis (zie mij lichtuitactie om 04:10 :D) en ernstig veel biertjes gedronken. Ben je altijd een beetje brak de dag erna :D

Ik ga de Twin Star even pakken en af maken. Nu kwam ik er achter dat ik alleen maar de standaard propjes heb, dus andere props maar vooral de adapters moet ik nog halen. Was er niet een probleem met de standaard propjes omdat ze makkelijk van de as af gaan? (tips welcome)

@BYM; Mooi dat het is opgelost. Ik heb mijn spektrumontvanger nog niet in de heli gezet, moet ook nog de servo's vervangen. Ik was nog niet tegen dit "probleem" aangelopen dus. Nu weet ik niet of dit in de DX7 precies hetzelfde is als de DX6i. Ik kijk wel.

Als de heli weer gereed is dan heb ik een afspraak met Niek (mod) gemaakt om naar almere te gaan waarna hij de Mini Titan met de zender helpt afstellen. Ik denk dat ik meteen maar voor de 3d setup ga, dan hoef ik straks niet weer opnieuw te leren met idle up te werken enzo.

@Sleur, zonde van het kleintje. Bijkomend voordeel van een houten vliegdinges is dat je bij een TTL (nee, geen transistor Transistor Logic :mrgreen:) er ook de haard mooi mee kan aanmaken.
 
Laatst bewerkt:
ik heb het 2 weken terug ingesteld ( idle up )

het is 5 minuten werk , alleen even je pitch en throtle curve aanpassen .

Zorg ook dat je min 10 en plus 10 graden hebt aan pitch op je rotorbladen .

wennen aan idle up is er niet bij , je merkt het niet eens als je overschakelt . wel kan je zorgen dat je op half stick in idle up iets meer throtle hebt in je curve zodat je het wel merkt als je overschakeld .


rest van de set up van de heli servo,s enzo is ook een makkie .

als je wil help ik je wel .
 
Dat ziet er geil uit Sleur :p

p.s. wanneer had de grond mij dan bijna te pakken ;)

Er hadden vandaag een hoop mensen last van die @Sleur, zonde van het kleintje. Bijkomend voordeel van een houten vliegdinges is dat je bij een TTL (nee, geen transistor Transistor Logic :mrgreen:) er ook de haard mooi mee kan aanmaken.

Ik vond de TTL wat tegenvallen, na 2 hops is alleen de staart nog bruikbaar. Misschien maar boven de bar hangen bij de ACH. ;) Maar versie 2.0 gaat zeker weer komen. :yes:


ik heb het 2 weken terug ingesteld ( idle up )

het is 5 minuten werk , alleen even je pitch en throtle curve aanpassen .

Zorg ook dat je min 10 en plus 10 graden hebt aan pitch op je rotorbladen .

wennen aan idle up is er niet bij , je merkt het niet eens als je overschakelt . wel kan je zorgen dat je op half stick in idle up iets meer throtle hebt in je curve zodat je het wel merkt als je overschakeld .


rest van de set up van de heli servo,s enzo is ook een makkie .

als je wil help ik je wel .
Wat loop jij nou te kleppen dat je nog niet veel kan met die heli. Je vliegt hartstikke knap man. :thumbsup: En dat nieuwe motortje is zeker een stap/sprong vooruit. Ik als leek zag zelfs dat er veel meer powerrrrrr in zat. Goed bezig. :yes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pieter, thnx maar ik heb al een principe afspraak gemaakt. bovendien kent hij de mini titan ook erg goed en dan kan hij precies bekijken en voelen of de afstelling goed is. een beetje hulp hierbij kan nooit kwaad.

Iemand al een tip vwb de propjes op de standaard motor van de EZ?
 
Pieter, thnx maar ik heb al een principe afspraak gemaakt. bovendien kent hij de mini titan ook erg goed en dan kan hij precies bekijken en voelen of de afstelling goed is. een beetje hulp hierbij kan nooit kwaad.

Iemand al een tip vwb de propjes op de standaard motor van de EZ?
Een APC 6x4 Electric Pusher deed het altijd erg goed i.c.m. een 2S LiPo (187gr) en een camera (130gr).
 
burp; bij de funliner zaten ook de standaard ( gunter prop's ) ,maar ik moet zeggen dat die daar prima mee vloog ,misschien wel beter dan wat ik nu heb 4,7x 4,7 geloof ik met adaptor .

ik had nog geprobeerd de gunter prop's op te boren zodat ze op mijn adaptor passen ,maar dat ging net niet .

dus ik zou eerst lekker de standaard prop's monteren met een beetje seconde lijm of construktie lijm ( geen uhu ! ) kan je voorlopig prima vliegen ;)
 
Laatst bewerkt:
Dus bij montage een drupje Ca op de as om de prop vast te zetten?

@Sleur, ik bedoelde niet een andere prop (komt nog wel) maar de manier van montage van de originele :D
 
Dus bij montage een drupje Ca op de as om de prop vast te zetten?

@Sleur, ik bedoelde niet een andere prop (komt nog wel) maar de manier van montage van de originele :D
Wel eerst even ontvetten anders vliegt hij er zo af :( ;)
Oh, op die fiets... ;) Met een Dremel even de as van de motor flink opruwen of in de bankschroef een beetje vierkant maken zodat de standaard plastic meenemer goed knelt. Verliezen doe je hem toch wel... :? ;) :lol:



Ik heb de Scalpel opgegraven, ontstoft, ontdaan van de restanten blauw tapijt, lagers gereinigd, rijhoogte ingesteld, her en der wat versie smering, de Fusion 370HT vervangen door de standaard 300-motor, bedrading opnieuw aangesloten, ESC geprogrammeerd (war een kntding is zo'n GM-Racing SX3R :evil:), alles nog even op z'n plek plakken en klaar om te knallen. 8)

Ondertussen heb ik 4 redelijk betrouwbare accupacks met van die Elite 1500 cellen. Niet dat die 1500mAh zijn, de beste cellen trekken met moeite 1390mAh op 6A ontlading bij een afslagspanning 0,9V/cel. :? Maar ze leveren de eerste anderhalve minuut wel ruim 1,4V en zakken dan terug naar de 1,22V om uiteindelijk richting de 0,9V te gaan (dan stop de lader met ontladen). Door het gebruik van de balanceerfunctie op de lader zijn alle cellen perfect geladen terwijl je na zo'n 2 à 3 keer als geheel laden toch weer één of twee cellen ziet afwijken van de andere twee. Mooi spul, zo'n Ultra Duo Plus 50. Ook andere packs wil ik best wel even een paar keer een slinger geven. ;)

scalpel-back_in_business.jpg



Voor wie interesse en de grootste behoefte er aan heeft, ik heb nog een aantal oude packs liggen van de TamTech. Elke pack heeft wel tenminste één rotte cel ertussen zitten. Zonder aansluitstekers. Vraagprijs ca. HT$18,50/pack. :lol:

Indien er animo voor is, kan die overbekende modelbouwwinkel met indoor baan/heli veld ook de IB1600's leveren. Bij voldoende afname kunnen we een beetje extra korting regelen. Cellen zijn per stuk € 2,80 (excl. clubkorting ;)).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top